اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جوان 36 ساله‌ای که «احسان طبری‌ها» از دست او عاجز بودند/ترس شبه‌افکنان از مناظره با «علامه مصباح»

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منحرفین و شبهه‌افکنان جرات مناظره با علامه مصباح را نداشتند.

جوان 36 ساله‌ای که «احسان طبری‌ها» از دست او عاجز بودند/ترس شبه‌افکنان از مناظره با «علامه مصباح»

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی با حضور اساتید، مسئولان دانشگاهی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه یاسوج و دوستداران علامه مصباح در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

در این آیین ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علامه مصباح یزدی فلسفه سیاسی اسلام را برای همه مردم از قشرها مختلف مختلف تفسیر می‌کند و کتاب آموزشی در این زمینه دارد که برای همه قابل فهم است.

 وی در ادامه اظهارات خود گفت: در خصوص علامه مصباح یزدی مظلومیت ایشان از همه وجوه او بیشتر جلب توجه می‌کند البته اندیشمندان و دانشمندان اسلامی ما همیشه مظلوم بودند همانند شهید مطهری که نامه‌های قبل از انقلاب در همین باب برای امام راحل می‌نویسند و از سیل هجمه‌ها و تهمت‌هایی که به ایشان روا داشته شده برای امام توضیح می‌دهد.

وی گفت: انواع و اقسام تهمت‌ها و توهین‌ها به ایشان روا داشته شد از جریان کمونیستی گرفته تا منافقین و مارکسیست‌ها علیه علامه مصباح یزدی بودند اما ایشان ایستادگی و مقاومت در برابر اندیشه های وارداتی و انحرافی کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انواع تهمت‌ها به علامه مصباح یزدی زده شد و کار به جایی رسید که کاریکاتور موهن از علامه کشیدند افزود: خوشبختانه در همان زمان اقشار مختلف و دوستان و شاگردان علامه در مقابل چنین اقداماتی واکنش نشان دادند.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: آیت الله مصباح یزدی با آثار خود انواع و اقسام شبهات را جوابگو هستند و ۸۰ درصد شبهات امروز که در خصوص مسائل عقیدتی و مسائل حکومتی است را عموما آیت الله مصباح یزدی پاسخ داده است.

هدایتخواه با بیان اینکه برخی از مخالفان ایشان چنین وانمود کردند که آیت الله مصباح یزدی در قبل از انقلاب هیچگونه حرکت و تحرکی برای مقابله با رژیم نداشته است گفت: اسنادی که از ساواک منتشر شده نشان دهنده فعالیت فکری گسترده و چشمگیر ایشان است نوشته های آیت الله مصباح یزدی در نشریات مختلف از جمله بعثت و انتقام نشان می‌دهد خط فکری آیت الله مصباح در دوره پهلوی چه بوده است.

وی با بیان بخش دیگری از ابعاد شخصیتی و علمی علامه مصباح گفت: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب در دوره ای که انواع و اقسام تفکرات انحرافی در کشور وجود داشت و افرادی مانند احسان طبری جولان می‌دادند آیت الله مصباح یزدی با تنها 36 سال سن به خوبی و با قدرت پاسخگوی شبهات آنها بود افرادی مثل احسان طبری که هفت رئیس جمهور کمونیست از شاگردان او بودند اما یک جوان ۳۶ ساله در مقابل تفکرات و اندیشه‌های آن‌ها قد علم می‌کرد.

هدایتخواه به اثرات مناظره آیت الله مصباح یزدی با شبهه افکنان و منحرفین اشاره کرد و گفت: چنان در مناظرات جوابگوی آن‌ها بود نقل می‌کنند یکی از آن‌ها در یکی از مناظرات غش کرد.

وی یادآور شد: همچنین به عبدالکریم سروش پیشنهاد مناظره داد و علامه مصباح اعلام کرد هر کجا که می خواهید با شما مناظره می کنم به شرط اینکه از رادیو و تلویزیون پخش می شود و به همین دلیل این افراد از مناظره با ایشان سر باز زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول