اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سئول به فکر خرید «چشم الکترونیک» تل‌آویو افتاد

به دنبال نفوذ پهپادهای کره شمالی و ورود یکی از آنها به حریم هوایی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، سئول به فکر خرید سامانه اسرائیلی مشهور به «چشم الکترونیک» افتاده است.

سئول به فکر خرید «چشم الکترونیک» تل‌آویو افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تشدید انتقادات از ناکامی کره جنوبی برای ممانعت از نفوذ پهپادهای کره شمالی، یک مقام دفاعی کره جنوبی خبر داد که ارتش این کشور در حال بررسی خرید سامانه یک ضد پهپادی اسرائیلی است.

در شرایطی که اقرار اخیر و دیر هنگام کره جنوبی به پرواز پهپاد کره شمالی بر فراز دفتر ریاست جمهوری در سئول همچنان خبرساز است، خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی روز یکشنبه (امروز) از تدارک سئول برای تقویت توان مقابله با پهپادها خبر داد.

«یک مقام دفاعی» به این رسانه کره جنوبی خبر داد که ارتش این کشور در حال بررسی خرید سامانه ردیابی پهپادی ساخت رژیم صهیونیستی مشهور به «چشم الکترونیک» است.

وی که نام و هویتش منتشر نشده، به یونهاپ خبر داد که این اقدام در راستای تلاش‌ها برای تقویت توانمندی‌های ارتش کره جنوبی برای شناسایی و ردیابی پهپادهای کوچک کره شمالی انجام می‌شود.


رئیس‌جمهور کره جنوبی و سفیر رژیم صهیونیستی در سئول

 

این رسانه دولتی افزود: «این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دفاعی کره جنوبی به دلیل ناکامی در مقابله با نفوذ پنج پهپاد کره شمالی به حریم هوایی این کشور در اواخر ماه گذشته مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند».

حداقل پنج پهپاد کره شمالی  ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ (پنجم دی ماه) وارد حریم هوایی کره جنوبی شدند اما جنگنده‌ها و بالگردهای آن نتوانستند پهپادها را ساقط کنند بود. به دنبال آن، یک مقام ارتش کره جنوبی اقرار کرد یک پهپاد کره شمالی تا نزدیکی منطقه پرواز ممنوع دفتر ریاست‌جمهوری این کشور نفوذ کرد.

در گزارش امروز یونهاپ به نقل از یک منبع دفاعی کره جنوبی آمده است که ارتش می‌خواهد هر چه زودتر سامانه «اسکای اسپاتر» ساخت شرکت صهیونیستی «سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل» را خریداری کند.

به گزارش این رسانه، این سامانه اسرائیلی که به «چشم الکترونیک» مشهور است، برای شناسایی سریع و ردیابی اشیاء هوایی از قبیل پهپادها، بالون‌ها و بادبادک‌های طراحی شده است.

طبق گزارش یونهاپ، ارتش کره جنوبی قصد دارد پس از بررسی ‌طی هفته‌های آینده در مورد اثربخشی این سامانه در مقابله با تهدیدات پهپادهای کره شمالی تصمیم بگیرد که آیا آن را به طور رسمی درخواست کند یا خیر.

پایان پیام/ص/ ت 72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول