اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش اسرائیلی؛ حمایت حماس از «کتیبة جِنین» و چالش بزرگ برای ارتش صهیونیست

یک گزارشگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به افزایش عملیات‌های مقاومت در جنین و نابلس نوشت که جنبش حماس از «کتیبة جِنین» حمایت می‌کند.

گزارش اسرائیلی؛ حمایت حماس از «کتیبة جِنین» و چالش بزرگ برای ارتش صهیونیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عامیر بوخبوط» گزارشگر امور نظامی وبگاه عبری «والا» با اشاره به حمایت‌های مالی جنبش حماس در غزه و ترکیه از فعالان کتیبة جنین نوشت که عملیات‌های این گروه چالش بزرگی برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

وی به نقل از برخی منابع نظامی افزود که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا با تعداد زیادی از عملیات‌های تیراندازی مواجه شده و به همین دلیل یورش به جِنین و نابلس بسیار پیچیده شده است چرا که طی ماه‌های اخیر این عملیات‌ها در مقایسه با سال قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

به نوشته وبگاه فلسطینی «صفا»، این گزارشگر اسرائیلی همچنین نوشت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کاهش ایفای نقش جنبش فتح در جِنین انتقاد و «عطا ابو رمیله» دبیرکل این جنبش را توبیخ کرده است.

به گفته وی، عباس در نشستی با ابو رمیله از تیراندازی نیروهای فتح به ارتش رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفته است: «سیاست ما این نیست، از کی تا حالا فعالان فتح اسلحه می‌کشند؟ آیا من از شما این را خواسته‌ام؟ این اتفاقات را چگونه برای جامعه جهانی تشریح کنم؟»

در این گزارش آمده است که عباس در این دیدار اعتراف کرده که اوضاع امنیتی در جنین از کنترل خارج شده است و ابو رمیله نیز در جواب گفته است: «شما در مقر تشکیلات خودگردان نشسته‌اید و از طوفان حمایت مالی از اردوگاه جنین که از ترکیه، لبنان، ایران و غزه به آن می‌رسد، خبر ندارید».

این گزارشگر صهیونیست همچنین به نقل از «آوی بلوط» فرمانده یگان کرانه باختری ارتش رژیم صهیونیستی آورده است که آزادی عمل ارتش در اردوگاه جِنین و نابلس کاهش یافته و نیروهای آن دائما با افراد مسلح مواجه هستند.

یک منبع امنیتی عالی رتبه رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد که ماه می گذشته ارتش این رژیم با عملیات‌های زیادی در جِنین مواجه بود که طی آن یک افسر یگان ویژه «یمام» به قتل رسید.

وی افزود: «این نتیجه حمایت‌های مالی زیاد جنبش حماس در غزه از افراد مسلح بود».  

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول