اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای جدید آلمان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه با حمایت از اغتشاشات در ایران گفت که برلین در شرایط فعلی دلیلی برای آغاز مجدد مذاکرات برجام نمی‌بیند.

ادعای جدید آلمان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز چهارشنبه گفته برلین دلیلی برای احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها نمی‌بیند.

او گفت که تمرکز اصلی برلین در حال حاضر حمایت از «مردم داخل خیابان» در ایران است نه عجله برای آغاز مجدد مذاکرات برجام.

کریستوفر بورگر گفت: «از دیدگاه ما در حال حاضر هیچ نشانه یا دلیلی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران وجود ندارد.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان گفت برلین بارها این را روشن کرده که این مذاکرات در حال حاضر انجام نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از ادعاهای خود گفت: «تمرکز ما در حال حاضر روی مذاکرات نیست بلکه ایستادن در کنار مردمی که است که برای اینکه بتوانند در آزادی و عزت زندگی کنند به خیابان‌ها آمده‌اند و تمرکز ما افزایش فشار بر تهران از طریق تحریم‌های احتمالی است تا ظلم به مردمش را متوقف کند.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از ۱۳ مردادماه  تا ۱۷ مردادماه در شهر وین برگزار شد.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل در آمریکا مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود.  این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و مهم‌تر از همه تقویت جریان استکبارستیز در ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول