اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یوآف گالانت؛ وزیر جنگ کابینه نتانیاهو

سخنگوی حزب لیکود، امروز اعلام کرد که قرار است «یوآف گالانت» پست وزارت جنگ را در کابینه نتانیاهو برعهده گیرد.

یوآف گالانت؛ وزیر جنگ کابینه نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امروز (چهارشنبه، ۲۸ دسامبر)، اعلان کرد که قرار  است «یوآف گالانت» به عنوان وزیر جنگ در کابینه جدید رژیم صهیونیستی به کار خود ادامه دهد.

رسانه‌های عبری به نقل از سخنگوی حزب لیکود اعلام کردند که در کابینه جدید به نخست‌وزیری نتانیاهو، ژنرال گالانت پست وزارت جنگ را برعهده خواهد گرفت.

فرماندهی عملیات نظامی «سرب گداخته» در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۸ که در جریان آن عملیات حدود ۱۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۳ نظامی صهونیست کشته شدند، در کارنامه گالانت درج است.

وی در سال ۱۹۵۸ در شهر یافا واقع در نزدیکی تل‌آویو به دنیا آمده استو. پدرش یکی از اعضای سازمان شبه‌نظامی یهودی «هاگانا» بود. این سازمان پیش از اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی و در زمان سلطه بریتانیا بر فلسطین، فعالیت زیرزمینی داشت. 

گالانت در سال ۱۹۷۷ به «فلوتیل ۱۳» که بخشی از یگان ویژه‌ نیروی دریایی رژیم صهیونیستی است، پیوست.گالانت در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ فرماندهی این یگان ویژه را برعهده داشت.

وی که تحصیلکرده رشته اقتصاد در دانشگاه حیفا است، در زمان نخست‌وزیری آریل شارون به  درجه ژنرالی رسید و به عنوان مشاور نظامی او فعالیت داشت. در سال ۲۰۰۵ به عنوان رئیس نظامی منطقه‌ جنوب انتخاب شد و خروج نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی و هشت هزار شهرک‌نشین صهیونیست از نوار غزه زیر نظر او صورت گرفت.

وی از فوریه‌ سال ۲۰۱۱ به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، جانشین گابی اشکنازی شد و به مدت سه سال در رأس ارتش این رژیم بود.

وی متاهل و دارای سه فرزند است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول