اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جبهه پایداری انقلاب اسلامی: ادامه راه علامه مصباح و شهید سلیمانی به عنوان اسوه‌های انقلاب اهمیت دارد

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال علامه مصباح و شهادت سردار قاسم سلیمانی طی بیانیه‌ای نوشت: آن چه امروز از اهمیت برخوردار است ادامه راه این دو اسوه انقلاب و حرکت در مسیر آرمان های نورانی اسلام زیر پرچم پرافتخار ولایت فقیه است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی: ادامه راه علامه مصباح و شهید سلیمانی به عنوان اسوه‌های انقلاب اهمیت دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال اسوه اندیشه و عمل علامه آیت‌الله مصباح یزدی و سومین سالگرد شهادت اسوه مجاهدت و مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی (رضوان‌الله علیهما) بیانیه‌ای صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در حالی دومین سالگرد ارتحال ملکوتی علامه مجاهد و عمار انقلاب، آیت‌الله مصباح یزدی (ره) و سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی (ره) را بزرگ می‌داریم که غبارهای فتنه‌ای همه جانبه فرونشسته و به یمن رهنمودهای امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، رشادت و جانبازی مدافعان امنیت و الگوگیری ملت عزیز ایران از قهرمانان عرصه‌های فکر و عمل، آرامش و امنیت بر کشور سایه افکنده است.

گرچه آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی در میان ما نیستند. اما، تصویر آن‌ها همچنان در قلوب مردم حاضر و گرمابخش فضای ایران اسلامی بلکه دنیای اسلام و آزادگان جهان است. پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در جنگ مؤته و به مناسبت شهادت عده‌ای از برگزیدگان در این جنگ ضمن دلداری مردم فرمودند اسلام مانند نخلستانی است که باغبان دلسوزی دارد که به آن از هر جهت رسیدگی می‌کند سال اول میوه می‌آورد، میوه‌های شیرین اما این میوه‌ها چیده می‌شوند، سال بعد باز میوه می‌دهد میوه‌های شیرین‌تر و به همین ترتیب هر سال این باغ پربار میوه‌های بیشتر و شیرین‌تری می‌دهد. این ویژگی اسلام و آموزه‌های اسلامی است.

هر گاه بزرگ و اسوه‌ای بار سفر می‌بندد و به دیار دوست رحلت می‌کند، اسلام دوباره مانند و یا حتی بهتر از آن‌ها را تکثیر و تولید می‌کند. همچنان که خدای متعال می‌فرماید ما آیه‌ای را نسخ نمی‌کنیم یا آن را به دست فراموشی نمی‌سپاریم، مگر آنکه بهتر یا مثل آن را جایگزین می‌کنیم. 

آینده اسلام و انقلاب اسلامی کاملا روشن و سرشار از امید است. راه علامه مجاهد آیت‌الله مصباح را دانش آموختگان مکتب او در نسل‌های حاضر و پیش رو پی خواهند گرفت و در این نظام فکری اسوه‌های بیشتری پا به صحنه بندگی خدای متعال و مجاهدت در راه وی در همه عرصه‌ها خواهند گذاشت. یکی از این عرصه‌ها میدان سیاسی است. همانگونه که بارها از محضر ایشان شنیدیم، برای انسان مؤمن مهم‌تر از همه شناخت صحیح وظیفه الهی و عمل خالصانه به آن است.

عرصه مجاهدت سیاسی نیز از این اصل مدد می‌گیرد. یکی از ابعاد فعالیت‌های استاد راحل بعد سیاسی بود که نه تنها در پدیدآیی تشکلی سیاسی که اهداف انقلاب را با بهره‌گیری از اسلام ناب دنبال کند نقش داشتند و در این راه پیش قدم و مشوق بودند بلکه در مرحله به مرحله تکون آن عنایت داشتند و می‌فرمودند باید نسبت به سیاست‌ورزی مؤمنانه در کشور کار فرهنگی شود و خود ایشان به طور جدی پیگیری می‌کردند.

ایشان معتقد بودند کاستی‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد و با استفاده از سیره سیاسی امام رضوان‌الله علیه که منطبق بر اسلام ناب است، رهنمودهایی ارائه می‌فرمودند. ایشان معتقد بودند باید جبهه‌ای در کشور وجود داشته باشد که ارزش‌های انقلاب و در رأس آن اطاعت مطلق از ولایت‌فقیه را پیگیری و حراست کند.

آن چه امروز از اهمیت برخوردار است ادامه راه این دو اسوه انقلاب و حرکت در مسیر آرمان‌های نورانی اسلام زیر پرچم پرافتخار ولایت فقیه است. خدای متعال را شاکریم که در ایام پر برکت حیات استاد راحل، از خرمن رهنمودهای ایشان و نیز از برخی علمای ربانی دیگر در قالب شورای فقها کسب فیض کرده‌ایم و از خدای منان خاضعانه توفیق همگان را در مسیر نورانی انقلاب اسلامی، پاسداری از ارزش‌های آن و پیگیری و پافشاری در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌های آن خواستاریم. 

جبهه پایداری انقلاب اسلامی مجددا در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی علامه مجاهد، استاد فکر، مفسر قرآن، فیلسوف مبرز حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (ره) و نیز سومین سالگرد شهادت پرافتخار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در محضر امام عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) و نایب برحق و شایسته او امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پیمان وفاداری و پایداری بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داده و از خداوند منان علو درجات این دو عزیز را در جوار رحمت الهی مسئلت دارد.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول