اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در سخنانی به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت.

اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در اظهاراتی به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت.

وی که کشورش بیشترین تعداد زندانیان زن را در جهان دارد در این سخنان گفت: «در حمایت از زنان شجاع ایرانی، جامعه جهانی، ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کرد و مبارزه آنها برای حقوقشان ادامه دارد».

سخنگوی وزارت امور مارجه آمریکا اضافه کرد: «ما خواستار آزادی بی قید و شرط تمام کسانی هستیم که به دلیل اقدام مسالمت آمیز بازداشت شده اند».

 پس از شروع اغتشاشات در ایران به بهانه فوت مهسا امینی و حمایت‌های آشکار و پنهان غرب و به ویژه آمریکا و اروپا از اغتشاشگران با صدور بیانیه‌های مداخله جویانه و اعمال تحریم‌های متعدد، بحث حذف ایران از کمیسیون مقام زن مطرح شد. م

اجرا از آنجا شروع شد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نامه‌ای سرگشاده را منتشر و در آن برخی چهره‌های زن شناخته شده مثل هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا و میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور اسبق این کشور خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شدند.

در همین خصوص نیز «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره و اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا با همکاری شرکایش ایران را از این کمیسیون خارج کند. «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ضمن حمایت از اغتشاشاگران در ایران تأکید کرد که ایران باید از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد حذف شود.

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، چهارشنبه شب ۲۳ آذر ماه، با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. 

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل، پایان‌دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را نشانه‌ای از بازگشت یکجانبه‌گرایی خواند و گفت: «اقدام آمریکا حمله آشکار به بنیاد قانونمدار سیستم سازمان ملل و تمسخر چندجانبه‌گرایی بود.»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول