اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

صدور ۹۸ درصدی سند برای عرصه‌های ملی کشور/ طرح حد نگاری موفق اجرا شده است

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور گفت: برای ۹۸ درصد عرصه های ملی کشور سند صادر شده و تا پایان سال این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

صدور ۹۸ درصدی سند برای عرصه‌های ملی کشور/ طرح حد نگاری موفق اجرا شده است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری با اشاره به عملکرد این سازمان،ظهار داشت:در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته تعداد کل خدمات ثبتی ۸۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۹۷ خدمات الکترونیکی به شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.همچنین در بحث خدمات ثبتی در امور املاک جمع اسناد مالکیت صادره ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۷۴۱ فقره سند صادر شده است.

وی با بیان اینکه در بخش اسناد صادره اراضی کشور ۳۵ هزار و ۷۴ فقره سند صادره شده،گفت: در این بخش رشد ۲۵۴ درصدی را شاهد هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در صدور سند در بخش اراضی مواد ۲ هزار و ۷۹۴ فقره صادر شده و رشد ۴۰۸ درصدی را شاهد هستیم،ادامه داد: ۲۲ هزار و ۳۹۷ فقره اسناد در بخش اجرای طرح مسکن صادر شده است.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در بخش صدور سند اوقافی ۱۹ هزار و ۹۰۹ فقره صادر شده که رشد ۳۱ درصدی داریم.

بابایی افزود: در بحث اسناد رسمی تنظیم در دفاتر اسناد در ۹ ماهه گذشته ۱۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۵ سند در دفاتر اسناد تنظیم شده است که رشد ۲۰ درصدی داشتیم.

وی اضافه کرد: در بخش قرار داروهای بانکها شاهد رشد ۲۴ درصدی هستیم.

بابایی در باره پرسش فارس در خصوص انجام طرح حدنگاری گفت: این طور نیست و پیشرفت خوب بوده است.به طوری که ۱۶۴ میلیون هکتار در کشور داریم که ۱۳۶ میلیون هکتار منابع طبیعی و عرضه طبیعی است که میزان صدور سند ۱۳۲ میلیون و ۱۴۷ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد است و در یکسال اخیر ۳۴ درصد  رشد داشتیم و الان نزدیک به ۹۷ درصد عرضه ملی سند صادر شده است.

و ۹۸ درصد عرصه های ملی ما منتج به صدور سند شده است و ۲ درصد نیز را امیدواریم تا پایان سال محقق شده و عرصه های ملی ۱۰۰ درصد محقق شود.

بابایی با بیان اینکه صدور سند اراضی کشور را امسال شروع کردیم،گفت: اراضی زراعی ۱۸ میلیون هکتار است و ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار حد نگاری شده است که معادل ۱۶ درصد است.

بابایی در خصوص امنیت صدور اسناد در دفاتر اسناد گفت: مقرر شد اجرای طرح هویت دو مرحله ای تا ۲۲ بهمن در ۲۲ استان و تا پایان امسال در کل کشور اجرا می شود.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در خصوص همکاری وزارت راه و شهرسازی گفت: در اراضی مازاد دستگاههای دولتی هیچ مانعی وجود ندارد و وزارت راه و شهر سازی از طریق وب سایت در خصوص متراژ و هویت، شناسایی را انجام دهند.

وی درباره حق التحریر دفاتر اسناد رسمی  و تغییر آن، بیان داشت: در آمده ۵۴ دفاتر اسناد رسمی بازنگری هر ۴ سال یکبار است و باید در خصوص تعرفه ها ورود کنیم،چراکه شرایط اقتصادی و دستمزدها بالارفته است.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه حاضر به متضرر  شدن دفاتر نیست و باید بازنگری در خصوص تعرفه ها صورت گیرد و اصلاح ماده ۵۴ در دستور کار قرار دارد.

بابایی درباره ممنوع الخروج بودن افراد گفت: ما مرجع ممنوع الخروج بودن افراد نیستیم و مرجع اداره گذرنامه است؛به طوری که اگر اشخاصی برای داشته باشند و طلبکار درخواست کند این کار بر عهده گذرنامه است و همکاری ما نیز وجود دارد.

وی درباره برگزاری آزمون این سازمان افزود: متولی انجام آزمون سازمان سنجش است.

بابایی با بیان اینکه ۸۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در کل کشور داریم،گفت: یکی از راهبردهای ما این است که به سمتی برویم که اراضی قولنامه ای نباشد.

بابایی افزود: تعدادی از زمین های دولتی سند ندارند.باید به این موضوع رسیدگی شود و ما اعلام آمادگی برای صدور سند رسمی داریم.

وی اضافه کرد:در سطح جهش مسکن تفاهم نامه با وزارت مسکن داریم و کمتر زمینی داریم که برای آن سند صادر نشود.

بابایی در خصوص صادر کردن سند برای حریم رودخانه‌ها و دریا که اعلام شده بود آزاد شود،گفت: بیش از ۸۵ درصد مراحل آزاد سازی شده حریم ها دارای سند حدنگاری هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول