اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جلیلی: کسانی دانشمندان ما را ترور کردند که ادعای تمدن و آزادی داشتند

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: کسانی دانشمندان ما را ترور کردند که ادعای تمدن و آزادی داشتند و دانشمندان ما را اول در لیست تحریم قرار می‌دادند بعد طبق این لیست به ترور آن‌ها اقدام می‌کردند.

جلیلی:  کسانی دانشمندان ما را ترور کردند که ادعای تمدن و آزادی داشتند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، یادواره شهدای هسته‌ای به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر امروز (یکشنبه ۴ دی) برگزار شد.

سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در این مراسم،گفت: امیدواریم بتوانیم با گفتکو کردن و صحبت راجع‌به مسائل مختلف بتوانیم نگاه‌هایمان را به هم نزدیک کنیم.

وی افزود: علم، دانش و دانشمند شدن در عرصه‌های علمی چرا باید مساوی شود، با اینکه این افراد را مورد هدف قرار دهند، شهدای هسته‌ای ما مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در دنیایی که ادعا داشتند علم را نمی‌شود محدود کرد، این بزرگواران ترور شدند. سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا باید دانشمندان ما ترور شوند؟

جلیلی در ادامه تأکید کرد: سؤال بعدی این است که چه کسانی این افراد را ترور کردند؟ نکته این است که کسانی که ادعای تمدن و آزادی داشتند، اول این دانشمندان را در فهرست تحریم قرار می‌دادند و همین‌ها آن‌ها را ترور کردند.

وی افزود: کسانی این رفتارها را انجام می‌دهند که ادعای آزادی و تمدن دارند. چگونه افرادی می‌توانند هم زشت‌ترین رفتارها را انجام دهند و شعارهای آزادی‌خواهانه بدهند و عده‌ای هم برایشان دست بزنند.

جلیلی اظهار کرد: کار مهم دانشگاه این است که هم تصویر صحیحی از جامعه داشته باشند و هم برای دیگران انتقال دهند. نمی‌شود یک موضوعی را براساس خودِ مختصات آن نقطه بررسی کنید، تحولات دیگر نیز مهم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تا به حال آژانس یک بار نتوانسته ادعا کند فعالیت‌های هسته‌ای ما خلاف رویکرد صلح‌آمیز است. چرا این فعالیت‌ها و‌ مراکز هسته‌ای مثل نطنز بارها مورد تخریب قرار گرفت؟ و کسانی به خودشان اجازه می‌دهند که بگویند باید توافقی شود که در این توافق اگر دانشمندانی می‌خواهند مطالعاتی کنند، باید اول تأیید ما را بگیرند؟

وی افزود: تمدن غرب حرکتی را از مدت‌ها شروع کرده و در زمینه‌هایی موفقیت‌های مقطعی هم داشته است، اما به این نتیجه رسیده‌اند که این پیشرفت و قدرت را می‌خواستند انحصار داشته باشند.

جلیلی عنوان کرد: کسی که دانشمند را به خاطر علمش ترور می‌کند، امروز ادعای علم‌اندوزی می‌کند، شعار زندگی و آزادی می‌دهد و‌ می‌گوید نگران مردم کردستان هستم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، گفت: امیرکبیر را که به دنبال علم و تأسیس دارالفنون بود سه سال نتوانستند تحمل کنند و شهید کردند. الآن همان کارهای هیتلر را انجام می‌دهند و ادعای آزادی و پیشرفت هم دارند.

وی افزود: شما حتی حاضر نشدید آن زمان یک قطعنامه صادر کنید. همان کسانی که می‌گفتند آزادی و سر تا نوک پا باید غربی شود وقتی دیکتاتوری مثل رضاخان سرکار می‌آید 20 سال می‌ماند ولی امیرکبیر سه سال هم نمی‌ماند.

سعید جلیلی گفت: عده‌ای می‌گفتند ما از فرق سر تا نوک پا باید غربی بشویم؛ چه کسانی این‌ها را مطرح می‌کردند؟ همان کسانیکه در آن زمان بدترین توافق‌ها را می‌کردند، منافع کشور را از دست می‌دادند.  

وی اظهار کرد: منطق گفتگوی دشمنان همین است، وقتی که نمی‌توانند در استدلال و منطق صحیح گفتگو می‌کنند به ترور و تخریب روی می‌آورند.

جلیلی گفت: آن‌ها با ملتی مواجه هستند که روی پای خودش ایستاده و اجازه نمی‌دهد کاری انجام دهند.

وی افزود: هر موقع هم می‌بیند زور جواب نمی‌دهد، تزویر را به کار می‌برد و اجازه نمی‌دهد گفتکو شکل بگیرد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این افراد شهید عجمیان را به بدترین شکل به شهادت رساندند، این شهید بزرگوار چه کرده بود؟ آیا سلاحی دستش بود؟ بعد رؤسای کشورهای مدعی، با محرکان این  افراد دست می‌دهند عکس یادگاری می‌گیرند و از اقدامات‌شان حمایت می‌کنند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، گفت: در همین روزها کشورهای مدعی پیشرفت چند نفر کشته شده ناشی از بیماری کرونا دارند؟ مگر همین‌ها اوایل کرونا نمی‌گفتند ایران عقب‌مانده است و ادعای پیشرفت می کردند، همین الآن این آمارها را با کشورمان مقایسه کنید.

وی افزود: آن‌ها نگران این هستند که ایران می‌تواند روی پای خودش بایستد. دشمنان زمانی سیم خاردار به ما نمی‌دادند، حالا نگران این هستند که کمک پهپادی ایران به کشوری دیگر توازن جنگ را به هم می‌ریزد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول