اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تحریم جهانی کابینه نتانیاهو شد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از تمامی کشورهای جهان خواست تا کابینه بنیامین نتانیاهو را تحریم کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تحریم جهانی کابینه نتانیاهو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه) و یک روز پس از رأی اعتماد کنست به کابینه بنیامین نتانیاهو، در بیانیه خواستار تحریم جهانی نتانیاهو شد و او کابینه‌‌اش را یک تهدید موجودیتی برای ملت فلسطین دانست.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که اگر جناح راستگرای تندروی اسرائیلی بتوناد به کار خود ادامه دهد، این به معنای اشغال بیشتر خاک فلسطین، گسترش شهرک‌سازی‌ها و تکمیل سیستم آپارتاید علیه فلسطینیان است و هرگونه فرصتی برای تشکیل مسأله فلسطین طبق مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی از بین می‌رود.

رام الله هچنین مسئولیت تمامی طرح‌ها و برنامه‌های استعماری و نتایج فاجعه‌آمیز آن را متوجه بنیامین نتانیاهو دانست و تأکید کرد که این اقدامات می‌تواند موجب انفجار توده‌های مردم در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی و بسته شدن باب هرگونه حل و فصل سیاسی موضوع فلسطین باشد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین در بیانیه خود از سکوت جامعه جهانی در قبال حضور افرادی چون «بن غفیر» و «بزالل اسموتریچ» در کابینه نتانیاهو که خوی وحشی‌گری در قبال فلسطینی‌ها دارند، ابراز تعجب و شگفتی کرد و آن را در ادامه معیارهای دوگانه و حمایت از تجاوزات رژیم اشغالگر قدس دانست.

در ادامه این بیانیه از جامعه جهانی و همه کشورها به خصوص آمریکا خواسته شده تا به مسئولیت قانونی و اخلاقی و سیاسی خود در قبال مردم فلسطین عمل کنند و او را تحت فشار واقعی قرار دهند تا نتواند برنامه های خود را علیه فلسطینی‌ها به اجرا بگذارد.

«بنیامین نتانیاهو» دیروز (پنج‌شنبه) توانست با کسب رأی اعتماد از نمایندگان کنست، ششمین کابینه خود را از سال ۲۰۰۹ به این سو تشکیل دهد. او توانست از میان ۱۲۰ عضو کنست، ۶۳ رأی مثبت دریافت کند و در مقابل نمایندگان کنست سوگند بخورد.

گفته می‌شود که بنیامین نتانیاهو، تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است. روز گذشته همزمان با جلسه سخنرانی وی در کنست، شرایط داخلی و بیرونی پارلمان متشنج بود و صدها نفر در محوطه بیرونی دست به تجمع علیه وی زده بودند.

در همین راستا، «یوسی وارتر» تحلیلگر مسائل حزبی در روزنامه عبری (هاآرتص)، نوشت که شرکای نژادپرست نتانیاهو، که به دنبال جنگ، اختلاف و شکاف و افرادی متعصب هستند، مشکل نیستند، بلکه خطر در شخص نتانیاهو، مواضع و ایده‌های او است.

این روزنامه اسرائیلی می‌افزاید کابینه جدیدی که در حال شکل‌گیری است، بسیار متعصب، تاریک اندیش و خطرناک است و برای اثبات این موضوع می‌توان به دستاوردهایی که شرکای تندروی این کابینه که در آن قدرت زیادی دارند و نیز شهرک‌نشینانی که به دنبال دامن زدن به مشکلات و اختلافات و نژاد‌پرستی هستند، اشاره کرد اما داستان و مشکل اصلی این نیست بلکه تنها یک مشکل فرعی به حساب می‌آید. به اعتقاد وارتر، خطر حقیقی از جانب نخست‌وزیر است که از تمامی مرزهای ممکن عبور کرده است و تمام ارزشها و قوانین را زیر پا گذاشته است. (جزئیات بیشتر)

همچنین عبدالله دوم، شاه اردن دیروز در سخنانی گفت: «ما بایستی درباره وقوع انتفاضه جدید نگران باشیم، اگر این اتفاق بیفتد به فروپاشی کامل منجر خواهد شد و این امر هرگز به نفع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نخواهد بود».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول