اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شریعتمداری: فتنه ۸۸ و آشوب‌های اخیر تابلوی متفاوت و ریشه مشترک داشتند

مدیرمسئول روزنامه کیهان استفاده از شعار واحد در فتنه‌ها و آشوب‌های رخ داده را به عنوان تابلوی طرح ائتلاف سفید دانست و گفت: زمانی که ائتلاف سفید شکل می‌گیرد تابلوی آن قلابی است، به معنای این که اصل قضیه مسئله دیگری است.

شریعتمداری: فتنه ۸۸ و آشوب‌های اخیر تابلوی متفاوت و ریشه مشترک داشتند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری ظهر دیروز در نشست تخصصی جهاد تبیین که به‌صورت مجازی(وبینار) و با موضوع تحلیل مسائل روز کشور و منطقه که به همت دفتر بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، ضمن تطبیق حوادث اخیر کشور با رخدادهای فتنه ۸۸ اظهار داشت: در آستانه ۹ دی باید به این موضوع اشاره کنیم که حوادث اتفاق افتاده در ۹ دی به شکل دیگری در اتفاقات اخیر رخ داد و البته نوع جدید آن تفاوت‌هایی نیز داشت و واقعیت این است که درس‌ها و عبرت‌هایی در ۹ دی است که می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: درگیری نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه درگیری ماهوی است، یعنی ماهیت‌های ما با یکدیگر درگیر است و مادامی که در حاکمیت بر اسلام ناب محمدی تاکید کنیم این درگیری وجود دارد چرا که از ویژگی‌های اسلام ناب، ظلم‌ستیزی است، بنابراین زمانی که این نسخه می‌خواهد برکرسی حاکمیت بنشیند طبیعی است که نظام سلطه در مقابل آن قد علم می‌کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان این که درگیری نظام سلطه از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شناخت دشمن از ماهیت ظلم‌ستیز اسلام ناب نشأت می‌گیرد گفت: این درگیری ماهوی است یعنی زمانی درگیری تمام می‌شود که یکی از طرفین ماهیت خود را تغییر دهد، یا نظام سلطه از خوی استکباری خود دست بکشد و یا جمهوری اسلامی نسخه اسلام ناب محمدی(ص) را از کرسی حکومتی پایین بیاورد. و چون هیچ یک از ماهیت خود دست بر نمی‌دارند این درگیری همچنان ادامه خواهد داشت و در عین حال میدان‌های درگیری دائما تغییر پیدا می‌کند، بنابراین فتنه ۸۸ تمام شد اما فتنه‌های دیگر به پایان نرسیده است.

شریعتمداری با اشاره به برخی از اسناد موجود درخصوص ریشه‌های فتنه ۸۸ و آشوب‌های اخیر طراحی این فتنه و آشوب‌ها را از پیش آماده عنوان کرد و گفت: ژنرال کند مکنزی فرمانده اسبق نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در نشست کنگره آمریکا زمانی که درباره ایران سؤال می‌شود که آیا گزینه نظامی در پیش است، می‌گوید؛ گزینه نظامی عملا امکان‌پذیر نیست و آسیب‌های فراوانی برای ما در پیش خواهد داشت، اما برنامه‌ای تحت عنوان پلن B در دست داریم تا در صورتی که در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای نرسیم از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران نیز در تماس با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار می‌دارد «۲ هفته صبر کنید و سپس خواهید دید ایران با عجله و اضطراب برای ادامه مذاکرات مراجعه می‌کند»، این در حالی است که دو هفته بعد آشوب‌ها در ایران شروع می‌شود و همه دشمنان خارجی و داخلی همانند جنگ احزاب به هم پیوند می‌خورند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: فوت مهسا امینی یک اتفاق بود که مشابه آن در نقاط دیگر دنیا نیز رخ می‌دهد و هم اکنون نیز صدها نمونه از این مورد در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، به عنوان نمونه در عربستان سعودی ۲۱ نفر آماده هستند تا گردن آنها زده شود و یا در آمریکا در سال ۲۰۲۲ بیش از هزار نفر توسط پلیس در خیابان‌ها کشته شدند.

وی افزود: آن اتفاق با آشوب‌هایی که برپا شد به هیچ وجه با یکدیگر متوازن نبودند، اما می‌بینید همه وارد شده و سعی کردند از آن پی بسازند، در فتنه ۸۸ نیز همه آمده بودند و از مدت‌ها قبل برای آن تدارک دیده شده بود. شریعتمداری با تأکید بر هماهنگی و آمادگی رسانه‌های خارجی و معاند در فتنه ۸۸ تصریح کرد: تعداد زیادی از مدیران سرویس‌های اطلاعاتی تحت عناوین آکادمیک از دو سال قبل از فتنه ۸۸ وارد ایران می‌شوند، بنابراین در داخل اتفاقاتی می‌افتد و باید به آن دقت شود چرا که این اتفاق در آشوب‌های اخیر نیز رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: ریچارد ‌هاوس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا طرحی تحت عنوان ائتلاف سفید در فتنه ۸۸ به کار می‌گیرد و این طرح به نوعی در آشوب‌های اخیر نیز به کار گرفته شد، این طرح به معنای آن است که برای شروع کار در ایران باید ائتلاف سفید وجود داشته باشد یعنی همه گروه‌ها وارد میدان شوند و روی یک نقطه مشترکا کنار بیایند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه به ائتلاف همه گروه‌های سیاسی و احزاب مخالف داخلی و خارجی در زمان انتخابات و فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: در همان ایام نیز رهبر انقلاب بیاناتی داشتند و فرمودند «نه این‌جا شوروی سابق است و نه خاتمی گورباچف است»‌، بنابراین این برنامه از قبل آماده شده بود.

وی رفت و آمد چهره‌های امنیتی سرویس‌های خارجی به ایران را از نشانه‌های برنامه‌ریزی نظام استکبار برای ایجاد فتنه و آشوب در ایران بیان کرد و گفت: جان کین مشاور ارشد MI6 از مسئولان امنیتی اطلاعاتی که با پوشش‌های آکادمیک وارد ایران می‌شود در سخنانی اظهار می‌دارد برنامه‌ای که دنبال می‌کند تأسیس جامعه مدنی ایران است و معتقد است تمام انقلاب‌های رنگی باید انتخابات محور باشند.

وی اضافه کرد: جان کین زمانی که برای بار دوم به ایران می‌آید مأموریت خود را تشکیل یک هسته مادر عنوان کرده و می‌گوید «ما نیاز به زنجیره‌ای از مطبوعات و سایت‌های اینترنتی داریم»، لذا در همان زمان ناگهان مجوز روزنامه‌ها و ماهنامه‌های فراوانی صادر می‌شود.

شریعتمداری استفاده از شعار واحد در فتنه‌ها و آشوب‌های رخ داده را به عنوان تابلوی طرح ائتلاف سفید دانست و افزود: زمانی که ائتلاف سفید شکل می‌گیرد تابلوی آن قلابی است، به معنای این که اصل قضیه مسئله دیگری است، به عنوان مثال در فتنه ۸۸ تابلو، انتخابات بود، اما انتخابات بهانه بود، لذا برای آن که هدف ائتلاف را بشناسیم باید این فرمول را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که ائتلاف سفید شکل می‌گیرد برای آن که دریابیم هدف ائتلاف چه می‌باشد باید از مواضع گروه‌های شرکت‌کننده در ائتلاف مخرج مشترک گرفت، هم‌چنان که در جنگ احزاب نیز هدف ائتلاف از بین بردن اسلام نوپا بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اذعان دشمنان و تحلیلگران سیاسی غرب به شکست در واقعه ۹ دی تصریح کرد: پس از ۹ دی ریچارد ‌هاوس اظهار می‌دارد «تئوری حرکت معکوس فوکویاما نتیجه معکوس داد، فوکویاما می‌گفت مشکل ما با ایران از ولایت فقیه شروع می‌شود، بنابراین باید همین نقطه را هدف قرار داد اما مستقیم به سراغ آن رفتن واکنش‌هایی را در بردارد».

شریعتمداری یادآور شد: در وقایع اخیر نیز تابلوی ائتلاف زن، زندگی، آزادی است، در حالی که تمام کارنامه آنها را که می‌بینید دشمنان زن، آزادی و زندگی هستند، لذا این شعار نیز پس از مدتی به تدریج تغییر کرد.

منبع: روزنامه کیهان

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول