اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دانشگاه علمی کاربردی نیروی بیکار تربیت نمی‌کند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در این دانشگاه نیروی بیکار تربیت نمی‌کنیم، گفت: سیاست ما حرکت صرفا در مرزهای دانش نیست و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به سمت اشتغال، کارآفرینی و استاد خبرگی حرکت می‌کنند.

دانشگاه علمی کاربردی نیروی بیکار تربیت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامرضا آقابابایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در سال جاری، گفت: پذیرش در مقطع کارشناسی و مهندسی فناوری ارشد تا ۱۵ دی‌ماه و در مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای تا ۱۷ دی‌ماه ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تکمیل ظرفیت و پذیرش بهمن‌ماه مهلت تمدید وجود ندارد.

پذیرش در رشته نساجی آغاز شده است

آقابابایی با اشاره به اینکه دوره نساجی که با توجه به شرایط منطقه از سال ۹۶ تدوین شده بود، مهرماه امسال عملیاتی شد، افزود: از ۴۲ نفر دانشجوی رشته نساجی، ۲۰ نفر فارغ‌التحصیل مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

وی با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها با اقبال خوب فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر استقبال جامعه از دانشگاه‌ علمی کاربردی چشمگیر بوده و رو به افزایش است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان داشت: در تکمیل ظرفیت بهمن‌ماه ۸۳ کد رشته پذیرش وجود دارد که از این تعداد ۴۸ کد رشته مربوط به مقطع کاردانی و ۳۵ کد رشته مربوط به مقطع کارشناسی است.

آقابابایی اضافه کرد: همچنین از ۱۲۱ کد رشته‌محل، ۶۹ کد مربوط به مقطع کاردانی و ۵۲ کد مربوط به مقطع کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار و ۱۰۱ دانشجو در ۸ مرکز علمی کاربردی در سطح استان مشغول تحصیل هستند، مطرح کرد: ۶۰ درصد این دانشجویان در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی پذیرش شده‌اند.

اشتغال حدود ۸۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان کرد: برنامه رصد فارغ‌التحصیلان در راستای یافتن نقش این دانشگاه در ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری آغاز شده‌ است.

آقابابایی با اشاره به اینکه آمار مذکور در حال بررسی و تکمیل است، افزود: طبق آخرین برآورد، حدود ۸۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی استان شاغل هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرکرد به شهر نمد شهرت دارد، در نظر داریم رشته نمد را به صورت دوره مقطع‌دار تدوین و عملیاتی کنیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه جذب مدرس طبق فراخوان در حال انجام است، بیان کرد: تاکنون ۳۱۵ نفر در ۱۹ گروه درسی مختلف برای جذب شدن به صورت حق‌التدریس اعلام آمادگی کرده‌اند.

در دانشگاه علمی کاربردی، نیروی بیکار تربیت نمی‌شود

آقابابایی با تاکید بر اینکه سیاست ما حرکت صرفا در مرزهای دانش نیست، افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به سمت اشتغال، کارآفرینی و استاد خبرگی حرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه علمی کاربردی نیروی بیکار تربیت نمی‌کنیم، اظهار داشت: پول، شغل ایجاد نمی‌کند بلکه مهارت است که ایجاد اشتغال می‌کند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان توضیح داد: برگزاری نشست با دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد، تربیت بدنی و استاندارد و رایزنی با دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در راستای ایجاد ظرفیت شغلی و افزایش مهارت، در حال انجام است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول