اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: هنوز طرح صلح واقعی برای اوکراین وجود ندارد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه هنوز هیچ طرح صلح واقعی برای اوکراین وجود ندارد، گفت دلیل آن نیز بی‌توجهی کی‌یف به واقعیت‌های میدانی است.

کرملین: هنوز طرح صلح واقعی برای اوکراین وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت مسکو در حال بررسی واکنش به تعیین سقف قیمت برای نفت و گاز این کشور توسط غرب است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «روسیه در حال تجزیه و تحلیل وضعیت پس از تعیین سقف قیمت گاز توسط غرب است و هنوز برای صحبت در مورد اقدامات دیگر زود است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره تصریح کرد: «رئیس جمهور [ولادیمیر پوتین] قبل از امضای فرمان درباره پاسخ به سقف قیمتی برای نفت روسیه، با اوپک پلاس مشورت نکرد. اما اگر قرار باشد واکنشی نشان داده شود، تمام قراردادها در این زمینه اعمال می‌شود».

سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر نفوذ روسیه بر صربستان و دخالت در مسئله کوزوو، گفت: «صربستان یک دولت مستقل است و نباید دنبال نفوذ مخرب روسیه در این کشور باشند».

پسکوف همچنین در پاسخ به سوالی درباره واکنش روسیه به طرح صلح پیشنهادی زلنسکی، اظهار داشت: «هنوز هیچ طرح صلحی برای اوکراین وجود ندارد زیرا کی‌یف واقعیت‌های امروز را در نظر نمی‌گیرد».

اسپوتنیک به نقل از وی نوشت: «هر طرح صلحی برای اوکراین که واقعیت‌های امروز در مورد خاک روسیه و الحاق مناطق جدید به فدراسیون را در نظر نگیرد، نمی‌تواند ادعای مسالمت‌آمیز بودن داشته باشد».

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با بیان اینکه اوکراین فقط روی شرایط خود برای آتش‌بس تمرکز کرده، گفت روسیه هم هرگز تحت این مفاد پای میز مذاکره نمی‌آید. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول