اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

۱۴ عملیات علیه صهیونیست‌ها؛ کرانه باختری و قدس همچنان ناآرام

کرانه باختری و قدس اشغالی در ۲۴ ساعت گذشته همچنان صحنه زد و خورد میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست بود.

۱۴ عملیات علیه صهیونیست‌ها؛ کرانه باختری و قدس همچنان ناآرام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تشدید ناآرامی‌ها در کرانه باختری، قدس اشغالی و اخیرا در مناطق اشغالی ۱۹۴۸، نیروهای مقاومت فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ عملیات علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست انجام داده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری «عرب ۴۸» فلسطین، نیروهای «شهداء الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح شب گذشته در منطقه «الخلیل» در اطراف شهرک «بیت امر» به سوی یک شهرک‌نشین به نام «کرمی تسور» و همچنین مقر دیدبانی ارتش صهیونیستی شلیک کردند.

این گروه مقاومت سپس با صدور بیانیه‌ای گفت که این دو عملیات تیراندازی را در راستای انتقام خون شهید «ناصر ابو حمید» انجام داده است و عاملان تیراندازی پس از عملیات توانسته‌اند بگریزند.

پس از این عملیات نظامیان صهیونیست وارد شهرک «بیت امر» شده و به سوی جوانان فلسطینی گاز اشک آور و گلوله صوتی پرتاب کردند و در مقابل نیز فلسطینی‌ها با بمب‌های دست‌ساز به نام «کوع» با آن‌ها به مقابله برخواستند.

اما در منطقه نابلس نیز نیروهای مقاومت «عرین الاسود» (بیشه شیران)، نظامیان اشغالگر و خودروی شهرک‌نشینان را هدف تیراندازی قرار دادند. این گروه مقاومت اعلام کرد که به طور دقیق سرنشینان داخل خودرو را هدف قرار داده است، اما رژیم تل آویو از بیان جزئیات آن خودداری می‌کند.

«عرین الاسود» همچنین در پیامی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت که باید پیکر شهدای مقاومت را که به گروگان گرفته است، باز گرداند، در غیر این صورت، شهرک‌نشینان روی آرامش را نخواهند دید.

صبح امروز نیز نیورهای اشغالگر در چندین منطقه کرانه باختری و قدس اشغالی دست به یورش و تهاجم علیه فلسطینی‌ها زده و در برخی مناطق کار به درگیری کشیده شد و نظامیان صهیونیست در مناطق الخلیل، نابلس و طولکرم به سوی فلسطینی‌ها شلیک کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی نیز از یورش صهیونیست‌ها به خانه تعدادی از جوانان فلسطینی و بازداشت آن‌ها در قدس اشغالی خبر داد. در شهرک «جنین» نیز صهیونیست‌ها به خانه دهها فلسطینی‌ها حمله کرده و اقدام به تفتیش و تخریب وسایل داخل خانه‌ها کردند. « عصام عماد عطون»، «موسى زیاد عطون» و «محمد علی عطون» از جمله بازداشتی‌های امروز صبح  شهرک «جنین» بودند.

 کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۲ شاهد دهها عملیات شهادت‌طلبانه بوده است، علاوه بر این اقدامات استشهادی از کرانه باختری نیز عبور کرده و در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ نیز روی می‌دهد، به طوریکه کثرت عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری، به شدت صهیونیست‌ها را دچار هراس کرده است.

در این راستا اداره اطلاعات ارتش صهیونیستی روز گذشته در گزارشی به ارزیابی تهدیدات پیش روی این رژیم پرداخت و نوشت یکی از اصلی‌ترین تهدیدات شرایط کرانه باختری بعد از مرگ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

در این ارزیابی آمده است که غزه و کرانه باختری دیگر دو محیط جدای از یکدیگر نیستند و باید به شدت نگران وضعیت این مناطق بعد از مرگ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بود.

طبق اذعان اداره اطلاعات ارتش صهیونستی، تنش فزاینده کنونی در کرانه باختری در کنار عملیات‌های فردی و گروهی نیز ادامه خواهد یافت و گروههای همچون «عرین الاسود» و «گردان جنین» که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال شده و در مقابل تشکیلات خودگردان قد علم کرده‌اند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول