اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سناریوی ترسناک برای تل‌آویو؛ انتقال ناآرامی از کرانه باختری به منطقه 48

عملیات‌های شهادت طلبانه اکنون سرتاسر کرانه باختری را فرا گرفته است، اما وحشت اصلی زمانی است که فلسطینی‌های ۱۹۴۸ دست به عملیات می‌زنند.

سناریوی ترسناک برای تل‌آویو؛ انتقال ناآرامی از کرانه باختری به منطقه 48

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عملیات شهادت طلبانه روز گذشته در منطقه «کفرقاسم» در داخل مرزهای اشغالی ۱۹۴۸ که موجب زخمی شدن دو نظامی صهیونیست شد، به مثابه هشداری جدی به رژیم اشغالگر بود.

به نوشته وبگاه روزنامه الاخبار، فلسطینی‌ها در حال توسعه اقدامات خود هستند و صهیونیست‌ها کشیده شدن درگیری‌ها از کرانه باختری به مناطق ۱۹۴۸ را یک سناریوی هولناک و سیاه برای خود می‌دانند.

الاخبار نوشت که شاید زود باشد عملیاتی را که در سحرگاه دیروز در شهر کفر قاسم در سرزمین اشغالی فلسطین انجام شد را به مرحله جدیدی از اقدامات چریکی مقاومت مرتبط بدانیم، اما، با وجود این، نشانه‌های مهمی از آنچه ممکن است در مناطق ۱۹۴۸ در مراحل پیش‌رو رخ دهد را با خود به همراه داشت.

خانواده شهید «نعیم بدیر» (۲۳ ساله) نیز گفته‌اند که نظامیان صهیونیست به خانه آن‌ها ریخته و در حالیکه کودکان وحشت زده شده و گریه می‌کردند، اقدام به تخریب وسایل خانه کردند.

منابع عبری زبان می‌گویند که مهاجم فلسطینی در دهه دوم عمر خود بود. او ابتدا اقدام به تیراندازی کرده و سپس با خودروی خود نظامیان را زیر گرفته است. در جریان بازرسی از خانه وی نیز یک تفنگ «کارلو» و مقداری مهمات و کولتل مولوتف و چاقو پیدا شده است.

شبکه کان نیز مدعی شد که این جوان فلسطینی ابتدا با پلیس رژیم صهیونیستی تماس گرفته و گزارش یک درگیری و دعوا را داده است و هنگامی که نیروهای پلیس سر می‌رسند، او به سویشان تیراندازی می‌کند.

الاخبار در ادامه نوشت که فلسطینی‌های داخل مناطق ۱۹۴۸ مقابله با طرح‌های صهیونیستی را گسترش داده‌اند، چرا که در معرض تصفیه و مهاجرت اجباری، قتل و بازداشت و احکام قضایی بی رحمانه قرار گرفته‌اند.

آن‌ها همچنین عامل اصلی شعله‌ور شدن موج عملیات‌های استشهادی از ابتدای ۲۰۲۲ هستند، به طوریکه شش فلسطینی از مناطق ۱۹۴۸ در جریان این عملیات‌ها به شهادت رسیده‌اند. از این رو هیچ بعید نیست که نمونه عملیات‌های استشهادی فردی که در کرانه باختری وجود دارد به داخل مناطق ۱۹۴۸ نیز کشیده شود و این سناریویی است که اسرائیل به شدت از آن هراس دارد، به خصوص اینکه در این منطقه سلاح به وفور یافت می‌شود و می‌تواند هراس بزرگی در میان نظامیان صهیونیست بیفکند.

با آغاز سال ۲۰۲۲ و ظهور گروههای مقاومت در اردوگاه «جنین» و انجام چندین عملیات در مناطق ۱۹۴۸ از جمله عملیات «بنی براک» در تل آویو، این نوع عملیات‌ها به دیگر مناطق نیز سرایت کرد و در مقابل صهیونیست‌ها نیز دست به عملیات موسوم به «شکننده امواج» زدند تا مقاومت را سرکوب کنند، اما عملیات‌ها تقریبا به تمامی کرانه باختری سرایت کرد و رژیم تل اویو نتوانست مانع آن شود و اکنون ترس سرایت این عملیات‌ها به تمامی منطقه ۱۹۴۸ را دارند.

منطقه دیگری که بسیار مستعد درگیری و عملیات‌های شهادت طلبانه مقاومت است، منطقه «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی است، به طوریکه طرح‌های شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در این  منطقه و اخراج فلسطینی‌ها همواره موجب درگیری بوده و از آن‌جایی که دولت راستگرای تندروی نتانیاهو در پیش است، انتظار می‌رود که این درگیری‌ها فزونی یابد، در این راستا رسانه‌های عبری‌زبان اخیرا تصاویری را از فلسطینی‌های نقب منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد آن‌ها در حال آموزش کار با سلاح و سوار بر خودروهای زرهی هستند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول