اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام آمادگی بلاروس برای گفتگو با ناتو

وزارت دفاع بلاروس از آمادگی این کشور برای گفتگو با ناتو، علی‌رغم اقدام یکجانبه این ائتلاف در تعلیق همکاری‌ها با مینسک، خبر داد.

اعلام آمادگی بلاروس برای گفتگو با ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری ریابیخین» معاون بخش همکاری‌های بین‌المللی وزارت دفاع بلاروس گفت با اینکه ناتو به طور یکجانبه همکاری با مینسک را به حالت تعلیق درآورده، اما این کشور همچنان آماده گفتگو با این ائتلاف است.

ریابیخین شامگاه دوشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا بلاروس به روابط خود با ناتو ادامه می‌دهد، توضیح داد: «آنها [همکاری‌ها] را به طور یکجانبه به حالت تعلیق درآوردند. اما جمهوری بلاروس همیشه برای گفتگو آماده است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه شاخص‌های کمی و کیفی همکاری‌های نظامی بین‌المللی بلاروس قبل از عملیات روسیه در اوکراین و بعد از آن تغییری نکرده، اظهار داشت: «با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های رئیس دولت و نهادهای دولتی، برخی از بُردارهای همکاری تغییر کرده و اثربخشی این همکاری بسیار چشمگیر است».

این مقام بلاروس ضمن اشاره به همکاری مینسک با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تصریح کرد: «این همان چیزی است که سیاست خارجی جمهوری بلاروس را در زمینه همکاری نظامی بی‌ المللی متمایز می‌کند. این واقعیت که ما همیشه برای گفتگو آماده هستیم و همه را بدون استثنا به رویدادهای مرتبط نظامی دعوت می‌کنیم و آن را همانطور که هست نشان می‌دهیم».

ریابیخین در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه بسیاری از شبه‌تحلیلگران خارجی تعامل بین مسکو و مینسک در حوزه نظامی را به عنوان «اشغال» بلاروس تفسیر می‌کنند، گفت: «گروه‌هایی از نیروهایی که در قلمرو اتحادیه [با روسیه] فعالیت دارند، بر اساس یک واحد برنامه‌ریزی در چارچوب برنامه‌ها و طرح‌های مشترک عمل می‌کنند».

طبق این گزارش، وی همچنین افزود: «تجهیزات بلاروس در کشورهای مختلف در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و همچنین سازمان پیمان امنیت جمعی، در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و جغرافیای وسیعی از جمله هزاران کیلومتر کار می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که جمهوری بلاروس این منطقه را اشغال کرده است».

پیش از این نیز «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفته بود: «به لطف گام‌هایی که با هم برداشته‌ایم، عموماً توانسته‌ایم بر اثرات منفی احتمالی فشار تحریم‌ها غلبه کنیم». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول