اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در جلسه نایب رییس مجلس با مسوولان استان زنجان چه گذشت؟

موضوع آب و پروژه‌های نیمه تمام مشکل مشترک در زنجان در شهرستان‌ها توسط نمایندگان مردم این استان در مجلس در جلسه مشترک با نائب رئیس مجلس مطرح شد.

در جلسه نایب رییس مجلس با مسوولان استان زنجان چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سفر یک روزه علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان وزارتخانه‌ها در زنجان پنجشنبه شب پس از بازدید میدانی از تعدادی از پروژه‌های استان با جلسه جمع‌بندی به پایان رسید.

در ابتدای این جلسه نمایندگان مهم‌ترین مشکلات حوزه انتخابیه خود را بیان کردند که مهم‌ترین آنها موضوع آب، مدرسه، بیمارستان و ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی است.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه اولویت در حوزه زنجان و طارم موضوع آب است، اظهار کرد: برای تامین آب شرب شهر زنجان در سال‌جاری از چندین چاه کمکی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه اگر با این شرایط پیش برویم مشکلات حوزه آب افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: یک بخشی از آب  شرب شهر توسط چاه‌ها تامین شده و همگان می‌دانند سد تهم شرایط خوبی ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش ارمغانانه موضوع سد بعثت مطرح است، بیان کرد: راه دسترسی این سد درست شده و اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

طاهری با اشاره به اینکه در بحث راه‌ها چند راه اصلی نیازمند بررسی است، خاطر نشان کرد: باید برای احداث راه‌ها منابع مالی مناسب پیش‌بینی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای بیمارستان طارم در دولت قبلی هم وعده داده شده بود و در سفر وزیر بهداشت نیز قول تکمیل آن داده شد، عنوان کرد: همچنین در این حوزه نیازهای اورژانسی بیمارستان موسوی قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ساخت مدرسه و نوسازی آن در شهرستان و استان مشکلاتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

ضرورت جذب نیرو در بخش درمان

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای بهبود راه‌ها باید اعتبارات واریز شود، اظهار کرد: این اقدام موجب خواهد شد زمینه فعالیت پیمانکار فراهم شود.

مرتضی خاتمی با اشاره به اینکه توزیع متوازن پروژه‌های عمرانی بین شهرستان‌ها افزایش پیدا کند، اضافه کرد: با این اقدام زمینه فراهم می‌شود تا شاهد توسعه متوازن استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارز ترجیحی باید برای دارو داده می‌شد، اما داده نشده است، گفت: همین موضوع مشکلات تامین دارو را در کشور و استان فراهم کرده است.

خاتمی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت تامین نیروی مورد نیاز است، ادامه داد: با نزدیک بودن موج جدید کرونا این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت ۳۰ هزار نفر باید جذب شوند، ادامه داد: بخشی از این نیروها در زنجان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ نفراز نیروهای درمانی زنجان که در زمان کرونا نیز فعالیت داشتند با اجبار بیکار شدند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که به این افراد نیاز داریم.

 

2 سال و نیم درگیر پروژه ورزشی ابهر هستیم

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه جمع‌بندی سفر علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور و بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه زمانی موثر خواهد بود که زمان آغاز پروژه عمرانی در ورزشگاه ابهر چه زمانی اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه دو سال و نیم است که درگیر این پروژه هستیم، بیان کرد: فساد، مشکلات فنی و مشکلات اداری و بودجه‌ای مشکلاتی بود که  در این راه با آن مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند ما را از دست دستگاه‌های اجرایی نجات دهد، بیان کرد: درگیری و دعوای سازمان‌ها بسیار زیاد است و پروژه مجموعه ورزشی ابهر مثل یک فرزند صغیر در بین این مجموعه‌ها شده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با گلایه در مورد عدم تکمیل پروژه ورزشی ابهر بیان کرد: مردم چه گناهی دارند ۱۶ سال یک پروژه نیمه تمام را جلوی چشم خود تحمل می‌کنند.

شجاعی با اشاره به اینکه در مورد طرح ویژه سلطانیه و مطالعه ارگ باید اقدامات مناسب انجام شود، ادامه داد: این طرح و مجموعه ارگ به قدری ارزشمند است که نیاز به تشریح موضوع نیست.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمارستان 227 تخت خوابی شهرستان خرم‌دره موضوع مهمی است، بیان کرد: این بیمارستان یک نیاز مهم برای شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه راه ابهر به قیدار تبدیل به قتلگاه شده است، ادامه داد: مشکل در زمینه راه‌های روستایی بسیار زیاد است.

راه و مدرسه چالش شهرستان خدابنده است

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ها در استان زنجان به ویژه شهرستان‌های خدابنده و ماهنشان بیان کرد: باید برای حفظ امنیت مردم در جاده‌ها چاره اندیشی شود.

سید البرز حسینی عنوان کرد: همچنین در شهرستان خدابنده مشکل مدارس فرسوده زمینه چالش‌های متعدد در شهرستان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول