اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هلال‌احمر دنا بدون انبار و محل اسکان اضطراری!؟/ بلاخیزترین شهرستان با امکانات اندک

نشست هم اندیشی رئیس جمعیت هلال‌احمر دنا با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

هلال‌احمر دنا بدون انبار و محل اسکان اضطراری!؟/ بلاخیزترین شهرستان با امکانات اندک

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، نشست هم اندیشی جمعیت هلال احمر دنا با اصحاب رسانه در شهرستان دنا برگزار شد.

داریوش محسنی رئیس هلال احمر دنا با بیان اینکه شهرستان دنا حادثه خیزترین شهرستان در زمینه بلایای طبیعی در استان است گفت: در شهرستان دنا هیچ روزی نیست که ما حادثه نداشته باشیم و به همین خاطر جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در آماده باش کامل برای انجام هرگونه عملیاتی برای حوادث مختلف است.

محسنی اظهار داشت: در شهرستان دنا دو پایگاه داریم یکی پایگاه  جاده‌ای در سرتنگ توتنده و یک پایگاه امداد و نجات  کوهستان که شبانه روز ۵ نفر در پایگاه جاده ای سرتنگ توت نده و ۶ نفر در پایگاه امداد و نجات کوهستان  در حالت آماده باش کامل برای انجام هر گونه خدمات رسانی و عملیات هستند.

وی گفت: بهترین شناگر دریای خزر در تلگاه شهرستان دنا در رودخانه غرق شد، هواپیما از تهران بلند شد و در کوههای شهرستان دنا سقوط کرد، زلزله های متعدد با خسارات فراوان، سیل و دیگر حادثه ها در چندین سال اخیر در شهرستان دنا نشان از حادثه خیز بودن این شهرستان دارد که با وجود این همه بلایا و حوادث اما متاسفانه جمعیت هلال احمر شهرستان دنا فاقد انبار جهت تجهیزات، چادر و مواد غذایی برای مـواقع ضروری است که در چند سال اخیر این مهم را چندین مرتبه به گوش مسئولین استانی و شهرستانی رسانده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این مسئول افزود: در زلزله اخیر در چند روز اول حادثه هلال احمر با وجود خدمات بسیار زیاد و ارزنده ای که به مردم داد  مورد هجمه قرار گرفت که اگر از قبل انبار این جمعیت احداث می شد و تجهیزاتی از قبیل چادر، وسایل گرمایشی و مواد غذایی در آن انبار می شد نیروهای هلال احمر  تمرکز بهتری داشتند و بهتر می توانستند خدمات رسانی کنند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر دنا باید همیشه به انداره ۲ درصد جمعیت شهرستان چادر، پتو و وسایل گرمایشی و مواد غذایی در انبار خود داشته باشد تا در صورت بروز هرنوع حادثه ای بتواند حادثه دیدگان را مورد حمایت قرار دهد.

محسنی افزود:یکی دیگر از نیازهای اولیه شهرستان بحرانی و حادثه خیز دنا محلی مناسب برای اسکان موقت و اضطراری است که متاسفانه با توجه به وقوع حوادث متعدد چند سال اخیر در دنا تاکنون این مهم محقق نشده است و همچنان برای اسکان های اضطراری از مدارس و دیگر  مکان ها استفاده می شود که خود فاقد استاندارد های لازم جهت اسکان هستند که می طلبد مسئولان استانی فکر به حال این نیاز ضروری داشته باشند چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند.

محسنی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان دنا نداشتن پد هلی‌کوپتر است که در خیلی از حوادث باعث بروز مشکلاتی برای جمعیت هلال احمر شده است که می طلبد این مهم هم در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از پیگیری های مدیر عامل جمعیت هلال احمر و فرماندار شهرستان جهت رصد و پیگیری مشکلات این جمعیت تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول