اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رستمی: ۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اولین جلسه ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان گفت: ۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده است.

رستمی: ۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اولین جلسه ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان امروز با حضور اعضای این ستاد برگزار شد. حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست گفت: بحث جمعیت یکی از مشکلات جدی برای نهاد‌ها است که رهبر انقلاب مطالبه جدی از دستگاه‌ها برای حل این مشکل دارند.

رستمی افزود: اگر سن ازدواج به میانگین مناسبی برسد و مشکلات فرزند آوری حل شود مشکل جمعیت به مرور زمان حل می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری گفت: بر اساس آمار‌ها کاهش چشم گیری در بحث ازدواج داشتیم و در مقابل آمار طلاق افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بحث ازدواج بحث مهمی است ک جمعیت قابل توجهی از جمعیت در آستانه ازدواج را در دانشگاه‌ها داریم که بالای ۵۰ درصد دختران هستند و آموزش ازدواج برای پسران نیز بسیار مهم است و جامعه هدف کاملا در دسترس در خصوص ازدواج در دانشگاه‌ها داریم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت:ازدواج دانشجویی از سال ۷۶ از دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد و تا ۹۱ آمار ازدواج دانشجویی رو به افزایش بود و سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار زوج دانشجو در جشن ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند که به مرور کاهش یافته است.

وی افزود:کاهش آمار ازدواج دانشجویی علت‌های مختلفی داشته است و دانشگاه آزاد بیشترین تعداد دانشجو را دارد و نسبت سایر دانشگاه‌ها آمار مناسب تری در زمینه ازدواج دانشجویی دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم با وجود اینکه جمعیت دانشجویی کمتری دارد روند افزایشی ازدواج دانشجویی را داشته و همچنین دانشگاه فرهنگیان است.

رستمی گفت: در بحث ازدواج و تشکیل خانواده اگر بتوانیم به موقع جوانان را وارد این عرصه کنیم و ازدواج آسان را ترویج کنیم، همانطور که در دوران کرونا به دلیل محدودیت‌ها ازدواج‌ها تسهیل شده بود بخشی از مشکلات حل می‌شود و جریان ازدواج به عنوان یک گفتمان در دانشگاه‌ها مطرح شود.

وی افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ملی همسفر تا بهشت در مورد پایداری ازدواج دانشجویی پایشی شده است که در این طرح دانشجویان به مشهد اعزام می‌شوند و در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

رستمی افزود: در مجموع ازدواج‌های دانشجویی ۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده است و این آمار در ثبت احوال ۱۸ هزار ثبت طلاق و ۲۶۶ هزار ثبت ازدواج و ۳۴۸ هزار دارای فرزند هستند.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که در ۵ سال اول ثبات دارند طلاق‌ها کمتر در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول