اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام مؤمنی: ایران مملو از حاج قاسم‌هایی با آرزوی شهادت است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ایران اسلامی مملو از حاج‌قاسم‌ها و انسان‌های مخلصی است که در عرصه‌های مختلف انجام‌وظیفه می‌کنند و همواره با پایبندی بر عهد و پیمان الهی در آرزوی گشودن باب شهادت به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام مؤمنی: ایران مملو از حاج قاسم‌هایی با آرزوی شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهدای سانحه هوایی در شبستان امام خمینی(ره)، با بیان این که پیامبر اعظم با شعار «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» در دوران و جامعه‌ای مبعوث شدند که از ارزش‌های انسانی بهره‌ای نبرده بودند و تعصب به قوم و قبیله داشتند، اظهار داشت: انسان‌های معتقد و دارای ایمان که مسلمانانی مؤمن بودند علی‌رغم عده قلیل در مقابل عده کثیری از کافران ایستادگی و پایداری کردند. تطمیع‌ها و تهدیدها و تهمت‌ها و شکنجه‌ها باعث نگردید تا دست از عهد و پیمان خود بردارند.

وی با بیان این که در سایه‌سار مقاومت و پایداری مؤمنان در مقابل دشمنان دین الهی، خداوند یاری‌رسان ایشان شده، در عین شکل‌گیری جنگ‌های متعدد و سخت، یاران اسلام در کنار رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله ایستادگی کردند، اظهار داشت: رسول‌الله(ص) بعد از موفقیت‌های پی‌درپی سپاه اسلام جنگی بزرگ تحت عنوان جنگ احزاب را متذکر می‌شوند؛ چرا که نقطه عطفی بزرگ برای اتمام کار دشمنان دین خدا بود.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به این که در جنگ احزاب لشکر ۲ هزارنفری اسلام در مقابل لشکر بیش از ۱۰ هزارنفری کفار ایستادگی کردند، خاطرنشان ساخت: دشمن بعد از شکست‌های پی‌درپی و در آخرین مرحله عناد، از تمام ظرفیت‌ها بهره گرفته تلاش می‌کند تا با اتحاد تمام قبایل جلوی پیش روی اسلام را بگیرد.

مؤمنی با تأکید بر این که امروز در همان شرایط جنگ احزاب قرار داریم و دشمنان با تمام قوا و عِده و عُده در مقابل اسلام و انقلاب صف‌آرایی کرده است، تصریح کرد: در فتنه اخیر دشمن هرآنچه که داشت در مقابل اسلام و بیرق معارف ناب الهی اهل‌بیت علیهم‌السلام به میدان آورد و تمام دنیا را با خود بسیج کرد تا اقتدار ایران را بر زمین بزنند؛ اما اعتقاد و ایمان و باور مردم بزرگ‌ترین مانع این دسیسه شوم بود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به عظمت سالروز تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی، با تأکید بر این که چرا مدعیان رفراندوم چشمان خود را در مقابل سیل باشکوه جمعیت عاشق ایثار انقلابی بستند، اظهار داشت: متأسفانه در کنار دسیسه‌های شوم دشمنان خارجی برخی از نفوذی‌های داخلی تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن مردم  از انقلاب به کار گرفتند و خواستند مردم را مأیوس و ناامید کنند؛ در این دوران تمام لشکر کفر در مقابل لشکر اسلام ایستاده است.

وی در اشاره به آیاتی از سوره مبارکه احزاب به آیه «وَلَمّا رَأَى المُؤمِنونَ الأَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسولُهُ ۚ وَما زادَهُم إِلّا إیمانًا وَتَسلیمًا» با بیان این که اسرائیل و امریکا تمام توان خود را در این ایام به میدان آوردند، خاطرنشان ساخت: مؤمنان وقتی لشکر احزاب را دیدند گفتند: «این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‌اند!» و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود.

مؤمنی اعتقاد و ایمان راستین لشکر اسلام در مقابل توطئه‌های سست‌عنصران بی‌ایمان به‌ظاهر مسلمان را مهم‌ترین پایه شکست دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام برشمرد و ابراز داشت: علی‌رغم تمام تحریم‌ها و مشکلات ما امید داریم این مملکت امام زمان(عج) و اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ در عین اهمیت بیان نقدها، نباید مردم را ناامید نمود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبین فرازهایی از آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلً»؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را بارزترین مصداق مردان پایبند به عهد الهی در این دوران توصیف کرد و ابراز داشت: ایران اسلامی مملو از حاج‌قاسم‌ها و انسان‌های مخلصی است که در عرصه‌های مختلف انجام‌وظیفه می‌کنند و همواره با پایبندی بر عهد و پیمان الهی در آرزوی گشودن باب شهادت به سر می‌برند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ادامه آیات سوره مبارک احزاب، با تأکید بر این که خداوند متعال همواره پذیرای توبه‌کنندگان راستین است، «إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُورًا رَحِیمًا»، اظهار داشت: سلمان فارسی مهم‌ترین نقش را در پیروزی بزرگ‌ترین جنگ صدر اسلام بر عهده داشت و با خندق ضمن ایجاد مانع مقابل پیشروی دشمنان کفار، دشمنان و منافقین داخل نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.  

مؤمنی به رشادت‌های امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در مقابل عمرو بن عبدود اشاره کرد و با بیان این که در فتنه‌ها، دشمنان و نوچه‌های جیره‌خوار آنان فحاشی و سنگ‌اندازی کرده دست به جنایت می‌زنند، نشان‌دهنده اثربخشی انقلاب است، اظهار داشت: «… وَکَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ قَوِیًّا عَزِیزًا» القای رعب و نصرت الهی به‌واسطه جنودی که دیده نمی‌شدند از دیگر عوامل شکست دشمن در جنگ احزاب بود، چرا که اگر مؤمنین تقوا پیشه کنند و بر عهد و پیمان خود استوار باشند، خداوند متعال یاری‌رسان خواهد بود.

پایان پیام/78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول