اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

منافی‌پور: برگزاری اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در مشهد/ پیراهن سیدالشهدا نماد تبیین معارف شیعی می‌شود

رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر گفت: اجلاس بین‌المللی منابر شیعه با حضور ۸۰۰ نفر از اساتید دانشگاه، نخبگان، هنرمندان و اهل فن در حرم امام رضا برگزار می‌شود و در آن از نماد پیراهن سیدالشهدا رونمایی می‌شود و در خصوص آن بحث خواهد شد.

منافی‌پور: برگزاری اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در مشهد/ پیراهن سیدالشهدا نماد تبیین معارف شیعی می‌شود

به گزارش خبرنگار مسجد و هیئت خبرگزاری فارس نشست خبری اجلاس بین المللی نخبگان منابع شیعه به عنوان پیراهن معظم سیدالشهدا پرچم قیام قائم، صبح امروز روز دوشنبه پنجم دی‌ماه در مسجد النبی (ص) تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

شیرخوارگان حسینی در طول ۲۰ سال به بیش از ۴۰ کشور جهان رسید

داوود منافی‌پور رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در این نشست اظهارداشت: بیش از ۲۰ سال از آغاز جریان شیرخوارگان حسینی که اولین جمعه ماه محرم سال ۱۳۸۲ آغاز شد، می‌گذرد. در آن روز پذیرای هزاران نفر از بانوان و کودکان شیرخوار در مهدیه تهران بودیم. به واسطه جایگاه حضرت علی اصغر (ع) این جریان توسعه پیدا کرد و این سوال که ایشان به کدامین گناه کشته شد، در اذهان شکل گرفت. بعد از ۵ سال این همایش در سطح بین‌المللی هم برگزار شد. در آخرین سال قبل از کرونا، بیش از ۷ هزار جلسه شیرخوارگران حسینی در ایران و بیش از ۴۰ کشور جهان برگزار شد که در نوع خود بی‌همتاست.

وی افزود: در خصوص این گردهمایی دوستانی در کشورهای عربی گفتند که اولین هیأت جهانی شیعه شکل گرفت و دشمنان ما هم در BBC نوشتند که یک روز به تاریخ شیعه اضافه شد. برنامه داریم در ۲-۳ سال آینده این مراسم به ۲۱ هزار جلسه در جهان تبدیل شود.

لباس سیدالشهدا می‌تواند جای خالی نماد برای کربلا را پر کند

منافی‌پور با طرح این سوال که ما به عنوان شیعه چه نمادی داریم؟ گفت: امروز تمام مکتب‌ها می‌دانند که نماد در نشان دادن یک چیز مهم است. مسیحیت با نماد صلیب تمام مفاهیم خود را منتقل می‌کند. امروز تمامی کمپانی‌های بزرگ تجاری هم با یک نمادی، برند خود را نشان می‌دهند، اما ما شیعیان به خصوص در مورد واقعه عاشورا نمادی نداریم. مکتبی که نماد نداشته باشد منفعل است.

وی ادامه داد: اگر امروز یک نماد در دنیا مطرح شود، قطعاً در یک‌ کشور و سپس شهرهای آن و در نهایت به داخل خانه‌های آنها می‌رود و آنجاست که اثرگذاری آن نماد را خواهیم دید، لباس سیدالشهدا (ع) بیانگر مظلومیت این امام است و این لباس می‌تواند جای خالی نماد کربلا را برای ما در دنیا پر کند.

مسئولین اگر به دنبال ظهور امام زمان نباشند، خائن هستند

منافی‌پور با اشاره به اینکه اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه از نظر موضوع، اهداف و شرکت‌کنندگان بی‌نظیر است، گفت: در این اجلاس، قرار است از یک نماد بزرگ و قوی و‌ تا به حال پنهان شده برای بصیرت شیعه و تمام مسلمانان و همه‌ ملل رونمایی شود تا شرایط بروز اسلام اهل‌بیت (ع) فراهم شود. بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب بعد از اربعین ۱۴۰۱ «اسلام اهل‌بیت (ع)» را بیان کردند که ظرافت خیلی زیادی داشت زیرا لطافت اسلام و مظلومیت اهل‌بیت (ع) به ویژه امام حسین(ع) را نشان داد. اسلام اهل بیت (ع) یعنی مودت آل الله، تبیین مظلومیت حضرت امیرالمومنین و حضرت زهرا و تبیین چرایی کشته شدن نوه پیامبر (ص).

رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)  تصریح کرد: امام خمینی (ره) موسس و واقف انقلاب اسلامی فرمودند که مسئولین جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نباشند، خائن‌ و‌ خطرساز هستند، اگرچه خادم هم باشند. حیات این انقلاب به مهدویت گره خورده و مهدویت برگرفته از واقعه عاشورا است.

شیعه قبل از ظهور باید حیات خود را از عاشورا و کربلا بگیرد

وی با اشاره به اینکه باید از کربلا نیروهای حیات‌بخش خارج کنیم و در اختیار مردم، نخبگان، منابر شیعه و آزادی‌خواهان قرار دهیم افزود: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است باید شیعه قبل از ظهور حیات خود را از عاشورا و کربلا بگیرد. امام در ۱۴۰۰ سال پیش این نکته مهم را تذکر دادند. حالا که نیاز به این حیات داریم باید از کربلا این حقایق را به مردم دنیا برسانیم. سیدالشهدا برای قهر و جنگ که به کربلا نیامد. امام حسین اسوه ما و احیاگر است.

منافی‌پور افزود: نیروهای مظلومیت واقعه عاشورا را باید مطرح کنیم، برای نمونه چرا کودک شیرخوار را در واقعه عاشورا به شهادت رساندند؟، بنابراین با بلند کردن پرچم‌ مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) قدری از واقعه عاشورا به دنیا نشان داده شد. اگر اهل منبر، شاعران و مداحان و سمئولان همراهی می‌کردند هم‌اکنون ۲۰ - ۳۰ هزار جلسه شیرخوارگران حسینی در جهان داشتیم اما این همراهی نشد.

چرا حضرت زهرا پیراهن امام حسین را در قیامت نشان می‌دهد؟

رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: حضرت زهرا (س) در روز قیامت لباس خونین سیدالشهدا(ع) را بر دست گرفته و در بزرگترین دادگاه عدل الهی یعنی قیامت کبری این لباس را به همگان نشان می‌دهد و همگان به فکر فرو می‌روند و سپس حضرت از خداوند می‌خواهد که در حقیقت این مظلومیت حکم دهد. چرا حضرت این کار را می‌کند؟ این نقل در احادیث متواتر آمده است. 

وی افزود: سه روز قبل از شهادت حضرت زهرا، این پیراهن توسط ایشان به حضرت زینب  (س) اهدا شد تا در روز عاشورا به امام حسین (ع) دهد. در روایت داریم که می‌فرمایند وقتی لباس خواست، این لباس ابراهیم خلیل را به او بده و بدان که ساعاتی بعد ایشان به فجیع‌ترین شکل از سوی نامردان به شهادت می‌رسد. اینکه چرا این لباس به حضرت زینب داده شد و چرا گفته شد قبل از شهادت امام به ایشان داده شود، سوالاتی است که پر از نکات مهم است. 

بحث و تبادل نظر ۸۰۰ نخبه شیعی درباره نماد شدن پیراهن امام حسین (ع)

منافی‌پور با اشاره به اینکه در اجلاس بین‌المللی منابر شیعه با حضور ۸۰۰ نفر از اساتید دانشگاه، نخبگان، هنرمندان و اهل فن از این نماد رونمایی خواهیم کرد و این موضوع را به نقد می‌گذاریم گفت: این اجلاس پنجم بهمن‌ماه همزمان با روز شهادت امام هادی (ع) در حرم امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود. در این اجلاس ۳ کارگروه شامل خطبا، محققین، اساتید دانشگاه، نخبگان حوزه هنر و شعر و همچنین نخبگان بین‌الملل تشکیل خواهد شد. در مجموع ۱۵۰ مهمان خارجی از ۶۰ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی در این اجلاس شرکت می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: سایتی به نشانی mavadat.ir طراحی شده است تا در خصوص این اجلاس اطلاع‌رسانی کند و سپس نیز بناست از طریق این سایت فراخوان تولید مقاله و آثار هنری در این خصوص اعلام شود.

پیراهن سیدالشهدا در ترکیه و افغانستان نیست

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در تریکه و افغانستان به دروغ از پیراهن سیدالشهدا رونمایی شد که این‌ها اشتباه است زیرا این پیراهن یک ودیعه الهی است و بنا نیست دست مردم باشد. بعد از این اجلاس نمایشگاهی از تولیدات هنری و مقالات در خصوص پیراهن سید الشهدا (ع) برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول