اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حاج قاسم چگونه رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد؟

شاید با رفتن حاج قاسم عده‌ای تصور کنند ایران اسلامی ضعیف شده است، اما به واسطه بذری که حاج قاسم کاشته بود، ایران قوی‌تر شده و دوران شکوفایی را طی می‌کند؛ تا جایی که اکنون رژیم اشغالگر قدس زمین‌گیر شده و یک لحظه خواب راحت ندارد.

حاج قاسم چگونه رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد؟

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، قاسم سلیمانی بزرگمردی از روستایی در کرمان بود که با وجود سختی‌ها توانست خود را ارتقا دهد و برای ایران اسلامی قدم در مسیر پیشرفت و امنیت بگذارد.

هم‌رزمان و دوستان حاج قاسم همیشه از تلاش او برای آزادی در جهان و خارج کردن سلطه در محور مقاومت می‌گویند. همه معتقدند که هدف اصلی‌اش نابودی رژیم اشغالگر قدس بود و برای تحقق آن هم در مرحله نخست گروه‌ها و جریانات همسو را متحد و حزب الله را تقویت کرد؛ تا جایی که اکنون حزب الله به عنوان یکی از مهم‌ترین قدرت‌ها در مبارزه با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

حاج قاسم مقامات کشورها را با خطر عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی آگاه می‌کرد

حسن پلارک، هم‌شهری و رفیق ۴۰ ساله حاج قاسم معتقد است که اگر شهید قاسم سلیمانی نبود و تا این اندازه محور مقاومت قدرتمند حاضر نمی‌شد، از مدت‌ها قبل اسرائیل غاصب به خود اجازه می‌داد که به کشورهای منطقه و حتی ایران اسلامی حمله کند. اما زیرساخت‌هایی که سردار سلیمانی در دوران فعالیت در نیروی قدس مهیا کرده بود، مانع اقدامات صهیونیست‌ها و حتی ایجاد رابطه با کشورهای مختلف شد. چرا که حاج قاسم در مأموریت‌ها و دیدار با مسؤولان و مقامات کشورها آنها را با خطرات عادی سازی روابط با اسرائیل آگاه می‌کرد و اجازه مداخله امور را به رژیم صهیونیستی نمی‌داد.

دستاوردهای تلاش حاج قاسم در کشورهای منطقه

حالا دیگر حاج قاسم در بین ما نیست. اما یاد و خاطره این سردار مقاومت و دستاورهایش در مبارزه با داعش و رژیم اشغالگر قدس هر روز بیش‌تر هویدا می‌شود. در کشورهای منطقه از سوریه و لبنان تا عراق و افغانستان حاج قاسم حضور داشت و اکنون می‌توان ثبات نسبی را در بسیاری از این کشورها شاهد بود. در کشور سوریه که زمانی زیر بمباران تکفیری‌ها و داعش بود، حالا امنیت برقرار است. لبنان در برابر اسرائیل قدرت‌نمایی می‌کند و حزب الله اجازه نمی‌دهد که به لبنان دست درازی شود. عراق هم که روزی با خطر داعش دست و پنجه نرم می‌کرد و داعش تا دروازه بغداد آمده بود، حالا به مکانی امن تبدیل شده و روزانه هزاران زائر عازم عتبات می‌شوند.

بعد از شهادت حاج قاسم دیگر دولت عراق هم سعی در بیرون کردن نظامی‌های آمریکایی‌ کرد و امسال مردم عراق نخست وزیری برگزیدند که مورد تأیید اقشار مختلف این کشور است. خروج نظامیان آمریکایی از کشورهای منطقه از افغانستان تا عراق شاید یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در سال‌های اخیر به شمار می‌رود و به نوعی جلوه‌ای از انتقام سخت را به نمایش گذاشته است. 

حاج قاسم در هر مأموریتی سعی داشت رضایت رهبری را جلب کند

امین شریعتی که سال‌ها همراه حاج قاسم بود و در میدان جنگ با داعش در عراق به ویژه سامرا او را همراهی می‌کرد، می‌گوید: تلاش و استمرار در فعالیت‌ها رمز پیروزی حاج قاسم در مأموریت‌ها بود. وقتی جلسه‌ای برگزار می‌کرد، همه باید در زمان مقرر حاضر می‌شدند و دستورات جلسه را به سرعت پیگیر می‌کرد و تا رسیدن به نتیجه دست از فعالیت برنمی‌داست. او بسیار ولایتمدار بود و در همه امور سعی داشت رضایت حضرت آقا را جلب کند.

هدف اصلی حاج قاسم مبارزه با تروریست و ایجاد وحدت بین مسلمانان بود

مبارزه با شیطان بزرگ و ایادی استکبار اهداف اصلی حاج قاسم در مبارزه با تروریست بود. هم‌رزمانش در عراق هم به این امر اذعان دارند. شیخ حیدر یکی از فرماندهان حشدالشعبی که قدرت فکری در امور نظامی را مدیون حاج قاسم می‌داند، می‌گوید: اسرائیل دشمن اسلام است و حاج قاسم در هرجای محور مقاومت بود، تلاش داشت تا مسلمانان را متحد و منسجم کند تا علیه رژیم اشغالگر قدس قدم بردارند. او معتقد بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد و عراق را هم به عنوان نقطه عطفی در پیروزی علیه دشمن می‌دانست. برای همین هم حشدالشعبی راه‌اندازی شد تا در کنار سایر نیروهای مقاومت علیه ظلم ایستادگی کند و اجازه نفوذ دشمن در منطقه را ندهد. خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق هم نتیجه تلاش حاج قاسم بود که البته به صور رسمی بعد از شهادتش رقم خورد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در هر برهه‌ای کنار مردم عراق بود و با حمایت‌های خود این کشور را از دست استکبار نجات داد، می‌افزاید: انتخاب السودانی به عنوان نخست وزیر عراق نقطه روشنی برای ماست که البته این انتخاب هوشمندانه مردم به دلیل روشنگری‌های حاج قاسم و دستاورد تلاش او است. حاج قاسم هیچ گاه دخالتی در امور نظامی و سیاسی عراق نداشت و فقط با ایجاد همدلی در بین مردم سعی می‌کرد انها را هدایت کرده و به نقطه روشنی برساند.

دیگر اسرائیل یک لحظه خواب خوش ندارد

شاید با رفتن حاج قاسم عده‌ای خیال باطل داشته باشند و تصور کنند ایران اسلامی تضعیف شده است، اما شواهد نشان می‌دهد که ایران به واسطه بذری که حاج قاسم کاشته بود، قوی‌تر شده و دوران شکوفایی را طی می‌کند و با استقلال و توان ایران، اسرائیل غاصب نگران‌تر از گذشته است و یک لحظه خواب خوش ندارد. پلارک در این رابطه می‌گوید: حالا دیگر اسرائیل غاصب یک لحظه خوش ندارد و دائم تحرکاتی علیه آنها در منطقه در حال انجام است. اینکه هر روز در خاک فلسطین به آنها حمله می‌شود و دامنه جنگ با آنها به کرانه باختری رسیده است، گواه این ادعاست. در طول تاریخ هیچ‌گاه رژیم اشغالگر قدس تا این اندازه زمین‌گیر نشده بود. آنها که از نفوذ نظامی ناامید شده بودند، به نفوذ فرهنگی و رسانه‌ای پناه بردند و در آنجا هم شکست خوردند. ایران امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است و این قدرت منطقه‌ای را ما مدیون خون شهدا به ویژه سردار سلیمانی هستیم.

به گزارش فارس، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه یارانشان در بامداد ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ با پهپادهای آمریکایی به شهادت رسیدند و ترامپ رئیس جمهور وقت امریکا اذعان کرد که این حمله تروریستی به دستور او بوده است. او قصد داشت با شهادت حاج قاسم محور مقاومت و ایران اسلامی را تضعیف کند، غافل از اینکه نام و راه حاج قاسم فراموش شدنی نیست و آیندگان این سرزمین مکتب حاج قاسم را نهادینه خواهند کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول