اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نامه نماینده ایران به رئیس شورای امنیت درباره اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت ضمن محکوم کردن اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی تصریح کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم که نقض‌ها و جنایات مداوم این رژیم در اراضی اشغالی را محکوم کند.

نامه نماینده ایران به رئیس شورای امنیت درباره اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت به منظور انحراف موضوع جلسه از رسیدگی به بحرانی که این رژیم در هتک حرمت مسجدالاقصی ایجاد کرده است و درخواست از شورای امنیت برای بررسی اتهاماتی که او متوجه ایران می‌داند، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به نشست اضطراری شورا در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد. 

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در این نامه تصریح کرد: هدف این اتهامات بی اساس منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از جنایات جاری و نقض جدی قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. 

نماینده ایران در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در هتک حرمت مسجدالاقصی عنوان کرد: مایه تاسف است که اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض جدی حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی در اراضی اشغالی فلسطین، از جمله اقدامات توهین آمیز سیستماتیک و آشکار و هتک حرمت اماکن مقدس و شریف از سوی جامعه جهانی عواقبی در پی ندارد. 

امیرسعید ایروانی با اشاره به حساسیت مسلمانان جهان نسبت به هرگونه هتک حرمت اماکن مقدسشان افزود: اگر جامعه بین‌المللی، به‌ ویژه شورای امنیت، در قبال تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی سکوت کند، این رژیم جرات پیدا می‌کند تا به جنایات و تجاوزات بیشتر ادامه دهد. 

نماینده ایران در سازمان ملل در پایان تاکید کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم که نقض‌ها و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کند و همچنین این رژیم بی‌قانون را وادار کند که به شدت به قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد پایبند باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول