اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

روایتی از سلبریتی‌های دیروز و دوتابعیتی‌های امروز!/ مطالبه لغو شهروندی بازیگران دوتابعیتی دروغ‌پراکن

برخی از سلبریتی‌ها و بازیگران در ناامنی های اخیر کشور به بازیگر شماره یک رسانه‌های ضد ایرانی تبدیل شدند که بر همین اساس جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس خواستار لغو شهروندی این افراد شدند.

روایتی از سلبریتی‌های دیروز و دوتابعیتی‌های امروز!/ مطالبه لغو شهروندی بازیگران دوتابعیتی دروغ‌پراکن

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: مدت‌هاست که بحث دو تابعیت‌ها در محافل مختلف رسانه‌ای کشور شنیده می‌شود، روزی خبر از تابعیت دوم فلان مسئول سابق و روزی هم خبر تابعیت دوم بازیگری مشهور خبر اول شبکه‌های اجتماعی می‌شود و مردم نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.

در حوادث اخیر کشور هم، اقدامات برخی سلبریتی‌ها و هنرمندان و نوع موضع گیری‌هایشان، حاشیه‌های زیادی بوجود آورد و بعضاً باعث دامن زدن به ناآرامی‌های داخل کشور شد، مواضع و صحبت‌هایی که توسط این افراد عمدتاً خارج نشین و مرفه، گاه و بی گاه، دروغ یا اشتباه مطرح می‌شد تا هرچه بیشتر به‌ آشوب ها دامن بزند.

* سلبریتی‌ها، بازیچه رسانه‌های ضد ایرانی

صحبت‌های این افراد در حالی در شبکه‌های اجتماعی توسط رسانه‌های ضد ایرانی ضریب داده می‌شد؛ که این رسانه‌ها به زعم خودشان برای به دست آوردن وجهه اجتماعی و مخاطب، اینگونه افراد را بازیچه قرار داده و از مواضع شان در راستای اهداف خود استفاده می‌کردند. این روند بدین گونه بود اگر سلبریتی یا بازیگری در راستای اهداف آن‌ها حرکت نکرده و یا اصلاً موضع و حرفی نداشته؛ با راه انداختن هجمه علیه این افراد در پیج‌های شخصی شان و حمله کردن به آن‌ها، بعد از مدتی این افراد هم مجبور به واکنش شده و وارد زمین بازی از قبل طراحی شده رسانه‌های ضد ایرانی و سرویس‌های امنیتی حامی شان می‌شوند.

 

 

* پشت پرده تابعیت دوم سلبریتی‌ها چیست؟

نکته قابل توجه در این موضوع و تطبیق آن با اتفاقات اخیر کشور؛ دو تابعیتی بودن قریب به اتفاق سلبریتی ها و بازیگرانی است که در ناامنی های اخیر کشور، بازیگر شماره یک، رسانه های فارسی زبان ضد ایرانی و عامل تحریک مردم برای ایجاد آشوب‌ها در کشور بودند.با بررسی این موضوع به خوبی می‌توان فهمید؛ تابعیت دوم و زندگی مرفهی که از مدت‌ها قبل این افراد برای خود مهیا کرده رد خارج از ایران، حاشیه امنی برای آن‌ها بوده تا در مواقع لزوم وارد صحنه‌آرایی سرویس‌های امنیتی خارجی شده و علیه حاکمیت کشورشان موضع گرفته و کنار آبشار نیاگارا در کانادا استوری همدردی با مردم کشورشان بگذارند!

* بازیگران دیروز و دوتابعیتی‌های امروز چه کسانی هستند؟

از اولین چهره‌هایی که مشخص شده بود در خارج از کشور زندگی می‌کند فریبرز عرب‌نیا بود؛ او و پسرش در آمریکا زندگی می‌کند و در بعضی مواقع به ایران سفر می‌کند.حمید فرخ‌نژاد هم از جمله هنرپیشه‌هایی است که پس از یک جنجال رسانه‌ای که گفته بود؛ «هشتاد میلیون ایرانی فدای آسایش پسرم.» حسابی واکنش مردم را در پی داشت و مشخص شد مخارج ماهانه حدودا ۱۳۰ میلیون تومانی زندگی فرزند و همسرش در آمریکا را از سینمای ایران تامین می‌کند و می‌فرستد.

تعدادی از سلبریتی‌های دیگر هم هستند که در کانادا خانه و زندگی دارند. تصویر زیر که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از بازیگران سینما که امروز ادعای وطن دوستی دارند در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

 

 

یکی از این بازیگران ترانه علیدوستی است که براساس آنچه گفته شده تابعیت دوم مربوط کشور کاناداست و گفته شده که فرزندش را هم در آن کشور به دنیا آورده است، مهناز افشار هم که با ماجرای شیر خشک‌های فاسد و همسرش؛ اعتبارش را در ایران از دست داده بود، این روزها دایه دار حق و حقوق مردم ایران شده و مدت‌هاست که تابعیت دوم کشور آلمان را به دست آورده و در اجتماعات ضد انقلاب خارج نشین نقش پررنگی دارد تا مٍُهر پاسپورتش را محکم تر کرده باشد، البته در این بین افراد کم و نام نشانی هم وجود دارند که بعضاً بدون هیچ رزومه ای و با عنوان بازیگر یا کارگردان ایرانی در خارج از کشور تبدیل به تریبون ضد انقلاب شده و نقش پررنگی به دست گرفته‌اند.

* مطالبه مردم؛ مقابله با وطن فروشان

همانطور که اشاره شد، بحث دوتابعیتی ها همیشه نقل محافل رسانه‌ای بوده و مردم هم نسبت به آن واکنش نشان داده و حساس بوده‌اند، از این رو تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» با عنوان(لغو شهروندی افرادی که تابعیت کشور دیگری را می‌گیرند) از مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم خواسته‌اند تا قانون و یا قوانینی را در این رابطه به صورت بازدارنده تصویب کرده تا اینگونه افراد، نتوانند به کشور و هم وطنان‌شان ضربه بزنند.

در بخشی از بیانیه این پویش آمده است: از آنجایی که در سال‌های گذشته گرفتن تابعیت کشورهای دیگر خصوصا آمریکا،کانادا و کشورهای اروپایی از سوی ،هنرمندان و سلبریتی ها و...، سبب شده تا حاشیه امنی برای این افراد جهت انجام اقدامات مخرب و بر علیه کشور عزیزمان ایجاد شود، لغو شهروندی و تابعیت ایرانی این افراد و وجود یک قانون برای چنین مجازاتی می تواند از طرفی بسیار بازدارنده بوده و مانع از انجام اقدامات مورد بحث شود و از طرف دیگر مجازاتی مناسب برای چنین افرادی است تا پس از خروج از کشور از لحاظ قانونی در سطح بین الملل نتوانند به عنوان نماینده مردم ایران اظهار نظر نمایند.لازم به ذکر است در بسیاری از کشورها مجازات لغو تابعیت و شهروندی یک امر رایج برای مجازات افرادی است که اقدامی بر علیه کشور یا امنیت کشور خود انجام می‌دهند.

علیرضا نقیب لو از تهران که این پویش را به ثبت رسانده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس می‌گوید: ظاهراً نان و آب کانادا و اروپا مزه بهتری دارد که این افراد نه خودشان در ایران زندگی می‌کنند و نه فرزندانشان را در این آب و خاک به دنیا می‌آورند. طنزتلخ ماجرا اینجاست که این افراد دایه دار و وطن شده و از آن طرف آب، حرف از دفاع از حق و حقوق مردم ایران می‌زنند.

وی در ادامه با اشاره به دورویی این افراد که می‌گویند ایران بد است و سیاه نمایی می‌کنند، معتقد است: زمانی که این افراد در اینجا در پروژه‌های سینمایی باز می‌کردند و قرارداد می‌بستند و پول می‌گرفتند که همه چیز خوب بود، حال که فاکتورهایشان را در خارج دلاری پول می‌کنند؛ ایران بد شده است! واقعا خیلی بد است که نان و نمک کشورت را بخوری و آن طرف آب در کنار آبشار نیاگارا بدِ وطنت را بگویی و نمکدان بشکنی. امیدوارم هرچه زودتر قانونی در رابطه با این افراد که با امکانات داخل کشور اینگونه رشد کرده و حال به وطن پشت کرده وضع شود تا دیگرانی در آینده به خود اجازه وطن فروشی ندهند.

این دانشجوی تهرانی در پایان می‌گوید: باید برای اینگونه افراد هزینه ایجاد کرد و با وضع یک قانون بازدارنده که شهروندی افراد دوتابعیتی و مخالف نظام را لغو می‌کند، فرصت را از این افراد درخارج از کشور گرفت که نتوانند خود را به عنوان ایرانی در مجامع بین الملی معرف کنند و علیه کشور و مردم موضع بگیرند.

پایان پیام/ ت 15

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول