اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حمید هنرجو، دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین شد

با تصویب هیات مدیره انجمن قلم ایران، «حمید هنرجو» دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین شد.

حمید هنرجو، دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سیداحمد میرزاده، نایب رئیس و سخنگوی انجمن قلم ایران اعلام کرد: هیات مدیره انجمن قلم ایران، «حمید هنرجو» را به عنوان دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین برگزیده است.

حمید هنرجو شاعر، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار فعالی است که نزدیک به یکصد عنوان کتاب در حوزه‌های شعر، داستان و پژوهشهای ادبی منتشر کرده و علاوه بر پیشینه داوری در جشنواره‌های گوناگون از جمله جشنواره‌های شعر فجر، قلم زرین، کتاب سال رضوی و..مسئولیتهای اجرایی متعددی را هم به عهده داشته است.

وی که از سال ۸۱ عضو انجمن قلم ایران است کتاب‌های بسیاری در حوزه شعر(اعم از شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان) و همچنین رمان منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به مجموعه شعر « دست تنهایی‌ام را بگیر» و دو داستان «عروس حبابها» و «هلوهای تپه بالایی» اشاره کرد.حمید هنرجو علاوه بر تحصیلات عالی در رشته ادبیات فارسی دارای نشان هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ایشان از چهره‌های شناخته شده در فضای ادبی کشور است که تا امروز سلوک قلمی او در مسیر ارزشهای انقلاب اسلامی بوده است.

سخنگوی انجمن قلم اضافه کرد: جشنواره قلم زرین که از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرده از قدیمی ترین جشنواره‌های غیر دولتی کشور است که به هیچ تشکیلات دولتی و شبه دولتی وابسته نیست و به طور مستقل از سوی تشکل فراگیر اهالی قلم انقلابی کشور یعنی انجمن قلم ایران برگزار می‌شود و از بدو تاسیس به جز دوسال هر ساله به طور منظم برگزار شده است.

این جشنواره در پنج بخش، کتاب برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند که این پنج بخش عبارتند از: بخش نقد و پژوهش ادبی، بخش شعر بزرگسال، بخش داستان بزرگسال، بخش شعر کودک و نوجوان، و بخش داستان کودک و نوجوان. دو بخش اخیر در دوره‌های اولیه برگزاری قلم زرین وجود نداشتند و با کمرنگ شدن تدریجی جشنواره‌های ویژه کودک و نوجوان در کشور، این دو بخش از دوره سیزدهم به جایزه قلم زرین افزوده شده‌اند.

میرزاده درباره ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: در این دوره کتاب‌هایی که از فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ در محورهای پنجگانه جشنواره منتشر شده باشند از سوی پنج تیم داوری شامل ۱۵ داور بررسی و آثار برگزیده در چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۲ روز قلم معرفی و از مولفان این آثار تقدیر خواهد شد.

ویژگی این دوره از جشنواره این است که در کنار برگزاری جلسات داوری، آثار برگزیده دوره قبل نیز طی سلسله جلساتی از سوی کارشناسان امر نقد و بررسی خواهند شد تا ویژگی‌های فنی و ارزش‌های محتوایی این آثار برای مخاطبان بیشتر آشکار شود.

وی اضافه کرد با انتصاب دبیر، عملا فعالیت‌های دوره بیست و یکم جشنواره قلم آغاز شده است. 

خبرنگار: حمید محمدی محمدی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول