اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: گرامیداشت شهید سلیمانی، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از نظام سلطه است

رئیس جمهور گفت: بدون تردید پاسداشت خاطره قهرمان ملی و امت اسلامی و گرامیداشت شهید سلیمانی مرد مبارزه با تروریسم، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از استکبار و نظام سلطه است.

رئیسی: گرامیداشت شهید سلیمانی، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از نظام سلطه است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله رئیسی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بدون تردید پاسداشت خاطره قهرمان ملی و امت اسلامی و گرامیداشت شهید سلیمانی مرد مبارزه با تروریسم، تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از استکبار و نظام سلطه است.

وی تصریح کرد: ما از سویی بسیار محزون و مصیبت زده هستیم چون بزرگی را از دست دادیم از سوی دیگر بسیار مفتخر و سربلند هستیم به خاطر وجود این شخصیت بزرگ که برای آزادی همگان اندیشه داشت و تلاش کرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: حاج قاسم ابتدای خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند. همه بزرگان ما ابتدا راه خودسازی و تقوای الهی را پیشه گرفتند زیرا انسان خودساخته و با تقوا می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

رئیسی بیان کرد: جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خودساخته است که این چرخه درون‌زاست و میرایی ندارد. شهید سلیمانی پرورش یافته و سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

رییس‌جمهور اظهار کرد: شهید سلیمانی انقلابی بودن خود را در مردمی بودن معنا می‌کرد، لذا همه با او احساس نزدیکی می‌کردند. هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همبستگی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام راحل و رهبری است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است و تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون جلوه ها و شاخص های دارد برای یک انسان سالک و دلداه به خدا که شناخت این مسیر مهم است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی هم عنصری هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی در منطقه‌ بود، گفت: شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید. نظام سلطه به‌دنبال هویت زدایی از ملت‌ها است و می خواهد جوانان را از هویت تهی‌ کرده و هویت خود را غالب کند.

رئیس‌جمهور خطاب به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی گفت: همچنان که دیروز سردار سلیمانی در برابر ظلم و زیاده خواهی‌ها و سلطه‌گری و استکبار شما ایستاد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز هم جوانان دلداده ما در سایه روح بلند شهید سلیمانی تا آخر در برابر شما خواهند ایستاد.

وی خطاب به حاضران در مصلای تهران گفت: امروز سردار سلامی و سردار قاآنی اعلام کردند، آمریکایی‌ها بدانند که از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه دهید از جانب همه شما اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی‌ است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان آن نخواهیم گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه کشور پیشرفت کشور با این ترورها کند و متوقف نمی‌شود، اظهار کرد: دشمنان تصور کرده‌اند با این شهادت‌ها، ضربه ها و جنایت‌ها می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند درحالی که ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول خواه خود ادامه خواهند داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد: در این دو ماه به دشمنان اعلام کردیم شما ملت ایران را نشناخته‌اید و بسیار دچار اشتباه در محاسباتی شده و می‌شوید. بارها اعلام کرده‌ایم ملت ایران را بشناسید و این ملت را با ملت‌های دیگر و این نظام را با نظام‌های معمولی در دنیا قیاس نکنید.

وی افزود: دشمنان ملت ایرن باز فتنه و توطئه ایجاد کردند و جنگ ترکیبی راه انداختند ولی با این همه باز شکست دنبال شکست نصیب‌شان می‌شود. دشمنان همه قدرت خود را به میدان آورده و جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداخته‌اند. آن‌ها با جنگ احزاب، همه توان خود را به کار گرفته‌اند اما دیدند که ملت بزرگ ایران با نگاه شهید مقاومت سلیمانی و گوش دادن به ندای بصیرت آفرین رهبرمان چگونه آن‌ها را در همه جنگ‌ها ناکام گذاشته‌اند.

رئیسی به تلاش دشمنان برای ایجاد جنگ اقتصادی در کشور اشاره کرد و خطاب به آن‌ها گفت: شما در جنگ سایبری یک روز همه پمپ بنزین‌ها را در سراسر کشور از کار انداخته‌اید و فکر کردید با این حرکت دشمنانه ملت ایران را همگام خود می‌کنید؛ در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین‌المللی علیه ملت ایران به کار گرفتید و در جنگ روانی هم همه رسانه‌های خود را به خط کردید؛ در جنگ اقتصاد هم وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کرده‌اید؛ ۵۰ کانال را برای عددسازی به کار گرفته‌اید که این تحلیل نیست بلکه خبر است.

وی با بیان اینکه پیام این جمعیت و جمعیت‌های مشابه این در سراسر کشور این است که دشمنان در همه این جنگ‌ها شکست خورده‌اند و بعد از این هم شکست خواهند خورد، گفت: در حین ورود به مصلا دختر خانمی دهه نودی گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم ما پای کار هستیم به مسئولان هم پیام دهید که دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستند و مسئولان با اتکا به خدا حرکت کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شهید سلیمانی را متعلق به همه مردم آزاده دنیا بدانیم، خاطرنشان کرد: امروز مقالات و دلنوشته‌ها در فضای مجازی و کتاب‌ها که طی این چند سال در فضایل شهید سلیمانی نوشته شده، گواه این است که با این شهید بزرگوار میثاق بستیم که گسستنی نیست و تا آخر پای نظام و انقلاب و ارزش ها ایستاده‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول