اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آنچه در ایام منتهی به 9دی 88 گذشت/ مُهر پایان بر 8 ماه فتنه آمریکایی-اسرائیلی

حضور مردم سراسر کشور در ایام منتهی به یوم‌الله 9 دی مثال‌زدنی است ولی در روز نهم دی ماه مردم به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمدند و یک روز تاریخی را رقم زدند.

آنچه در ایام منتهی به 9دی 88 گذشت/ مُهر پایان بر 8 ماه فتنه آمریکایی-اسرائیلی

گروه سیاسی خبرگزاری فارس- عرفان رجبی خراسانی: بی‌شک هشت ماه شهرآشوبی سران فتنه و فتنه گران در سال 88 صدمات جبران‌ناپذیری به کشور از جهات گوناگون زد که در این مجال فرصت پرداختن به آن نیست، مردم هشت ماه شاهد قدرت‌طلبی فتنه‌گران و حضور  اراذل و اوباش در خیابان‌ها و آسیب زدن آن‌ها به اموال عمومی بودند و هر روز انتظار داشتند که این روند متوقف شده و فتنه‌گران به خود آیند ولی نه تنها این گونه نشد که به ناگاه مردم با هتاکی اصحاب فتنه به عاشورای حسینی‌(ع) مواجه شده و این بار دیگر تحمل نکردند، حضور میلیونی مردم در سراسر کشور در ایام منتهی به یوم‌الله 9 دی مثال‌زدنی است ولی در یک بعد از ظهر چهارشنبه مردم تهران به خیابان‌ها آمدند و یک روز تاریخی را رقم زدند.

حضور میلیونی مردم تهران که از امام حسین تا آزادی و خیابان‌های اطراف امتداد داشت، دشمن را به هذیان‌گویی واداشت ولی این اباطیل دیگر فایده‌ای برای فتنه‌گران نداشت و مردم آمده بودند تا مهر پایانی بر فتنه بزنند.

به همین مناسبت در ادامه بازخوانی تحولات کشور از ابتدای دی ماه 1388 تا یوم‌الله 9 دی پرداختیم.

1 دی 1388
* در پی اهانت‌های صورت گرفته در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری از سوی جمعی از فرصت‌طلبان و همچنین تخریب اموال عمومی، مردم قم برای دومین روز با تجمع در برابر بیت امام خمینی(ره) خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند. معترضین سپس در برابر بیت یکی از حامیان فتنه تجمع کرده و با شعارهایی همچون «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با وی به علت حاشیه‌سازی‌ها و حمایت او از اراذل و اوباش شده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه کردند.

 

* آیت‌الله نوری ‌همدانی در دیدار جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه ‌پاسداران شهید محلاتی تهران ضمن محکوم کردن شعارهای ساختارشکنانه سرداده شده توسط برخی افراد در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری گفت: سکوت در برابر شعارهایی که دیروز در قم داده شد جایز نیست؛ زیرا تمام ارزش‌ها درهم شکسته شد. ما چگونه باید جواب زحمات امام راحل، خون‌های شهیدان اسلام و قرآن را بدهیم؟

* اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه خود، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جایگزین وی کردند.

2 دی 1388
* «پس از آنکه مردم قم در تجمعاتی که در روز تشییع آیت‌الله منتظری در مسجد اعظم قم و همچنین روز بعد از آن در مقابل بیت امام راحل برگزار کردند، به شدت نسبت به بی‌حرمتی‌های صورت گرفته توسط حامیان موسوی اعتراض کرده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار خلع لباس صانعی شدند، امروز نیز مردم خشمگین اصفهان، از ساعات اولیه صبح با حضور در مسجد سید اصفهان، نسبت به هتک حرمت صورت گرفته در برنامه تشییع منتظری اعتراض کردند. معترضین اصفهانی با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب شعار می‌دادند، «شهر شهیدان ما جای منافقین نیست».

3 دی 1388
* چهارمین روز از تجمعات اعتراض‌آمیز مردم قم در حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد. مردم قم همچنین در ادامه حرکت خود با تجمع در مقابل دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسیر او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابی،‌ تشکر تشکر» ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از مواضع روشنگرانه آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از مقام عظمای ولایت اعلام کردند. تظاهرکنندگان قمی همچنین با سردادن شعارهای «خواص بی‌بصیرت، مایه ننگ ملت»، «دشمن سید علی، دشمن دین خداست»، «منافقین پلید، دشمن خون شهید» و... آمادگی خود را برای عزیمت به تهران برای دفع فتنه اعلام کردند.

4 دی 1388
* مردم قم بار دیگر در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند. پنجمین روز متوالی از تجمعات مردم قم در حالی شکل گرفت که آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهراتی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا میدان شهدای این شهر به سردادن شعارهای مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهایی نظیر «موسوی دستگیر بشه، فتنه زمین‌گیر میشه»، و... از مسئولان خواستند که با سران فتنه برخورد جدی داشته باشند.

5 دی 1388

 

* فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این حین، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش کرد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد. برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند.

6 دی 1388
* از صبح امروز، عده‌ای که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.

 

 

* فتنه‌گران که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و با تخریب اموال عمومی به ویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به ‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.

آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آنها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند.

* این افراد همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فرا گرفت. در واکنش به این فتنه‌گری‌ها که همزمان با حضور عزاداران تهران در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش فتنه‌گران وارد صحنه شدند و با شعارهای خود فتنه‌گران را فراری دادند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است» و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را محکوم کردند و حاج سعید حدادیان در جمع این افراد اقدام به مرثیه‌سرایی کرد.

* دانشجویان انقلابی که از عزاداری دانشگاه تهران به این محل آمده بودند، در روز عاشورا حتی پس از برخورد فیزیکی نیروهای انتظامی با اغتشاشگران از پلیس می‌خواستند برخورد با این افراد جاهل را به آنان واگذار کند تا بدون هرگونه درگیری آنان را متواری کنند. عاشقان ولایت شعارهای «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «حزب فقط حزب‌الله، سیدعلی روح‌الله»، «منافق حیاکن عاشورا را رها کن» و «مرگ بر منافق»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»، «ماشالله حزب‌الله»، «مرگ بر منافق»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد» سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده شد. گفتنی است در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توسط فتنه‌گران پاره و کیوسک پلیس نیز آتش زده شد.

* وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند.

7 دی 1388
*مردم قم در حرکتی خودجوش هتک حرمت عاشورا و شعارهای ضد انقلابی و ساختارشکنانه در برخی خیابان‌های تهران را محکوم کردند. در این تجمع اعتراض‌آمیز که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم با سردادن شعار «منافق فتنه‌‌گر اعدام باید گردد» و «قوه قضائیه اقتدار، اقتدار» از مسئولان خواستند که نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقایع اخیر بویژه عاملان هتک حرمت به عاشورای حسینی و مقدسات در شهر تهران اقدام کنند.

 

 

*دانشجویان و مردم مشهد مقدس با پوشیدن کفن، در مهدیه این شهر تحصن کرده‌ و خواستار محاکمه سران فتنه و برخورد جدی با حرمت‌شکنان عاشورای حسینی در تهران شدند. معترضین سپس به مقابل دفتر یوسف صانعی در مشهد رفته و با سردادن شعارهایی نسبت به حمایت‌های وی از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند.

* اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، طی بیانیه‌ای در اعتراض به حرمت‌شکنی اغتشاشگران در روز عاشورای حسینی با صدور بیانیه‌ای، 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.

8 دی 1388
* هنگام نطق علی لاریجانی رئیس مجلس، نمایندگان ملت با مشت‌های گره کرده بارها و بارها شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر ضد انقلاب، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست و الله اکبر را در خانه ملت طنین‌انداز کردند. همچنین نمایندگان مجلس با شعار «یا حسین یا حسین» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» ساختمان بهارستان را ترک کردند و راهپیمایی خود را از مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و در خیابان‌های اطراف آن آغاز کردند.

 

 

* آیت‌الله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مقدسات در عاشورای حسینی را محکوم و اعلام کردند که مردم در برابر اینگونه اعمال ضد عاشورایی ساکت نمی‌مانند.

* آیت‌الله جعفر سبحانی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مقدسات اسلامی و سیدالشهدا(ع) و تخریب اماکن عمومی را محکوم و اعلام کردند: «هرگز فکر نمی‌کردیم که در چنین روز مقدسی که حتی پیروان ادیان دیگر نیز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخی از کشورهای غیراسلامی عاشورای حسینی تعطیل رسمی است، چنین رویداد دور از اخلاق انسانی رخ دهد و قداست آن روز شکسته شود.»

*آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای وقایع عاشورای تهران و هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان را محکوم و اعلام کردند: «هدف مغرضان فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است که قطعاً با هوشیاری وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.»

* آیت‌الله جوادی آملی در رابطه با اغتشاشات صورت گرفته در روز عاشورا گفت: «اهانت به مقدسات برای همیشه محکوم است مخصوصاً در روز عاشورا و اهانت‌کنندگان به مقدسات برابر قانون باید مورد مؤاخذه قرار بگیرند. همچنین در این جریان‌ها اگر به یک بی‌گناهی آسیبی رسید، آن هم خسارتش ترمیم بشود.»

* سایمون گس، سفیر انگلیس در تهران به علت دخالت‌های این کشور در امور داخلی ایران به وزارت خارجه احضار شد.

* مردم شیراز در برابر بیت علی‌محمد دستغیب و یوسف صانعی تجمع کرده و نسبت به حمایت‌های آنان از اقدامات ساختارشکنانه اراذل و اوباش طی وقایع اخیر اعلام انزجار نمودند. همزمان مردم و دانشجویان مشهدی نیز با تجمع مجدد در برابر بیت یوسف صانعی در این شهر با شعار «روحانی واقعی، مخالف صانعی» از مواضع وی اعلام برائت نمودند.

*صبح امروز مردم تبریز و برخی از شهرهای دیگر از جمله اصفهان، قم، کرمانشاه و شیراز در اعتراض به بی‌حرمتی آشوبگران در عاشورای حسینی و تخریب اموال عمومی و وارد آوردن خسارت‌های جانی و مالی فراوان به مردم به خیابان‌ها آمده و با برگزاری تظاهرات اعمال این هتاکان را محکوم کردند. در راهپیمایی اعتراض‌آمیز مردم تبریز، خیل جمعیت با حرکت به سمت مصلای امام خمینی(ره) تبریز با سر دادن شعارهای انقلابی در محکوم کردن هتک‌حرمت روز عاشورا، خشم خود را به نمایش گذاشتند. اقشار مختلف مردم که تا شعاع چند کیلومتری مصلی را از هر طرف پوشانده بودند، یکصدا فریاد می‌زدند، «موسوی و کروبی اعدام باید گردد»، «منافق کجایی، حزب‌الله آمده»، «دستگاه قضایی مجازات، مجازات»، «موسوی حیا کن، انقلاب را رها کن»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» این در حالی بود که لحظه به لحظه صفوف مردمی فشرده‌تر می‌شد.»

* طلاب و مردم قم در اعتراض به هتک حرمت به مقدسات با تجمع در گلزار شهدای قم به صورت کفن‌پوش حرکت خود را به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز کردند. راهپیمایان در این مراسم با سردادن شعارهای «اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست؛ نه سازش نه تسلیم پیام ملت ماست»، «منتظری بهانه، سوسول فقیه نداره» و... هتک حرمت به عاشورا از سوی اغتشاشگران را محکوم کردند.

* دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت، شیراز، قم، تبریز، امام خمینی قزوین و... با تجمع در دانشگاه و یا حضور در برابر دادگستری شهر خود خواستار رسیدگی به وقایع تلخ روز عاشورا در تهران از سوی مراجع قضایی شدند.

و این گونه بود که یوم‌الله 9 دی فرا رسید!

*«در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، این فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار کجایی» شعاری بود که جمعیت کم نظیر راهپیمایان تهرانی در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد زدند.

 

راهپیمایان تهرانی که همزمان با بسیاری نقاط کشور در خیابان‌های تهران حضور پیدا کردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) را اعلام کنند، در ادامه نیز با شعارهایی نظیر «لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین»، «هرجا که اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است»، «خامنه‌ای کیست علی زمان، مرگ بر این خوارج نهروان»، «به کوری منافق بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «ما منتظریم تا علی اذن دهد، چشم سران فتنه را کور کنیم»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «کروبی بی‌سواد، آلت دست موساد»، «سی سال توی جبهه‌ها، بسیجی‌ها رو زدن، صدام حسین نتونست، با میرحسین اومدن»، «حرف ما یک کلام، محاکمه والسلام»، «جنبش اشرافیت، گوگوش شده حامی‌ات»، و... نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز کردند.

* جمعیت مردم انقلابی در شهر تهران به حدی بود که بسیاری از رسانه‌های غربی با سکوت کامل نسبت به این اتفاق، سانسور خبری کامل را در پیش گرفتند و برخی دیگر از این شبکه‌ها نیز به خلاصه‌ترین حالت ممکن صحنه‌هایی از راهپیمایی را نشان داده و جمعیت میلیونی حاضر در خیابان را «چند صد هزار نفر» عنوان کردند. برآوردها از جمعیت راهپیمایان این روز در تهران قریب به 5 میلیون نفر بود. جمعیت مردم تهران از شرق حد فاصل پل چوبی تا میدان انقلاب، از غرب حد فاصل دانشگاه شریف تا میدان انقلاب، از جنوب حد فاصل میدان حر تا میدان انقلاب و از شمال حد فاصل بلوار کشاورز تا میدان انقلاب بود.

* جمعیت میلیونی عزاداران هتک حرمت مقدسات توسط حامیان موسوی در روز عاشورا، پس از اتمام تجمع عظیم خود، در مسیرهای بازگشت به سمت منازل در خیابان‌های فرعی و اصلی تهران، اقدام به برگزاری راهپیمایی خودجوش کردند. در حالی که جمعیت حاضرین در تجمع امروز از شرق به میدان امام حسین و از غرب به میدان آزادی رسیده است، مردم خشمگین در مسیرهای بازگشت از اجتماع عاشورائیان در خیابان‌های توحید، یادگار امام، کارگر شمالی، بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر، خیابان جمهوری، خیابان کارگر جنوبی و برخی دیگر از خیابان‌های فرعی اقدام به برگزاری راهپیمایی‌های خودجوش کردند. همچنین در خیابان فردوسی، تظاهرکنندگان این خیابان، هم اکنون تجمع اعتراضی را در مقابل سفارت انگلیس بر پا کرده‌اند. این تجمع‌کنندگان که جمعیت آنها به هزار نفر می‌رسد، شعار می‌دهند: «سفارت موسوی تعطیل باید گردد، سفیر روباه پیر اخراج باید گردد»، «بی.بی.سی ساکت باش»، «لانه روباه پیر تسخیر باید گردد»، «مرگ بر انگلیس»، «بی.بی.سی بی‌حیا، دوربین را ‌بردار بیا»

* پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا فرمودند: «اگر این مسئله اتفاق نمی‌افتاد و عده‌ای وسط راه، سست‌عنصری نشان نمی‌دادند، امروز وضع کشور در زمینه‌های مادی و معنوی خیلی بهتر بود اما همانگونه که بارها تأکید شد و واقعیت‌های جامعه نیز نشان می‌دهد هر مقدار ریزش بود دو برابر آن رویش وجود دارد.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول