اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری رزمایش ذوالفقار بیانگر اقتدار نظام است/ زمان بزن و در رو گذشته است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به برگزاری رزمایش ذوالفقار اشاره کرد و گفت: کشور ما برای نشان دادن اقتدار نظامی جمهوری اسلامی رزمایش ذوالفقار را هفته گذشته برگزار کرد و پیام آن به ویژه برای دشمنان به فرموده رهبر معطم انقلاب این بود که دیگر زمان بزن و در رو گذشته است و ما باید امنیت خودمان را تامین کنیم.

برگزاری رزمایش ذوالفقار بیانگر اقتدار نظام است/ زمان بزن و در رو گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، به برگزاری رزمایش ذوالفقار اشاره و اظهار کرد: کشور ما برای نشان دادن اقتدار نظامی جمهوری اسلامی رزمایش ذوالفقار را هفته گذشته برگزار کرد و پیام آن به ویژه برای دشمنان به فرموده رهبر معطم انقلاب این بود که دیگر زمان بزن و در رو گذشته است و ما باید امنیت خودمان را تامین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به موضوع حجاب، تصریح کرد: در این خصوص مقام معظم رهبری در هفته گذشته به موضوع مهم حجاب اشاره کردند و فرمودند این مهم جزو ضرویات دین و قانون است و حقوق شهروندی و قانون اقتضا می‌کند حجاب رعایت شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به تصویب قانون کشف حجاب در ۱۷ دی ۱۳۱۴ توسط رضا شاه، ادامه داد: به موجب این قانون، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند، این سیاست‌ها واکنش‌هایی از جمله قیام مسجد گوهرشاد را در پی داشت که پس از سال‌ها مبارزه، با درخواست علما، این قانون در سال ۱۳۲۳ در دوره حکومت محمدرضا پهلوی لغو شد.

وی  با تاکید بر اینکه در دین اسلام جنسیت مرد و زن امتیاز نیست، گفت: امتیاز در انسان بودن است و این در حالی است در کشورهای غربی نگاه‌های مختلفی به زن به عنوان یک ابزار و وسیله وجود دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز تکریم و بزرگداشت همسران و مادران شهدا، افزود: در تقویم ملی کشور ما همه ساله سالروز وفات ام‌البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته چرا که ایثار، فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان طی هشت سال دفاع‌مقدس و شهیدان راه حق بر هیچ کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه روز ۱۶ دی روز شهدای دانشجو نام گرفته است، تصریح کرد: ۱۶ دی‌ماه، سالروز شکل‌گیری حماسه خونین هویزه به دست دانشجویان پیرو خط رهبری و به فرماندهی دانشجوی شهید، سیدحسین علم الهدی است از این رو هویزه، یادآور شهدای دانشجویی است که تا آخرین نفر و تا آخرین فشنگ مبارزه کردند و در محاصره ده‌ها تانک و هواپیمای عراقی، با لب تشنه و مظلومانه به دیدار یار شتافتند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به حادثه تلخ سقوط پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی در ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان، تاکید کرد: در پی خطای انسانی سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داد و ۱۷۶ مسافر بی‌گناه جان خود را در این حادثه از دست دادند.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول