اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

برنامه‌های تلویزیون در سالروز شهادت بانوی دو عالم

شبکه‌های سیما در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با ویژه برنامه‌هایی همراه مخاطبان خود می‌شوند.

برنامه‌های تلویزیون در سالروز شهادت بانوی دو عالم

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه‌های سیما با مجموعه‌ای از تولیدات به مناسبت ایام فاطمیه مهمان خانه مخاطبین خود می‌شوند.

روضه خانگی شبکه یک در شهادت حضرت زهرا (س)

برنامه «روضه خانگی» با اجرای فرشته ایزدی و با حضور کارشناسان خانم حاج عبدالباقی و آقایان دکتر قنبری، و حجت الاسلام یاوری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سه ویژه برنامه شب دوشنبه و ظهر و عصر سه شنبه روی آنتن شبکه یک می رود. این ویژه برنامه با حضور کارشناسان و دعوت از بانوان فرهیخته و محقق و نمونه، خانواده شهدا روی آنتن می رود.

و همچنین 7 قسمت مستند با نام روضه خانگی با موضوع روضه خانگی در شهرها و روستاهای مختلف تولید شده است که پخش آن از فاطمیه اول شروع شده و تا  فاطمیه دوم شهادت حضرت زهرا (س) پخش این مجموعه مستند ادامه دارد. این برنامه در ساعت 16:45 هر روز روی آنتن شبکه یک می رود که با معرفی مهمانانی که در این روضه های خانگی شرکت دارند، پخش می شود. همچنین تصاویری از موقعیت جغرافیایی و فرهنگی آن منطقه و معرفی شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم و شهدای امنیت آن استان ها نیز در قالب آیتم هایی در این برنامه پخش می شود.

«شب طلوع» ویژه ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) روی آنتن شبکه دو

«شب طلوع» ویژه‌برنامه ایام فاطمیه به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها سلام و بنیاد فرهنگی صبح ظهور و مشارکت گروه معارف شبکه دو سیما در 10 قسمت تولید و از امشب (شنبه 3 دی) روانه آنتن می‌شود.

این برنامه ترکیبی به صورت مجری -کارشناس و آیتم‌محور تهیه شده است. میزبان این برنامه مهدی اعرابی خواهد بود که در بخش کارشناسی با حضور حجج اسلام سعیدی آریا،سیدحسین مومنی، استاد تراشیون و استاد هدایت در باره مقام و جایگاه زن در اسلام، نقش حضرت زهرا سلام الله در تربیت فرزندان،کنشگری مادران، حیا و عفاف و حجابب به گفت وگو پرداخته‌اند.

در این ویژه‌برنامه که به مدت ۳۵ دقیقه هر روز از شبکه دو سیما پخش می شود؛آیتم های مداحی از مداحان اهل بیت (ع) نیز تولید و پخش خواهد شد.

«شب طلوع» از شنبه 3 تا چهارشنبه 7 دی ماه هر روز دو بار در ساعت‌های 17:30 و حوالی  24:00  (دوشنبه ساعت 23:30) از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

قرار فاطمی شبکه پنج سیما از حرم رضوی

برنامه زنده و ترکیبی «قرار» ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) امشب و فرداشب ساعت 21 به تهیه‌کنندگی مهسا محمدی از قاب شبکه پنج سیما تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

این ویژه برنامه با محوریت بررسی زندگی و سیره حضرت زهرا (س) و رابطه آن با زندگی بانوان موفق و تاثیرگذار جامعه از حرم مطهر رضوی پخش می شود.

همچنین در بخش دیگر این ویژه برنامه، شعرخوانی بانوان از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

ویژه برنامه «قرار» با اجرای محبوبه عزیزی به مدت ۵۰ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

«قرار» کاری از گروه معارف شبکه پنج سیماست که با محوریت بانوان موفق و تاثیرگذار جامعه در ایام و مناسبت‌های مذهبی روی آنتن می‌رود.

فاطمیه در افق

همچون تمامی مناسبت‌های مذهبی در ایام عزای حضرت صدیقه طاهره(س) شبکه افق با برنامه‌های متنوع بر آن شده تا سهم خود را در این ایام به مخاطبین عزیز این شبکه در مناطق مختلف میهن عزیزمان ایران ادا کند.

ویژه برنامه «تکیه»، مجموعه مستند «روضه‌های خانگی» و پخش زنده مراسم هیات فدائیان حسین(ع) در این ایام تدارک دیده شده است.

«روضه‌های خانگی» نام مجموعه مستند جدیدی است که قرار است از شبکه افق به مناسبت ایام عزای حضرت صدیقه طاهره (س) پخش شود.

این مجموعه مستند 56 قسمت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی خسروی تولید شده و با موضوع پرداخت به روضه‌های سنتی و خانگی که توسط مردم در گوشه و کنار میهن عزیزمان به مناسبت‌های مختلف مذهبی برپا می‌شود، در قاب شبکه افق سیما جای خواهد گرفت.

روضه خانگی یکی از سنت‌های دیرینه مردم ایران است که در ایام عزای ائمه اطهار برپا می‌شود و خانواده‌های در حد توان خود به برپایی عزا در منازل خود مبادرت می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند این مجموعه مستند را از امروز(شنبه) ساعت 20 و تکرار آن را روز بعد ساعت 12:30 به تماشا بنشینند.

یکی از برنامه‌های ویژه شبکه افق در ایام عزاداری ائمه اطهار پخش مراسم عزاداری هیات مذهبی در شهرهای مختلف ایران است.

به همین منظور در ایام عزای حضرت صدیقه طاهره(س) شبکه افق بر آن شده تا مراسم عزاداری هیئت فدائیان حسین(ع) شهر اصفهان را در قاب خود جای دهد.

علاقمندان می‌توانند این برنامه را هر شب ساعت 20:30 به تماشا بنشینند.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به صورت ویژه در ایام عزای ائمه اطهار(ع) توسط شبکه افق تولید و پخش می‌شود، «تکیه» است.

این ویژه برنامه را شاید بتوان یک مراسم عزاداری تلویزیونی دانست زیرا شامل سخنرانی، مدیحه سرایی و روضه خوانی است و در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت در کنداکتور برنامه‌های شبکه افق جای میگیرد.

علاقمندان می‌توانند این برنامه را از امروز (شنبه) هر شب حوالی ساعت 21 و تکرار آن را روز بعد 7 صبح و 14:30 تماشا کنند.

«نسل قاسم» شبکه امید به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

برنامه «نسل قاسم» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی روی آنتن شبکه امید می رود.

این برنامه به صورت دو بخش از شنبه تا چهارشنبه هفته جاری برای ایام فاطمیه و هفته آینده روی آنتن می رود.

«نسل قاسم» به صورت زنده از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ پخش می شود.

«رواق» جام جم در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

به مناسبت فرا رسیدن 6 دی ماه، مصادف با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، گروه معارف اسلامی شبکه، ویژه برنامه «رواق» را روانه آنتن خواهد کرد.

همچنین ویژه برنامه «صبح پارسی» در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور کارشناس مذهبی روی آنتن می‌رود.

فاطمه منتظری روز سه‌شنبه ششم آذر ماه در «صبح پارسی» برنامه صبحگاهی شبکه جام جم حضور می‌یابد. منتظری  کارشناس مذهبی است که در صبح پارسی حضور پیدا می‌کند تا با میزبانان برنامه به گفت‌وگو بنشیند و از ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین شهادت ایشان صحبت کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول