اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کیهان خطاب به یک اصلاح‌طلب: نامه اعتراضی شهید سلیمانی و برجام ۲ و ۳ را که یادتان نرفته است؟

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون در ادبیاتی مغالطه‌آمیز گفت: سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود اما عده‌ای از هم‌ لباسان سردار راه او را فراموش کرده‌اند و فقط به فکر خودی و غیرخودی ‌سازی هستند.

کیهان خطاب به یک اصلاح‌طلب: نامه اعتراضی شهید سلیمانی و برجام ۲ و ۳ را که یادتان نرفته است؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون در ادبیاتی مغالطه‌آمیز گفت: سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود اما عده‌ای از هم‌ لباسان سردار سلیمانی راه او را فراموش کرده‌اند و فقط به فکر خودی و غیرخودی ‌سازی هستند.

مجید انصاری به سایت بد سابقه دیده‌بان ایران گفته است: ارزش‌هایی که مردم در زندگی و وجود حاج قاسم سلیمانی دیدند، موجب حضور همه اقشار، گروه‌ها، تفکرات سیاسی و حتی ادیان و مذاهب مختلف در مراسم تشییع پیکر ایشان شد. بدون شک مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در آن روزها تبدیل به نماد همدلی و همبستگی در کل کشور شد.

وی افزود: گرچه اقتضا ذاتی تمامی نیروهای مسلح این است که وارد دسته‌های سیاسی و باندبازی‌های مرسوم نشوند، اما بخشی از نظامی‌ها این الزام عقلی، شرعی و قانونی را رعایت نکردند. سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود.

انصاری تصریح کرد: سؤال این‌جاست که آیا تفکرات ارزشمند سردار سلیمانی پس از شهادت ایشان در جامعه در حال ترویج است و یا خیر؟ متاسفانه عده‌ای همچنان بر طبل اختلاف، کدورت، کینه و نفرت می‌کوبند. شاهد هستیم با آرام‌تر شدن فضا در کشور، دوباره عده‌ای با رفتارهای غلط و البته ادبیات نامناسب، کشور را به سمت چندپارچگی و دوگانه‌‌سازی سوق می‌دهند. عده‌ای تصور می‌کنند که آنها «حق مطلق» هستند و تلاش می‌کنند جامعه را به گروه‌های «خودی و غیر خودی» و «انقلابی و غیر انقلابی» تقسیم‌بندی کنند. اگر می‌خواهیم کشور روی خوشی و سعادت را ببیند، باید انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم.

درباره سخنان آقای انصاری گفتنی است؛ قطعا جناح بازی و حزب بازی امر مذمومی است که اتفاقا برخی چپ‌های سابق و شبه اصلاح‌طلبان سابق، مصداق تام این رذیله سیاسی هستند. برخی از آنها در این مسیر انحرافی تا جایی پیش رفتند که دشمنان انقلاب را به دوستی و دوستان انقلاب را به دشمنی گرفتند و نهایتا شریک نقشه‌های دشمن در حوزه براندازی و ایجاد آشوب شدند. روشن است که در چنین موقعیتی نیروهای انقلابی نمی‌توانستند بی‌تفاوت و بیطرف باشند.

به همین دلیل هم سردار سلیمانی و برخی سرداران هم افق با او، دو هفته پس از فتنه ۱۸ تیر ۱۳۷۸، آن نامه اعتراض‌آمیز را به خاتمی رئیس جمهور نوشتند که در آن تاکید شده بود: «نحوه برخورد با حوادثی که همه ما شاهد شادی و رقص دشمنان پیرامون آن هستیم، باعث شده جریان‌های معاند با انقلاب گستاخ‌تر و در مقابل آن، مدافعان انقلاب محافظه‌کارانه و با دلزدگی توأم با ناامیدی، هر روز تحقیر شده و به ثمره این همه خون نگریسته و انگشت خود را با تاسف و تاثر می‌گزند... آیا چند روز امنیت کشور را دچار اخلال کردن و به هر مؤمن و متدین حمله کردن و آتش زدن فاجعه نیست؟ آیا زیر سؤال بردن جمهوری اسلامی، این یادگار ده‌ها هزار شهید و شعار علیه آن دادن فاجعه نیست؟.. شما خوب می‌دانید، در عین توانمندی به‌خاطر مصلحت‌اندیشی دوستان ناتوانیم. چه کسی است که نداند امروز منافقین و معاندین دسته دسته به نام دانشجو به صف این معرکه می‌پیوندند و خودی‌های کینه‌جو و منفعت‌طلب کوته‌نظر آتش‌بیار آن شده‌اند و برای تهییج آن، از هر سخن و نوشته‌ای دریغ نمی‌کنند؟... ما امروز رد پای دشمن را در این حوادث به خوبی می‌بینیم و قهقهه مستانه را می‌شنویم... در پایان با کمال احترام و علاقه به حضرت‌عالی اعلام می‌داریم کاسه صبرمان به پایان رسیده و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی، بر خود جایز نمی‌دانیم.»

جالب این که مرحوم‌هاشمی در خاطرات روز ۲۹ شهریور ۱۳۷۸ می‌نویسد: «سردار [قاسم] سلیمانی، فرمانده نیروی قدس آمد. درمورد نامه‌ای که فرماندهان سپاه، چند هفته پیش به آقای خاتمی نوشتند و سروصدای زیادی به پا کرد، توضیحی داد. گفت، تصمیم همه بوده، ولی به قلم خود او نوشته شده و هدف سیاسی نداشته‌اند و قبل از نوشتن، از آقای خاتمی وقت خواسته‌اند که تذکرات را خصوصی بگویند؛ چون وقت نداده، نوشته‌اند».

شهید سلیمانی همچنین مهرماه ۹۵ در حالی که برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، دشمن آمریکایی را بزک می‌کردند، به صراحت درباره دوصدایی درست کردن هشدار داد و گفت: «در خط مقدم جنگ با دشمن، نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج، محصول ‌ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب ‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دوصدایی دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌‌‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است.‌ ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین‌بردن و در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است».

آن شهید والامقام همچنین ۹ اسفند ۹۷، با لحنی انتقادی درباره رویکرد برجامی ‌سازی همه چیز و زمزمه برجام دو و سه گفت: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌‌رسد، اما آدم عجولی که آمده، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌‌رسد. اینکه اصرار می‌‌کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می‌ خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام۲ شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به این‌جا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

منیع: روزنامه کیهان

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول