اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

امام جمعه مشهد: آیت الله مصباح یزدی مقابل جریان ولایت‌ستیزی ایستادند

امام جمعه مشهد گفت: زمانی ولایت‌ستیزی در این کشور پررنگ شد و جریان انحراف‌ تا جایی پیش رفته بود که مانع از پیروزی انقلاب شود اما آیت الله مصباح یزدی مقابل این جریان با قدرت ایستادند و با آن‌ها مقابله کرد.

امام جمعه مشهد: آیت الله مصباح یزدی مقابل جریان ولایت‌ستیزی ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر دوشنبه در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی(ره) که در سالن همایش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد بیان داشت: آیت‌الله مصباح یزدی(ره) در عرصه‌های مبارزاتی و ستیز با جریان‌های انحرافی و دشمنان اسلام، که مردان خاص خودش را می‌خواهد و افراد خاصی باید وارد این میدان شوند، حضور داشت و اثرگذار بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اصحاب امام علی (ع) هر کدام در عرصه خاصی در محضر حضرت نقش‌آفرین بودند افزود: آنجا که پای معرفت‌شناسی و دلدادگی خدا به میان بوده کمیل و آنجا که پای مقابله با دشمن در میدان جنگ بود، مالک اشتر و در عرصه تبیین و بصیرت‌افزایی عرصه‌های سیاسی نیز عمار یاسر ظهور پیدا می‌کند.

وی‌گفت: آیت الله  مصباح یزدی در حوزه‌های فکری در مقام نبرد و انحراف‌ستیزی خستگی‌ناپذیر در صحنه حاضر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در دوره اصلاحات ایشان با عناصر انحرافی و زاویه‌دار با ولایت مقابله می‌کردند که برخی از بزرگان از این بابت نگران بودند که افراد جبهه مقابل که از هیچ‌گونه بی‌احترامی ابایی نداشت به ایشان بی‌احترامی و اهانت کنند.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی به ایشان گفت شما با جایگاه والای علمی در حوزه علمیه نباید با کسانی که از هیچ هتاکی نسبت به مقام شما مضایقه نمی‌کنند، مقابله‌ای داشته باشید و افراد دیگری باید وارد میدان شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مصباح یزدی با ناراحتی جواب دادند، من از این وضع ناراحتم که به من بگویند آیت‌الله، اما از حریم ولایت و ارزش‌های دینی دفاعی نداشته باشم و ما نباید تنها به عناوین و موقعیت‌ها قناعت کنیم، بلکه خودمان باید وارد مبارزه شویم.

وی ابراز داشت: مسئله مهم در جامعه ما در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی انحرافات اعتقادی بود و آیت الله مصباح یزدی نه تنها در این عرصه بلکه حتی در حوزه‌های اجتماعی نیز میدان‌داری می‌کردند.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: آنجا که اختلافات داخلی به صورت انحراف دربیاید سرسخت‌ترین میدان جنگ است که امیرالمؤمنین می‌فرمایند کسی می‌تواند در این میدان، جنگ کند که اهل بصیرت و مقاومت باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) با شجاعت و صراحت در برابر انحراف می‌ایستاد و اغلب موارد نیز در این عرصه‌ها ابتکار عمل را به دست می‌گرفت و به همین دلیل در ابتدا تنها بودند، اما بعد از مدتی دیگران نیز از ایشان الهام می‌گرفتند و وارد مبارزه می‌شدند.

وی با بیان اینکه بصیرت ایشان با شناخت درست از وضعیت جبهه مقابل، موجب موفقیت‌ها می‌شد افزود: مقاومت‌های سیاسی و انحراف‌ستیزی  آیت الله مصباح یزدی بسیار چشمگیر بود و در این عرصه عقب‌نشینی نمی‌کرد و کوچک‌ترین ملاحظه‌کاری در این عرصه را نمی‌پذیرفت.

امام جمعه مشهد بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی علم به مواضع حق داشت و به همین دلیل می‌توانست مسیر خود را به درستی و با استحکام و ثبات قدم دنبال کند.

وی اضافه کرد: کسانی که امروز در برابر انحرافات خودی و انحراف‌ستیزی می‌ایستند از شاگردان ایشان بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی نفوذ کلام بسیار بالایی داشت افزود: ایشان با بیان خود افراد بسیاری را در راستای انحراف‌ستیزی تربیت می‌کرد و اقدامات و آثاری که ایشان در جلوگیری از انحرافات قبل و بعد از انقلاب داشتند بسیار تأثیرگذار بود.

امام جمعه مشهد عنوان داشت: نفوذ مادی‌گراها در بین انقلابیون اوایل انقلاب نگران کننده بود و مرحوم آیت الله مصباح(ره) در این فضا تلاش می‌کرد تا فضا را به درستی تشریح کنند و افرادی را تربیت و به مقابله با مارکسیسم‌ها بفرستند.

وی گفت: زمانی ولایت‌ستیزی در این کشور پررنگ شد و جریان انحراف‌ تا جایی پیش رفته بود که مانع از پیروزی انقلاب شود اما آیت الله مصباح یزدی مقابل این جریان با قدرت ایستادند و در میدان حضور یافتند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: آیت الله مصباح یزدی هم اندیشه ساز و هم ناشر اندیشه بودند و رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند  که ایشان خلأ شهیدان مطهری و بهشتی را پر کرده بودند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول