اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای کی‌یف: روسیه در ژانویه موج جدید بسیج نیرو را آغاز می‌کند

وزیر دفاع اوکراین مدعی شده مقامات روس اوایل ژانویه ۲۰۲۲ مرزها را به روی شهروندان مَرد خواهند بست و موج دیگری از بسیج نیرو را آغاز می‌کنند.

ادعای کی‌یف: روسیه در ژانویه موج جدید بسیج نیرو را آغاز می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی مدعی شد مقامات روس اوایل ژانویه ۲۰۲۲ مرزها را به روی شهروندان مرد خواهند بست، حکومت نظامی اعلام خواهند کرد و موج دیگری از بسیج نیرو را آغاز می‌کنند. 

به گزارش یاهونیوز، این مقام اوکراینی در ویدئویی خطاب به روس‌های در سن خدمت سربازی که به زبان روسی ضبط شده، گفت: در شب سال نو، خطاب من به شهروندان روس در سن سربازی است. اول این که به ساکنان شهرهای بزرگ روسیه مربوط می‌شود. به طور قطع می‌دانم که شما فقط برای حدود یک هفته انتخابی خواهید داشت. اوایل ژانویه مقامات روس مرزهای را به روی مردان خواهند بست و موج دیگری از بسیج (نیرو) را به راه خواهند انداخت. مرزها همچنین در بلاروس بسته خواهد شد. 

وی در ادامه با این ادعا که «کرملین مدت‌هاست فهمیده که جنگ علیه اوکراین به فاجعه تبدیل شده»، افزود: اما نمی‌توانند به شما اعتراف کنند زیرا آن زمان باید برای هر کاری که کرده‌اند مسئول شناخته شوند. کسانی که کشتار خونین به راه انداخته‌اند، آن‌هایی که مرتکب جنایات جنگی وحشتناک شدند اکنون به شما می‌گویند که برای حفاظت از روسیه به هم بپیوندید زیرا دشمنان همه جا هستند. 

وزیر دفاع اوکراین در ادامه مدعی شد: اما در واقع رهبری روسیه قصدش حفاظت از این کشور نیست و از خودشان محافظت می‌کنند. از موقعیت، دارایی و ثروتشان.  و به همین خاطر می‌خواهند گناه را به گردن شما بیندازند تا در جرمشان همدست شوید. 

او در ادامه ادعاهایش خطاب به جوانان روسیه، گفت، هدف مسکو تنها طولانی‌تر کردن جنگ و کشتار و به بن‌بست کشاندن اوضاع است و شما فرستاده می‌شوید تا فقط به این خاطر جان خود را از دست بدهید. 

کریلو بودانوف رئیس اطلاعات نظامی اوکراین هم مدعی شده به دلیل تلفات سنگین، رهبری روسیه تصمیم گرفته موج جدید بسیج نیرو را از پنجم ژانویه آغاز کند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ماه سپتامبر فرمان بسیج محدود نیروها را صادر کرد که طی آن ۳۰۰ هزار نفر از افرادی که آموزش‌های نظامی ابتدایی را گذرانده بودند برای آموزش‌های تکمیلی و اعزام به مناطق جنگی اوکراین فراخوانده شدند. پوتین با بیان اینکه فرمان بسیج بخشی از نیروهای نظامی را امضا کرده، گفت:‌ «فرمان بسیج جزئی تدابیر بیشتری برای دفاع از کشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمایت‌ها از ارتش را بیشتر کرده و بودجه نظامی را افزایش دهد».

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ (پنجم اسفند) عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است. 

پیش‌تر، سرویس مرزی اوکراین گزارش داد از زمان اعلام حکومت نظامی در این کشور، ۱۲ هزار مَرد تلاش کرده‌اند به شکل غیرقانونی آن را ترک کنند. این سرویس اعلام کرد «(گزارش) خلاصه سال: از آغاز حکومت نظامی، ۱۲ هزار مرد تلاش کرده‌اند به شکل غیرقانونی از مرز عبور کنند. متاسفانه ۱۵ نفر از آن‌ها در بخش رودخانه‌ای مرز و در کوه‌ها جان باختند».

طبق اعلام این نهاد، بیش از ۲۱۰۰ پرونده کیفری به دلیل جعل اسناد، حمل و نقل غیرقانونی افراد و فرار از خدمت سربازی آغاز شده است. 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول