اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی کردستان 98 درصد است/برخورداری بیش از 1500 روستای کردستان از گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درصد نفوذپذیری گاز در جمعیت روستایی استان را 98 درصد اعلام کرد.

ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی کردستان 98 درصد است/برخورداری بیش از 1500 روستای کردستان از گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری در دیدار با استاندار کردستان، درصد نفوذپذیری گاز در جمعیت شهری کردستان را 100درصد و در جمعیت روستایی 98 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در مجموع 99 درصد از کل جمعیت استان کردستان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد روستاهای گازدار استان نیز گفت: در کردستان حدود یک هزار و 647 روستای دارای سکنه وجود دارد که گازرسانی به تعداد یک هزار و 639 روستا فراهم است که در حال حاضر یک هزار و 501 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی در 137 روستای استان کردستان فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم و حساس در فصول سرد سال طرح پایش مصرف گاز در ادارات، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استان با هدف همکاری و هماهنگی برای آموزش و اجرای مطلوب کنترل و نظارت بر مصرف گاز طبیعی است تا با رعایت مفاد بخشنامه هیات دولت شرایط مطلوب ارائه خدمات به مشترکین خانگی تداوم یابد.

فعله‌گری افزود: اکیپ کارشناسی شرکت گاز استان کردستان بر اساس چک‌‌‌لیست‌های موجود میزان مصارف گاز در بخش‌های اداری، اماکن مذهبی و عمومی و علی الخصوص گرماتاب های تجاری و فضاهای باز را مورد بررسی و پایش قرار خواهند داد.

وی افزود: کارشناسان شرکت گاز استان کردستان در این بازدیدها رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده، کنترل روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز به کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان کار، کنترل خاموش بودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و همچنین کنترل گواهینامه‌های معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم را با هدف افزایش بازدهی وسایل گازسوز پیگیری خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل مدیریت مصرف گاز بی‌تفاوت باشند، در نوبت اول اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار موضوع علاوه بر اعلام به استانداری، مطابق مقررات مربوط نسبت به قطع جریان گاز مجموعه آنان اقدام خواهد شد.

فعله‌گری اتصال مجدد گاز ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف گاز طبیعی بی‌تفاوت باشند را منوط به تعهد به رعایت ضوابط مدیریت بهینه مصرف گاز توسط بالاترین مقام مسئول هر سازمان عنوان کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان نیز ضمن قدردانی زحمات شرکت گاز استان کردستان، ایجاد زیرساخت‌های گازرسانی به صنایع، نیروگاه‌ها و بخش‌های تجاری و خانگی و نیز گازرسانی به روستاهای استان را موفقیت چشمگیر و شایسته تقدیر عنوان کرد.

استاندار کردستان صرفه‌جویی و رعایت مفاد بخشنامه هیات محترم دولت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: از تمامی اقدامات و برنامه‌ها و طرح پایش که در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی ادارات و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گیرد حمایت خواهد کرد و همه سازمان‌ها مکلف به رعایت این بخشنامه بوده و دستورالعمل‌های صادره از طرف شرکت گاز استان کردستان لازم‌الاجرا خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول