اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«جنگ علیه اقتصاد ایران»؛ مستند تلویزیون لبنانی در ادامه تبیین جنگ ترکیبی

یک شبکه خبری منطقه‌ای در ادامه تبیین جنگ ترکیبی علیه ایران، امشب در مستندی تحت عنوان «ایران همانطور که هست؛ جنگ علیه اقتصاد ایران» به تبیین جنگ اقتصادی آمریکا و اقدامات ایران می‌پردازد.

«جنگ علیه اقتصاد ایران»؛ مستند تلویزیون لبنانی در ادامه تبیین جنگ ترکیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه خط تبیین جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران، امشب مستندی تحت عنوان «ایران همانطور که هست... جنگ علیه اقتصاد ایران» پخش می‌کند.

در این مستند که در بخش‌هایی از آن به سخنان رهبر انقلاب و مصاحبه با کارشناسان تکیه شده، آمده که چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، یک اتفاق سرنوشت‌ساز رخ داد که معادلات را تغییر و سرنوشت انقلاب را تحت الشعاع خود قرار داد؛ آن اتفاق، رویداد چهارم اکتبر ۱۹۷۹ بود که گروهی از انقلابیون وارد سفارت آمریکا شدند و اختیار آن را در دست گرفتند. 

المیادین گزارش کرد، «کنترل بر لانه جاسوسی و بحران گروگان‌گیری در ایران از جمله مهم‌ترین بحران‌های بین‌المللی آن دوره (پس از انقلاب) است. بعد از پیروزی انقلاب، اولین تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران آغاز شد. روابط دیپلماتیک قطع شد و در چنین شرایطی سوال ناظران سیاسی این بود که آیا ایران می‌تواند دوام آورد؟». 

جنگ جهانی علیه ایران

بنا بر این گزارش، سپتامبر ۱۹۸۰ رژیم عراق جنگ هشت ساله علیه ایران، این کشور را وارد مرحله جدیدی از چالش اقتصادی کرد که خطرناک‌تر از چالش‌های قبل بود و مسئولیت پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس مهم‌ترین مأموریت برای حمایت از اقتصاد ایران بود.

المیادین در این مستند گزارش کرد: ۱۷ ژوئیه ۱۹۸۷ جنگ تحمیلی تمام شد. جنگی جهانی علیه انقلاب ایران. جنگ، ویرانی بی‌پایانی بر جا گذاشت. مهم‌ترین سوال اقتصادی در ایران این بود که چگونه می‌شود جراحت جنگ را التیام بخشید و مقدمات پیشرفت را فراهم کرد. مهم‌ترین رویکرد دولت، بازسازی زیرساختهای اقتصادی و تجاری بود. 

بعد از آغاز استخراج نفت در ایران در حدود سالهای ۱۹۰۸، بریتانیا احتکارکننده اول منابع نفت بود و بخش ناچیزی از درآمد آن را در دهه پنجاه به ایران می‌داد تا اینکه صنعت نفت ایران ملی شد.

تیزر مستند

 

اقتصاد مقاومتی

بنا بر این گزارش، هنوز صنعت نفت نقطه اتکای اصلی ایران است. صنعت پتروشیمی در ایران تا حد زیادی توسعه یافته و این صنعت هم یکی دیگر از نقاط اتکای اقتصاد ایران است. و این در حالی است که رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه‌ای خواستار مبنا قرار گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی شده که تکیه اصلی آن تولید کالاهای غیرنفتی است. 

جزئیات مسائل اشاره شده، و جزئیات جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران در این مستند روایت شده و قرار است یکشنبه‌شب (امشب) از شبکه المیادین پخش شود.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول