اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

جروزالم پست: رزمایش ذوالفقار پیام واضح ایران به اسرائیل است

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی برگزاری رزمایش «ذوالفقار 1401» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران را پیام تهدید آمیز برای این رژیم خواندند.

جروزالم پست: رزمایش ذوالفقار پیام واضح ایران به اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال برگزاری رزمایش «ذوالفقار۱۴۰۱» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی به تحلیل‌هایی در این زمینه پرداختند.

روزنامه «جروزالم پست» روز یکشنبه نوشت، پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی و یک انبار نشان داده شدند. این کشتی شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی (رژیم) اسرائیل به نظر رسید.  

این روزنامه نوشت، این بدان معناست که ایران نه تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه برداری کرده است. به نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر  و تاسیسات دریایی (رژیم) اسرائیل را تهدید کند.

 

به نوشته جروزالم پست، برخی تحلیلگران ماکت ایرانی در این رزمایش را پایگاه نیروی دریایی «ایلات» معرفی کردند. در ماه اوت، نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل یک رزمایش دریایی چهار روزه در دریای سرخ برگزار کردند. گفته می شود که پهپادهای «شاهد ۱۳۶» ایران بردی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر دارند و این بدان معناست که می‌توانند به ایلات برسند. 

این گزارش حاکیست، ایران در حالی نمونه ایلات و صاعر ۶ را  نزدیک  بندر «جاسک» در جنوب ایران ایجاد کرد که در نزدیک این منطقه یک پایگاه نیروی دریایی ایران وجود دارد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل » نیز در گزارشی با استناد به تصاویر و اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی منتشر کردند، نوشت در رزمایش اخیر ارتش ایران حمله به بندر ایلات (جنوب فلسطین اشغالی) شبیه‌سازی شده است.

تایمز اسرائیل نوشت: «در هشداری آشکار به اسرائیل، در جریان رزمایش روز شنبه یک پهپاد حامل مواد منفجره از عرشه کشتی به سمت ماکت پایگاه نیروی دریایی اسرائیل  پرتاب شد».

این روزنامه در ادامه با استناد به تصاویر منتشر شده در رسانه‌های ایرانی، مدعی شد که تصاویر مربوط به «ناو کلاس هنگام» است و پهپاد «ابابیل» به سمت ماکت پایگاه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در ایلات فرستاده شده است. در کنار هدف شبیه‌سازی شده ماکت یک فروند کشتی جنگی «صاعر کلاس ۶» متعلق به نیروی دریایی ارتش رژیم  موقت صهیونیستی قرار داده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول