اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«کیم جونگ اون» اهداف نظامی جدید برای کره شمالی ترسیم کرد

رهبر کره شمالی در اجلاس حزب حاکم، ضمن رونمایی از اهداف نظامی جدید برای سال آینده میلادی، بر لزوم تقویت ظرفیت‌های دفاعی برای مقابله با دشمنان در منطقه تاکید کرد.

«کیم جونگ اون» اهداف نظامی جدید برای کره شمالی ترسیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اقدام کره شمالی به اجرای ۳۶ آزمایش موشکی بالستیک در سال ۲۰۲۲، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور اهداف نظامی جدیدی برای سال آینده میلادی (۲۰۲۳) ترسیم کرد.

کیم طی سخنرانی در دومین روز اجلاس کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی با اشاره به «وضعیت چالش‌زای جدید» در شبه‌جزیره کره و چشم‌انداز سیاسی گسترده، بر تقویت قدرت دفاعی و مقابله با دشمنان در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) در این‌باره گزارش داد: «[کیم جونگ اون] اصول امور خارجی و جهت‌گیری تقابل با دشمنان را مشخص کرد، که حزب و دولت ما باید کاملا از آنها پیروی کنند تا بتوانند حقوق حاکمیتی را حفاظت کرده و از منافع ملی دفاع کنند».

طبق این گزارش، اهداف اصلی برای تقویت توانمندی‌های دفاع از خود باید در سال ۲۰۲۳ با جدیت کامل پیگیری شود که برای آمادگی در شرایط مختلف در وضعیت سیاسی ارائه شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این رسانه کره شمالی جزئیات دقیق‌تری درباره اهداف ترسیم‌شده ارائه نکرد اما اظهارات کیم می‌تواند نشانه‌ای از افزایش فعالیت‌های نظامی این کشور باشد.

بر این اساس، رهبر کره شمالی در این نشست همچنین به «کمبودهای جدی در حوزه‌هایی شامل علوم، آموزش و سلامت در سال جاری میلادی» اشاره کرده، راه‌هایی برای غلبه بر این مشکلات پیشنهاد داد و مأموریت‌های مهمی به دولت در سال آینده میلادی محول کرد.

پیش از این در روز جمعه، ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌هایی اعلام کردند ارتش کره شمالی یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول