اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| به دانسته‌هایت تکیه کن؛ قرار نیست به تمام سوالات پاسخ دهی

داوطلبان کنکور روزهای پر استرسی را می‌گذرانند و می‌خواهند بدانند در این روزهای پایانی مانده تا آزمون و همچنین در جلسه کنکور چه باید بکنند.

میز دانشجو| به دانسته‌هایت تکیه کن؛ قرار نیست به تمام سوالات پاسخ دهی

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ مرضیه حسن‌پور؛ داوطلب نخستین کنکور زمستانی است و باید در روز ۲۹ دی ماه بر روی صندلی کنکور بنشیند اما خودش می‌گوید که هنوز گیج است و نمی‌داند که چه باید بکند، از امروز کمتر از ده روز دیگر فرصت دارد و باید خودش را برای حضور در کنکور آماده کند.

کانال‌های موجود در شبکه‌های مجازی هم که از فروش سوالات گرفته تا روش‌های تقلب را پیشنهاد می‌دهند و ذهن داوطلب کنکور را پر می‌کنند از حاشیه به جای محتوای درسی.

داوطلب کنکور و حتی خانواده‌های کنکوری‌ها می‌خواهند بدانند که در این روزهای پایانی چه باید بکنند و این روزها را چگونه باید بگذرانند.

مشاوران آموزشی در این باره صحبت‌هایی دارند و خوب است که کنکوری‌ها از این صحبت‌ها و توصیه‌ها بهره‌مند باشند، در این باره با چند نفر از دانشگاهیان گفت‌وگو داشته ایم.

منصور سعیدی مشاور آموزشی خطاب به داوطلبان کنکور که برای پاسخ دادن به سوالات به دنبال توصیه‌هایی هستند، می‌گوید: اینکه شما استرس کنکور داشته باشید اصلا بد نیست و اصلا مسأله عجیبی نیست پس از استرس خود نترسید، اینکه استرس داشته باشید حتی برای تحریک شما در جدی گرفتن آزمون خوب است اما نباید اجازه دهید که این استرس مانع از روند عادی مطالعات شما بشود.

وی ادامه می‌دهد: درباره پاسخ به سوالات هم اصلا نیاز نیست به تمام سوالات پاسخ دهید، باید از سوالاتی که به گزینه‌های آن مشکوک هستید به راحتی عبور کنید، وقتی سوالی را بدون پاسخ رها می‌کنید نباید استرس بگیرید چرا که رقیبان شما هم قطعا به تمام سوالات پاسخ صحیح نمی‌دهند.

سعیدی خطاب به داوطلبان کنکور می‌گوید: از امروز فقط به جمع بندی آموخته‌هایتان بیندیشید و به خودتان بگویید که لازم نیست به تمام سوالات پاسخ دهید، با این کار در سر جلسه آزمون وقتی پاسخ یک سوال را نمی‌دانستید استرس نمی‌گیرید و برایتان طبیعی است.

مشاور آموزشی می‌گوید: همچنین خانواده داوطلبان بدانند که حتما در طول روز خانواده دور هم جمع شوند و با هم فیلم ببینند و خاطرات خوش تعریف کنند، نیازی نیست در جمع‌های خانوادگی درباره کنکور صحبت شود، هزاران حرف خنده دار وجود دارد که می‌توانند درباره آن صحبت کنند.

در زمینه کاهش استرس داوطلبان کنکور با داوطلب کنکور ۱۴۰۱ که قبول نشده و برای کنکور 1402 هم خود را آماده می‌کند، صحبت کردیم.

وی خطاب به داوطلبان می‌گوید: هرگاه در میان مطالعاتتان دیدید دستتان عرق کرده یا نشانه‌هایی از استرس دارید به اندازه یک دقیقه فقط به یک خاطره خوب فکر کنند، وقتی به یک آرامش رسیدند دوباره درس را شروع کنند.

موضوع را از یکی از اساتید دانشگاه برتر کشور نیز سوال کردیم، مهدی گلشنی استاد دانشگاه صنعتی شریف در این باره می‌گوید: داوطلبان کنکور فقط به علایق خود بیندیشند و به چیزی بجز علاقه فکر نکنند چرا که در زمان انتخاب رشته فقط به ورود به دانشگاه فکر می‌کنند و پس از دانشجو شدن متوجه اشتباهشان می‌شوند.

محمدرضا دلیری معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت نیز در این باره می‌گوید: خانواده داوطلبان حس آرامش را به فرزندان خود هدیه دهند و داوطلبان نیز فقط بر دانسته‌های خود تمرکز کنند و هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که از امسال دو نوبت فرصت برای حضور در کنکور دارند.

به گزارش فارس، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول