اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب جدید پناهیان برای کسانی که دغدغه تبلیغ و تعلیم دین دارند

کتاب «حلقه مفقوده در تولید علم در حوزه‌های علمیّه» اثر جدید حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان یک کتاب کاربردی در مورد «جهاد تبیین»، برای کسانی که دغدغه تبلیغ و تعلیم دین دارند، منتشر شد.

کتاب جدید پناهیان برای کسانی که دغدغه تبلیغ و تعلیم دین دارند

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، کتاب «حلقه مفقوده در تولید علم در حوزه‌های علمیّه» اثر جدید حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان یک کتاب کاربردی در مورد «جهاد تبیین» برای کسانی که دغدغه تبلیغ و تعلیم دین دارند، منتشر شد.

موضوع این کتاب چیست؟

این کتاب درباره یک نقص مهم در جریان تولید علم در حوزه علمیه است؛ علمی که «چگونگی ایجاد انگیزه برای انواع رفتارهای متدینانه در مخاطب» را به ما بیاموزد. «هنر بیان و فن خطابه» برای تأثیر در مخاطب کافی نیست و ایجاد انگیزه در مخاطب نیازمند دانش بلکه دانش‌هایی است که در حوزه‌های علمیه کمتر به آنها اعتنا می‌شود. این نوشتار نقش برجسته «محتوایی که در تبلیغ به کار می‌رود» را در تولید انگیزه تبیین می‌کند و از کاستی‌های موجود در این زمینه سخن می‌گوید.

مخاطب این کتاب چه کسانی هستند؟

تمام کسانی که در عرصه تبلیغ و تعلیم دین فعال هستند، مخاطب این کتاب هستند؛ از اساتید و دانشجویان دانشگاه گرفته تا اساتید و طلاب حوزه علمیه و مدیران و فعالان فرهنگی. خواندن این کتاب به همه کسانی که دغدغه آسیب‌شناسی در خصوص تأثیرگذاری تبلیغ و جهاد تبیین را دارند، پیشنهاد می‌‌شود.

مؤلف در این کتاب تأکید می‌کند که اکثر مردم، مانعی برای پذیرش پیام‌های دین ندارند. بنابراین اگر کار تبلیغ به درستی صورت گیرد، اکثر مردم پیام و حقیقت دین را به درستی درک می‌کنند و برای دین‌داری انگیزه پیدا می‌کنند.

اولین وظیفه طبیعی هر مبلغ، شناخت صحیح دین و انسان است. وقتی یک مبلغ نمی‌تواند تشخیص ‌دهد چگونه برای یک دستور یا آموزه دینی ایجاد انگیزه‌ کند، حتماً یا از دین شناخت درستی ندارد یا از مخاطب.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قرآن کریم در اوج هنر و تدبیر و بالاتر از هر متن تبلیغی به تأثیرگذاری بر روح و روان انسان‌ها می‌پردازد. در صورت عدم آشنایی با روش‌های تأثیرگذاری بر روح انسان، از شیوه بیان قرآن و حکمت‌های آن نیز بی‌بهره خواهیم ماند. معمولاً در حوزه‌های علمیه به تأثیرات روانی و تبلیغی آیات قرآن توجهی نمی‌شود و در نتیجه قواعد و اصول آن نیز برای ما مجهول است. ما تنها به بهره‌گیری از نتایج علمی از آیات قرآن اکتفا می‌کنیم؛ درحالی‌که تحلیل عالمانه آثار روحیِ نشانه‌گیری شده در آیات قرآن و درک مقاصد تبلیغی قرآن کریم، خود دانشی فاخر و ناشناخته است که کمتر به آن پرداخته شده است.»

علاقه‌می‌توانند نسخه کاغذی کتاب را می‌توانید از فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور تهیه کنند. برای سفارش آنلاین نیز می‌توان از اینجا اقدام کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول