اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان شتاب می‌گیرند

به گفته استاندار گیلان، با توجه به سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به گیلان و پیگیری‌های مسؤولان استانی و اعضای مجمع نمایندگان استان، اقدامات اثربخشی در تسریع عملیات اجرایی این پروژه‌ها صورت پذیرفته است.

پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان شتاب می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان به همراه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تعدادی از پروژه‌های مهم عمرانی نیمه تمام گیلان بازدید کردند.

تأکید بر شتاب گرفتن پروژه‌های نیمه تمام

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران لاهیجان، با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف استان نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر انزلی، پل ورودی فومن و راه آهن و آزادراه، اظهار کرد: با توجه به سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به گیلان و پیگیری‌های مسؤولان استانی و اعضای مجمع نمایندگان استان، اقدامات اثربخشی در تسریع عملیات اجرایی این پروژه‌ها صورت پذیرفته است.

اسدالله عباسی با اشاره به بازدیدهای میدانی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و بررسی پروژه‌های نیمه تمام حوزه راه گیلان گفت: در خصوص میدان فومن که دغدغه مردم است، طراحی میدانی شکیلی برای ورودی این شهر تاریخی مصوب شد، در عین حال برای طراحی پل روگذر مباحث فنی پیش بینی لازم صورت گرفت.

وی در خصوص کنارگذر بندرانزلی که روند اجرای آن تعطیل بود، افزود: برای اولین بار در گیلان ۲۳۸ میلیارد تومان ماده ۵۶ از سوی بانک عامل برای تسریع در روند اجرای این پروژه در نظر گرفته و قرارداد آن منعقد شد.

به گفته استاندار گیلان، یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از بنادر و دریانوردی برای کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافته است تا بخش زیادی از این پروژه به سرانجام برسد.

عباسی با تأکید بر شتاب گرفتن پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: روند اجرای عملیات همه پروژه‌های اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر شهرستان‌های بندرانزلی، تالش، کمربندی چابکسر، لنگرود، چهارخطه کردن محور فومن به پونل، بهسازی و تکمیل محور لیسار، تالش به پونل و بزرگراه فومن-صومعه سرا-تالش و آستارا باید به نفع مردم شتاب بیشتری بگیرد و در موعد مقرر با همتی جهادی و انقلابی به نتیجه برسد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین

مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان نیز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین در استان اظهار کرد: مشکلات تأمین مصالح این پروژه‌های مهم مرتفع شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

هادی رحمانی با بیان اینکه ایستگاه پیربازار تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، گفت: در ادامه مسیر با توجه به احداث تعدادی پل، قرار است تا خردادماه سال آتی تحویل این پروژه صورت گیرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان همچنین تأکید کرد که در پروژه آزادراه قزوین-رشت نیز با توجه به رفع موانع و تخصیص اعتبارات لازم، سرعت پیشرفت کار مورد تأکید است تا با اتمام این پروژه مهم که در کاهش بارترافیکی نقش بسزایی دارد، آحاد مردم از آن بهره‌مند شوند.

بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه‌های راه آهن رشت-بندرکاسپین محدوده منطقه آزاد انزلی و نیز کنار گذر این شهرستان، تقاطع‌های غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای رودسر،کنارگذر لنگرود و چابکسر و نیز جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گیلان از جمله برنامه‌های معاون وزیرراه و شهرسازی در استان بود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول