اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن کودک سوری در حملات توپخانه‌ای ترکیه

یک کودک سوری در جریان حملات توپخانه‌ای نظامیان ترکیه به شمال استان حلب کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کشته شدن کودک سوری در حملات توپخانه‌ای ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از حملات مجدد توپخانه‌ای نظامیان ترکیه به استان حلب واقع در شمال سوریه خبر دادند.

شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود که در شمال حلب حضور دارد، گزارش داد، نظامیان ترکیه در جریان این حملات، روستای «تنب» در نزدیکی تل رفعت را بمباران کردند.

به گفته خبرنگار المیادین، در جریان این حملات، یک کودک سوری کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع رسانه‌ای سوری، ۱۵ آذر ماه گذشته خبر دادند که  یک خودروی زرهی ترکیه در روستایی در شمال سوریه؛ یک زن و کودک را زیر گرفت که با اعتراض اهالی منطقه همراه شد.

بنا بر این گزارش، دو خودروی زرهی ترکیه، روز گذشته، در حال عبور از یک نقطه نظامی در شهرک «ابین» به سمت یک نقطه نظامی دیگر در «الاتارب» واقع در غرب حلب بودند که یکی از آن‌ها به اشتباه یک دخترپچه هفت ساله و مادربزرگ ۷۰ ساله‌اش را زیر گرفت.

ساکنان این منطقه خودروهای زرهی ترکیه را محاصره و به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کردند تا این‌که خودروهای «سازمان امنیت عمومی» که در منطقه کار می کردند، دو خودروی زرهی مذکور را اسکورت کردند و تا ایستگاه پلیس رساندند. 

علی‌رغم مخالفت‌های گسترده کشورهای مختلف با آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه، گفته می‌شود آنکارا به‌دنبال استفاده رزمی از حریم هوایی این منطقه است.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از مذاکرات این کشور با روسیه برای استفاده از حریم هوایی شمال سوریه حین عملیات احتمالی برون‌مرزی علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» خبر داد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول