اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

امام جمعه الیگودرز: آب منطقه‌ای لرستان منافع مردم الیگودرز را به خطر نیندازد

امام جمعه الیگودرز انتقال پمپ‌های ایستگاه انوج را ضد منافع مردم منطقه دانست و گفت: مسوولان آب منطقه‌ای بجای اینگونه اقدامات به تعهدات خود در قبال رفع مشکلات حوزه آب الیگودرز عمل کنند.

امام جمعه الیگودرز: آب منطقه‌ای لرستان منافع مردم الیگودرز را به خطر نیندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی سرلک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سوابق اجرای طرح قمرود و انتقال آب الیگودرز به برخی استان‌های دیگر، گفت: اگر چه این طرح کاملا قانونی و بر اساس تصمیم مسوولان وقت انجام شد اما آنچه‌ موجبات نارضایتی را فراهم نمود عدم تعهد به وعده‌ها و نادیده گرفتن منافع مبدا انتقال آب بود. 

وی به ایستگاه پمپاژی که برای جبران خسارات طرح قمرود در اختیار استان قرار گرفت اشاره کرد و افزود: متاسفانه آب منطقه‌ای استان لرستان بدون هیچگونه‌ توجیهی برای انتقال این پمپ‌ها به تهران اقدام کرده است که با مخالفت کارشناسان و شورای تامین مواجه شده و حتی استاندار لرستان نیز در اقدامی قابل تقدیر اعلام نموده که تابع تصمیم شهرستان است.

امام. جمعه الیگودرز خطاب به مسوولان آب منطقه‌ای لرستان گفت: بهتر است از اینگونه اقدامات که منافع مردم شهرستان الیگودرز را با مخاطره مواجه‌ می‌کند دست بردارید. اینجانب از جانب مردم اعلام می‌کنم چنانچه پمپ‌های مذکور منتقل شوند، شما باید منتظر تبعات آن باشید.

وی ادامه داد: شما بجای اینگونه اقدامات به تعهدات خود در قبال تامین آب کشاورزی منطقه اقدام کنید. 

سرلک در ادامه با اشاره به سالروز وفات مادر قمر بنی هاشم حضرت ام البنین گفت: این بانوی بزرگ در مکتب مولا علی (ع) درس شجاعت و ایمان و تقوا را در آموزه‌های زندگی الگو قرارداد و همین می‌شود که نسل اون بزرگ پرچمدار اسلام و یار وبر ادر باوفای عالم را در یاری رساندن مولایمان حسین(ع) پرورش داد. 

وی به سالروز بزرگداشت یار انقلاب آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان  تا آخرین نفس از ولایت و رهبری دفاع کرد و از عالمان ربانی است، که انسان با دیدن او به یاد خدا می افتد آیت‌الله مصباح شهید مطهری زمان بود و اعتقاد راسخی به ولایت و رهبری داشت.

خطیب نماز جمعه الیگودرز گفت: آیت‌الله مصباح تا آخرین نفس پای عقیده خود در دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری ماند. 

وی خاطرنشان کرد: آثار ارزشمند و گرانبهای این عالم بزرگوار، سالها نیاز علمی حوزه ها و مراکز علمی را تامین خواهد کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول