اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای ترکیه درباره تلاش برای ساخت جنگنده بدون سرنشین

ترکیه مدعی است که در تلاش برای ساخت یک جنگنده فراصوت بدون سرنشین است.

ادعای ترکیه درباره تلاش برای ساخت جنگنده بدون سرنشین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت «بایکار» سازنده پهپادهای ترکیه از جمله «بیرقدار» گفت که این شرکت قصد دارد یک جنگنده بدون سرنشین فراصوت بسازد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «سلچوق بیرقدار» در سخنانی در مورد خصوصیات این جنگنده بدون سرنشین گفت، این جت قادر خواهد بود با هواپیماهای جنگی بجنگد، علاوه بر این، زمان پرواز آن در مقایسه با آخرین پهپاد «آکینجی» چندین برابر بیشتر است.

پیش‌بینی می‌شود که این جت جنگنده بدون سرنشین، ماموریت‌های نظامی زیادی مانند حملات راهبردی، پشتیبانی هوایی نزدیک، حملات موشکی و انهدام پدافند هوایی دشمن انجام دهد.

ترکیه در حالی مدعی موفقیت پهپادهای بیرقدار خود است که «سرگئی پاشینسکی» رئیس انجمن شرکت‌های دفاعی اوکراین اذعان کرد که پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه که رسانه‌های غربی از آن به عنوان تغییردهنده بازی در جنگ اوکراین یاد می‌کنند، به دلیل آسیب‌پذیری شدید در برابر سامانه‌های دفاع هوایی هیچ کارایی رزمی ندارند. 

 این مقام اوکراینی در ادامه توضیح داد که این پهپاد «یک سلاح خودکفا نیست و نمی‌تواند به خودی خود کار کند زیرا در لحظه توسط سامانه‌های دفاع هوایی ساقط می‌شود و اصلاً کارایی رزمی ندارد». 

او با این حال گفت که پهپادهای بیرقدار را می‌توان همراه با موشک‌های ضد رادار که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده استفاده کرد و افزود اگر سامانه‌های هایمارس و هارم نبودند، دیگر بیرقداری در اوکراین وجود نداشت. 

اوکراین قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد برنامه افتتاح کارخانه تولید بیرقدار را در همکاری با بایکار تولیدکننده مستقر در آنکارا پیش ببرد. این اعلام پس از آن بود که ترکیه چند پهپاد بیرقدار را در اوایل سال میلادی جاری برای اوکراین فرستاد. 

ترکیه مدعی شده که صادرات تسلیحاتی این کشور در سال ۲۰۲۲ از مرز چهار میلیارد دلار عبور کرده است. به گزارش وبگاه «دیفنس نیوز»، «اسماعیل دمیر» مدیر صنایع دفاعی ترکیه مدعی شده که صادرات سالانه دفاعی وهوافضای ترکیه برای اولین بار از مرز  چهار میلیارد دلار عبور کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول