اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۹دی؛ روز تیرخلاص به فتنه‌گران داخلی و بین‌المللی بوده است

یک استاد دانشگاه گفت: روز ۹دی؛ روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های انقلاب و رهبری و تیرخلاص به فتنه‌گران داخلی و بین‌المللی بود.

۹دی؛ روز تیرخلاص به فتنه‌گران داخلی و بین‌المللی بوده است

عباس احمدی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران درباره حماسه مردم در روز نهم دی‌ماه، اظهار کرد: روز ۹دی؛ روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های انقلاب و رهبری و تیرخلاص به فتنه‌گران داخلی و بین‌المللی بود. 

وی افزود: ۹دی؛ شور بصیرت الهی در دل‌های امت و جابه‌جایی عوام و خواص بود، به این دلیل که انقلاب ما انقلاب اشرافی نبود بلکه حکومت مستضعفین و پابرهنگان نه مستکبران و اشراف بود. 

این استاد دانشگاه بیان کرد: در واقع ۹دی نقطه عطفی در تاریخ ایران با نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود و اینکه مردم تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.  

احمدی با اشاره به اینکه ۹ دی درد کوته‌بینی حکمیت را تا حدودی التیام داد و مرهم شد، تصریح کرد: دی در ایران بود ولی پایه‌های کاخ سفید در مکان و کاخ معاویه در زمان را لرزاند. 

وی یادآور شد: ۹ دی ندای هل من ناصر ینصرنی بلند نشد، ولی فریاد لبیک یا حسین (ع) تا آسمان به گوش همه رسید. 

این استاد دانشگاه بیان کرد: ۹ دی ثمره خون شهید آیت‌الله‌ها، دیالمه‌ها، مطهری‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و سایر بوده است. 

احمدی با طرح این سوال چرا ۹ دی به وجود آمد؟ اظهار کرد: نخست عدم کالبدشکافی و تحلیل از اسناد لانه جاسوسی انقلاب دوم بسی مهم‌تر از انقلاب بود و موضوع دوم عدم توجه کافی به اخطارهای مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم و هوشمند دشمن است که اگر توجه نشود فتنه‌های بزرگ‌تری در راه است.

وی هشدار داد: زمینه ۹ دی تغییر باور و رفتار که به تغییر ساختار بکشد به این دلیل که دشمن هزینه سنگینی شامل مالی، فرهنگی و نفوذ در خارج و داخل کشور کرده بود. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در واقع انتخابات بهانه بود که باید از فرصت به‌وجود آمده استفاده شود، اصل تغییر باور تفکر جهاد و شهادت که نظام ایران را به‌عنوان مدلی برای دنیا مطرح کرد که نتیجه آن بیداری اسلامی و سپس بیداری انسانی بود که باید جلوی آن با هر وسیله‌ای گرفته شود امپریالیسم خبری و رسانه‌ای کاملا هماهنگ بودند.  

احمدی خاطرنشان کرد: دشمنان ما به‌دنبال پیاده‌سازی نمادها و الگوهای غربی مثل دموکراسی، حقوق بشر، حقوق زنان و از این مسائل هستند، پس موضوع  مهم بحث بصیرت با توجه به وضعیت حاکم در کشور ما و تجربه تفاوت ریشه‌ای مردم ما با سایر مردم جهان است. 

وی یادآور شد: اساس کار ارتباط مردم بابصیرت با مقام ولایت است که این ویژگی بسیار مهم بوده و در کشورهای دیگر نمی‌بینیم و زمانی که ولایت ما پیام می‌دهد مردم با لبیک به آن گوش فرامی‌دهند. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دشمن در هر صورت همه چیز خود را از دست می‌دهد، گفت: دشمنان با تلاش مذبوحانه تمام عده و عُده خود را وسط میدان آورده ولی باتوجه به مردم بابصیرت ما این آرزو را به گور خواهند برد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول