اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادامه ارسال «اس-400» به هند علی رغم جنگ روسیه با اوکراین

باوجود تداوم جنگ روسیه با اوکراین، مسکو ارسال سری سوم سامانه موشکی «اس-400» به هند را در ژانویه یا فوریه سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

ادامه ارسال «اس-400»  به هند علی رغم جنگ روسیه با  اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه با وجود تداوم درگیری با اوکراین، تامین سری سوم سامانه موشکی «اس-۴۰۰» به هند را در ژانویه یا فوریه سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «مینت نیوز» نیروهای پدافندی و  نیروی هوایی  هند اخیرا در روسیه بودند. قرار است تدارکات ارسال اسکادران سوم سامانه اس-۴۰۰ از اوایل سال آینده در بازه زمانی ژانویه تا فوریه آغاز شود.

به گفته منابع هندی، تنها مشکلی که دو کشور را از مبادله کالا باز می‌دارد، پرداخت به دلیل تحریم‌های بین‌المللی مالی علیه روسیه است. این سامانه قدرتمند می‌تواند با جنگنده‌های دشمن، پهپادها، موشک‌های بالستیک و کروز درگیر شود.

هند و روسیه برای خرید پنج اسکادران موشک‌های اس-۴۰۰ به مدت سه سال به توافق رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تمامی تحویل‌ها تا پایان سال آینده تکمیل شود.

هند معتقد است که دستیابی به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تغییر دهنده معادلات خواهد بود. نیروی هوایی هند در سال‌های اخیر قابلیت‌های دفاع هوایی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است.

سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ نیز در رزمایش‌های هند شرکت کرده‌اند و به گفته منابع، رقبای دهلی از این موضوع نگران شده‌اند. استقرار این موشک‌ها برای اطمینان از پوشش کامل بخش شمالی تا شرقی با چین طراحی شده است.

هند نیم نگاهی نیز به همسایه دیگر خود پاکستان دارد. اخیرا پنتاگون در صدد تجهیز نیروی هوایی پاکستان با ارسال جنگنده‌های جدید «اف-۱۶» برآمده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول