اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فولادی که دیگر کهکشانی نیست/ 3 مشکل بزرگ نکونام برای هدایت قرمزهای اهواز

سرمربی تیم فولاد خوزستان با مشکلات زیادی برای هدایت این تیم در ادامه راه لیگ روبرو است.

فولادی که دیگر کهکشانی نیست/ 3 مشکل بزرگ نکونام برای هدایت قرمزهای اهواز

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فولاد خوزستان در ابتدای فصل لیگ برتر با جذب بازیکنانی چون اشکان دژاگه، وریا غفوری، سعید آقایی، احسان پهلوان، علی قربانی و... به عنوان یک تیم کهکشانی در لیگ برتر فوتبال کشورمان معرفی شد. خیلی ها تصور می‌کردند  جواد نکونام بعد از قهرمانی در جام حذفی، قهرمانی سوپر جام و کسب دو سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، با جذب این بازیکنان بتواند برای اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر خیز بردارد اما معادلات آنگونه که انتظار می‌رفت برای او و تیمش رقم نخورد.

لیست مصدومان فولاد در فصل جاری لیگ برتر، نه تنها این تیم را از هدفش دور کرد بلکه کار را به جایی رساند که نکونام برای انتخاب ترکیب تیمش با دشواری زیادی روبرو شود. بدشانسی‌های فولاد با مصدومیت فرشید اسماعیلی در تمرینات پیش فصل آغاز شد تا این بازیکن طراح نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر را به طور کامل از دست دهد.

اکنون در لیست مصدومان این تیم بازیکنانی چون وحید حیدریه، محمد آبشک و شهاب گردان هم دیده می‌شوند. دروازه‌بان قرمزهای اهواز البته مشکلات دیگری هم داشت. او به دلیل مشکل ممنوع الخروجی، در دو اردوی ترکیه (پیش فصل) و امارات حاضر نبود. اشکان دژاگه نیز به خاطر همین مشکل نتوانست در اردوی آماده سازی امارات فولاد را همراهی کند.

احسان پهلوان از دیگر بازیکنان فولاد بود که اسیر بدشانسی شد. او در هفته چهارم مقابل تراکتور آسیب دید و به تازگی شرایط بازی را به دست آورده است. یونس دلفی نیز در لیست مصدومان تیم نکونام دیده می‌شود. او با هزار امید و آرزو به فولاد خوزستان ملحق شد ولی تاکنون اکثر بازی‌ها را به خاطر مصدومیت از دست داده است.

به تازگی هم علی قربانی و مجید علیاری دچار آسیب دیدگی شده‌اند و احتمالا تا پایان فصل نمی‌توانند فولاد را همراهی کنند. علیاری از جمله بازیکنان کلیدی نکونام بود ولی حالا مجبور است ادامه فصل را از تلویزیون تماشا کند.

در کنار تمام این مشکلات، بی انضباطی‌های آیاندا پاتوسی را هم باید اضافه کرد. او ابتدای فصل دیرتر از سایرین به تمرینات اضافه شد. با وجود تذکرها و سختگیری‌های جواد نکونام، این بازیکن بعد از تعطیلات جام جهانی نیز دوباره با تاخیر به تمرینات برگشت تا سرمربی فولاد مجبور شود با او برخورد کند.

معضل سرماخوردگی و آنفولانزا هم مشکل دیگر نکونام و فولاد است. پیش از مسابقه هفته سیزدهم مقابل ذوب آهن، حمید بوحمدان و احسان پهلوان سرما خوردند و نزدیک بود این مسابقه را از دست دهند. آن‌ها به دلیل نیاز نکونام، در ترکیب قرار گرفتند اما شرایط ایده آلی نداشتند. با وجود این مشکلات بی‌شمار، می‌توان گفت این فولاد دیگر تیم کهکشانی نیست. در واقع دست‌های نکونام بسته شده و بازیکنان زیادی روی نیمکت ندارد. 

البته این شرایط علیرغم تمام سختی‌هایی که به همراه داشته، فرصتی برای بازیکنان جوان به وجود آورد تا بیشتر در ترکیب قرار بگیرند. محمدرضا غبیشاوی مقابل ذوب آهن در ترکیب ثابت فولاد قرار گرفت. محمد امین حزباوی و علی باویه هم در نیمه دوم به زمین رفتند. علی کوشکی و علی غلامزاده هم از جمله جوان‌هایی هستند که امسال بازی کردند. جواد نکونام هم بعد از دیدار ذوب آهن اعلام کرد؛ بازی دادن به این جوان‌ها در شرایطی که بازیکنان مصدوم زیادی دارند می‌تواند به آینده فولاد کمک کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول