اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

۷۰ هزار نفر در ۴۰ روز اخیر با کاروان‌های حج و زیارت، عازم عتبات شدند

از ابتدای آذرماه تا ۱۰ دی‌ماه یعنی در بازه زمانی ۴۰ روز اخیر بیش از ۷۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند.

۷۰ هزار نفر در ۴۰ روز اخیر با کاروان‌های حج و زیارت، عازم عتبات شدند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای زیارتی به عتبات از سال گذشته با شیوه متفاوتی اجرایی شد و دفاتر زیارتی هم امکان مشارکت در اعزام‌ها را پیدا کردند.

این شیوه اعزام البته مشکلاتی را برای زائران و حتی مجریان به همراه داشت؛ به طوری که مدتی بسیاری از زائران از نحوه اعزام ناراضی بودند و از طرفی هم در ماه‌های اخیر به دلیل مشکل تأمین ارز دفاتر مجری اعزام گلایه داشتند.

با همه فراز و‌نشیب‌هایی که در این مدت سفرهای زیارتی داشتند، همچنان نه تنها زائران بلکه مجریان اعزام هم دست از فعالیت برنداشته‌ و حتی حاضر شدند ضررهای سنگینی بدهند، اما همچنان سفرهای زیارتی به عتبات را تعطیل نکنند. در این بین برخی از شرکت‌های مجری اعزام، پیشتاز بودند.

به گفته سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۴۲ هزار نفر در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت عازم عتبات شدند که این امر به معنای اعتماد روز افزون به سازمان حج و زیارت است.

با افزایش هزینه سفر عتبات هم با وجود اینکه با مشکلات اقتصادی به نظر می‌رسید تعداد زائران برای سفر عتبات کاهش یاید، اما بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که زائران بسیاری با وجود مشکلات اقتصادی، عازم زیارت ارباب شدند و حتی برخی از بانوان برای تشرف به این سفر طلاهای خود را فروخته‌اند.

از ابتدای ماه آذر تا ۱۰ دی‌ماه امسال یعنی حدود ۴۰ روز اخیر بیش از ۷۰ هزار نفر با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات سفر کردند که  ۵۲ هزار نفر آن‌ها در آذرماه به زیارت ارباب مشرف شده بودند. البته  اگر قرار باشد به این تعداد، افرادی را که به صورت انفرادی و خارج از چارچوب حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شده‌اند، اضافه کنیم این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

 به گزارش فارس، سفرهای زیارتی به عتبات در دی‌ماه با نرخ ثابت یعنی همان مبلغ ماه آذر درحال انجام است و زائران برای سفر هوایی بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان و برای سفر زمینی پنج میلیون و ۸۰۰ تا ۶ میلیون تومان باید بپردازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول