اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمیته کنگره آمریکا احضاریه ترامپ را پس گرفت

گروه موسوم به کمیته ۶ ژانویه که در حال تحقیقات درباره نقش ترامپ در حمله به ساختمان کنگره است احضاریه خود برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا را پس گرفته است.

کمیته کنگره آمریکا احضاریه ترامپ را پس گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قانونگذاران عضو کمیته موسوم به کمیته ۶ ژانویه در مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیقات درباره نقش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حمله به ساختمان کنگره هستند احضاریه خود برای رئیس‌جمهور سابق را پس گرفته‌اند.

این کمیته در نامه‌ای به وکیل ترامپ نوشته که جلسات استماع خود را برگزار و گزارش نهایی خود را منتشر کرده است و به زودی به کارش پایان خواهد داد. اعضای این گروه گفته‌اند بر همین اساس این کمیته دیگر نمی‌تواند در تحقیقاتش از اطلاعات مورد درخواست در احضاریه ترامپ استفاده‌ای بکند.

یکی از وکلای ترامپ از این عقب‌نشینی استقبال کرده و در توییتی نوشته کمیته ۶ ژانویه «پرچم سفید را بالا برده است.»

کمیته تحقیقات حوادث ششم ژانویه هفته‌ گذشته با انتشار گزارش نهایی ۸۱۴ صفحه‌ای خود توصیه کرده بود دونالد ترامپ از حضور در انتخابات بعدی ریاست جمهوری منع شود.

این گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای که بعد از ۱۸ ماه بررسی و تحقیق منتشر شده است به جزئیات یافته‌های این کمیته درباره حادث ششم ژانویه می‌پردازد و مدعی است که رئیس جمهور سابق آمریکا نقش کلیدی در تحریک منجر به این حادثه داشته است. در این گزارش آمده است، عامل مرکزی ششم ژانویه یک نفر بود، دونالد ترامپ که بسیاری دیگر از او پیروی کردند. هیچ یک از حوادث روز ششم ژانویه بدون او اتفاق نمی‌افتاد. 

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سال گذشته پس از ناکام ماندن لایحه انجام تحقیقات درباره این حوادث، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری چند قانون‌گذار جمهوری‌خواه کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل داده و جلسات متعددی را برگزار و برای مقامات سابق و فعلی آمریکا برای حضور در برابر این کمیته احضاریه فرستادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول