اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

امام جمعه همدان: طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود/ تذکرات اقتصادی مراجع تقلید متوجه دولت و مجلس است

امام جمعه همدان گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه چند سالی است که در مجلس مطرح است و طبق نظر کارشناسان به دولت کمک می‌کند بنابراین از مجلس انقلابی انتظار می‌رود قوانینی را مصوب کند که دولت را در کنترل بازار کمک کند.

امام جمعه همدان: طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود/ تذکرات اقتصادی مراجع تقلید متوجه دولت و مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه همه روزها از آن خداست، اما برخی از ایام تشرف می‌یابد که قرآن کریم از آن به عنوان «روز خدا» یاد کرده است اظهار کرد: در ایام‌الله نعمت خداوند ظهور و بروز می‌یابد و جامعه ایمانی دستان خدا را می‌بیند.

وی با بیان اینکه در این روز رقیب‌های خدا نابود می‌شوند و طاغوت تضعیف، نقشه دشمن تخریب و حق تقویت می‌‌شود گفت: در یوم‌الله نشانه‌های فراونی برای فهم خداست که اهل صبر و شکر هستند.

افزود: توصیه صبر از این جهت است که سختی‌ها و آزمایش‌هایی وجود دارد که باید صبر کرد، وقتی پیروزی بیشتری به دست می‌آید خداوند آزمایش‌های بیشتری سر راه قرار می‌دهد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وقتی فتنه‌ای پشت سر گذاشته می‌‌شود خداوند مومنان را به صبر دعوت می‌کند تصریح کرد:‌ فتنه‌ای که سال 88 در کشور ایجاد کردند، بسیار پیچیده بود به طوری که بسیاری از خواص را دچار تحلیل‌های غلط و خطاهای راهبردی کرد اما مردم معجزه مردمی را به رخ دنیا کشیدند که باید شاکر بود.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که به سمت تعالی حرکت کرده دچار فتنه‌های پیچیده‌تری می‌شود ادامه داد: انسانی که حرکت نکرده، حرکت به سمت تعالی ندارد و آزمایش‌های راحت‌تری خواهد داشت.

شعبانی با بیان اینکه قرآن کریم پس از یوم‌الله از جامعه صبر در مقابل فتنه‌های دیگر می‌خواهد ادامه داد: وقتی فرعون از بین رفت، فتنه پیچیده‌ای چون سامری در بنی‌اسرائیل ایجاد شد بنابراین جامعه باید توجه بسیاری در این حوزه داشته باشد.

وی حماسه مردمی نهم دی را یوم‌الله دانست و ادامه داد: از حضور مردم در ۹ دی سال ۸۸، ۹ دی امروز و در تشییع پیکر مطهر شهدا در مناطق مختلف باید قدردانی کرد.

حضور مردم یعنی ظرفیت مردمی نظام در عبور از بحران‌ها

امام جمعه همدان حضور مردم را ظرفیت مردمی نظام در عبور از بحران‌ها دانست و گفت: این ظرفیت همواره محاسبات دشمن را بر هم می‌زند، دشمنی که تلاش کرده این حضور را نبیند و یا کمرنگ کند یا آن را دولتی نشان دهد.

وی با بیان اینکه حضور مردم دشمن را به لکنت زبان دچار کرده است از ضعف در انعکاس رسانه‌ای این تجمع در سطح کشور گلایه کرد و افزود: در حوادث اخیر دیدیم که دشمن حتی وقتی یک نفر یک حرکت می‌کرد آن را به عنوان ملت ایران نشان می‌داد اما حضور شکوهمند مردم خیلی انعکاس داده نمی‌شود.

شعبانی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی، متعهد به کشور هستند قوی‌تر در این عرصه ورود کنند در ادامه خواستار توجه به مشکلات اقتصادی مردم شد و گفت: مردمی که در همه شرایط حضور پیدا کردند و نقشه‌های دشمن را نقش بر‌آب کردند، حقشان این نیست که در ادارات معطل شوند و گاهی از موارد با ندانم‌کاری و تسامح گره به کارشان بیفتد.

سیستم اقتصادی ما در بخشی به نحوی طراحی شده که دلال‌پرور شده است

وی با بیان اینکه تذکرات مراجع تقلید مبنی بر حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و معیشت را شنیدیم اظهار کرد: این توصیه‌ها فقط به دولت نیست، به مجموعه دولت و مجلس است، بنابراین انتظار می‌رود به این تذکرات توجه کرده و مجلس با تصویب قانون‌ مشکلات را حل کند.

امام جمعه با اشاره به اینکه مشکل ما فقط در افراد و مدیران نیست و باید مشکل سیستم اقتصادی حل و فصل شود افزود: سیستم اقتصادی ما در بخشی به نحوی طراحی شده که دلال‌پرور شده است، یعنی وقتی که تولیدکننده حمایت نشود و دلال با زحمت کمتر اما چند برابر تولیدکننده منفعت و سود ایجاد کند، افراد به این سمت حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر برخی از دلالان بازار ارز را گرفتند تصریح کرد: وقتی اقتصاد و امنیت اقتصادی در جامعه نباشد، سرمایه مردم به سویی حرکت می‌کند که مسائل اقتصادی به وجود می‌آورد.

یکی از مشکلات ما در این کشور مالیات است

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در این کشور مالیات است ادامه داد: یک کارگر با حقوق ۶ میلیون تومان، یک معلم و حقوق‌بگیر، تولیدی با سختی‌های فراوان مالیات پرداخت می‌کند اما افرادی در این کشور سودها و ثروت‌های هزار میلیاردی دارند مالیات نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مالیات بر عائدی سرمایه چند سالی است در مجلس مطرح است و طبق نظر کارشناسان به دولت کمک می‌کند بنابراین از مجلس انقلابی انتظار می‌رود قوانینی را مصوب کند که دولت را در کنترل بازار کمک کند.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش گفت: در شب یلدا اقداماتی برای کنترل بازار انجام دادند که اقدام بسیار خوبی است، قرار است مراکزی تعبیه شود که مردم راحت تر برخی از کالاهای مورد نیاز خود را تأمین کنند.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول