اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انهدام 7 باند و کشف 160 فقره سرقت در استان فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و انهدام 7 باند سارقان و کشف 160 فقره انواع سرقت در سطح استان خبر داد.

انهدام 7 باند و کشف 160 فقره سرقت در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: در پی وقوع سرقت های متعدد اماکن خصوصی، سرقت خودرو و درون خودرو، سرقت به عنف، منزل، قاپ زنی و سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی در سطح شهر شیراز، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس طی یک هفته اخیر موفق به شناسایی 7 باند از سارقان و دستگیری 23 نفر از اعضای این باندها شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در بازجویی های پلیسی به 160 فقره انواع سرقت از جمله 20 فقره سرقت به عنف ، 42 فقره سرقت اماکن خصوصی، 40 فقره سرقت منزل، 7 فقره سرقت خودرو و درون خودرو، 50 فقره قاپ زنی و یک فقره سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی و سرقت یک کیلو و 100 گرم طلا به ارزش 20 میلیارد ریال اعتراف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند و در سطح شهر شیراز اقدام به سرقت می کرده اند، افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این سارقان بالغ بر 150 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف 35 تن انواع مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طی 9 ماهه سال جاری، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس 65 باند قاچاقچیان مواد مخدر را منهدم و بالغ بر 35 تن انواع مواد مخدر کشف کرده اند.

سردار حبیبی افزود: طی این مدت، 696 خودرو حامل مواد مخدر توقیف و 9 هزار و 730 متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند.

جمع آوری 3 هزار و 777 معتاد متجاهر و تحویل آنان به کمپ های بازپروری و همچنین دستگیری 3 هزار و 414 خرده فروش مواد مخدر در 9 ماهه سال جاری از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر به ان ها اشاره کرد.

567 میلیارد کالای قاچاق در فارس کشف شد

سردار حبیبی در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس در 9 ماهه سال جاری، یک هزار و 763 خودرو حامل کالای قاچاق را توقیف و مقادیر زیادی کالای قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این خصوص 2 هزار و 104 متهم دستگیر و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده 567 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 24 درصدی روبرو بوده است.

راه اندازی پایگاه تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی پایگاه تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز گفت: در مدت کوتاه راه اندازی این پایگاه تجسس، مأموران انتظامی شهرستان شیراز 10 سارق و 7 خریدار اموال مسروقه را دستگیر کردند.

سردار حبیبی افزود: سارقان در تحقیقات تکمیلی به 170 فقره انواع سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری یک هزار و 527 متهم در حوزه جرایم سایبری، انهدام 8 باند قاچاق سلاح و دستگیری 245 اراذل و اوباش و معرفی آنان به مراجع قضائی، از دیگر نکات مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در این نشست خبری آن ها را رسانه ای کرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول