اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو: دست‌کم گرفتن روسیه، خطرناک است

دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر لزوم دست‌کم نگرفتن توانمندی نظامی روسیه، گفت این ائتلاف نظامی به سربازها، مهمات و تسلیحات بیشتری نیاز دارد.

ناتو: دست‌کم گرفتن روسیه، خطرناک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روز بعد از آغاز به‌کار رسمی ناوچه «ادمیرال گورشکوف» مجهز به موشک ابرفراصوت «زیرکان» در نیروی دریایی روسیه، ناتو بر لزوم دست‌کم نگرفتن قدرت نظامی مسکو تاکید کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، امروز (پنجشنبه) طی سفر کاری به نروژ، درباره هرگونه دست‌کم گرفتن توانمندی رزمی روسیه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، استولتنبرگ در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین برنامه‌ها و اهدافش را در اوکراین تغییر داده، در اختیار نداریم».

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت آمادگی رزمی ناتو، توضیح داد: «ائتلاف ما به سربازها، مهمات و تسلیحات بیشتری نیاز دارد. دست‌کم گرفتن روسیه خطرناک است».

دبیرکل ناتو پیش از این نیز با ادعای اینکه حملات اخیر اوکراین به خاک روسیه قانونی است، گفته بود راهکار صلح در صورتی می‌تواند وجود داشته باشد که حاکمیت اوکراین را تضمین کند (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر در ادامه کمک‌های نظامی غرب به اوکراین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تایید کرد که دولتش در حال بررسی ارسال خودرو زرهی «برَدلی» به اوکراین برای استفاده در جنگ علیه روسیه است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول